Versnellingsbak

Plaats reactie

Topic author
MichaelBosch
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 12 sep 2014 12:17

Versnellingsbak

Bericht door MichaelBosch »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en heb sinds enkele weken een probleem met mijn versnellingsbak.

Zodra ik met mijn auto (Renault Scenic 1.9 DTI BWJ.2000) ga rijden en opschakel naar zijn 5de versnelling, dan springt hij zodra ik mijn voet van gas af haal in zijn vrij.
Voor dit probleem ben ik ten rade gegaan bij een renault garage, die vertelde mijn doodleuk dat er een nieuwe versnellingsbak onder moet, kosten ongeveer 2000 euro. Daar ik schrok van de prijs, heb ik vriendelijk bedankt en besloten om toch nog wat meer informatie in te winnen. Ben er inmiddels achter gekomen dat er een motor-steun kapot was en een veertje, deze heb ik dan ook laten vervangen in de hoop dat dit wellicht mijn probleem met de versnellingsbak zou oplossen, maar helaas.

Wellicht is er hier iemand op het forum die een soort gelijk probleem heeft, dan wel de eventuele oplossing.

p.s mijn Renault heeft 187.000 km gelopen, de versnellingsbak kraakt of piept niet. Ook is er genoeg versnellingsbakolie aanwezig.

Met vriendelijke groet,

Een radeloze Renault rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

Ik zou het in het 5e versnellingsdeel zoeken,
dat zit aan de linkerkant van je bak,
achter een kapje...

mischien zit je centrale moer wel los...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
MichaelBosch
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 12 sep 2014 12:17

Versnellingsbak

Bericht door MichaelBosch »

Hoi Luitjes,

Hierbij een update over de versnellingsbak van mijn Renault Scenic. Ik had hier op het forum al reeds vermeld dat mijn 5de versnelling, steeds terug in zijn vrij viel.

Afgelopen week na een rontonde te hebben genomen, gebeurde waar ik al bang voor was. Ik kon niet meer opschakelen, nog erger mijn hele bak bleek vast te zitten, geen beweging in te krijgen. Na onderzoek bleek dat de bout die de 5de versnelling moet borgen, los was geraakt en in mijn versnellingsbak terecht was gekomen. Gelukkig was er geen schade aan de tandwielen dus kon worden volstaan met een nieuwe borgbout alsmede nieuwe versnellingsbak olie. Kosten 210 euro, valt op zich mee, daar de hele versnellingsbak naar zijn grootje gedraaid had kunnen worden. Mijn vraag derhalve is, of het normaal is dat zo'n bout losraakt?

Groetjes Michael.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Hoi Michael,

Normaal is het niet, maar het komt wel vaker voor.
De oplossing voor je klacht is ook in een eerder antwoord al aangegeven, het had dus niet zover hoeven te komen dat de bak vastsloeg.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut