Scenic III ontwasemt niet voldoende

Gebruikersavatar

Topic author
sirtm
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2012 19:28
Actief als: particulier

Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door sirtm »

Hallo,

Ik heb een 4 maanden oude Scenic III met een 130Pk 1.6 diesel, in vergelijking met de Scenic II waar ik er 2 van heb versleten vind ik dat de airco/ontwaseming veel minder goed werkt.

Ik heb de ervaring dat ik onderweg telkens de airco handmatig moet bedienen om te voorkomen dat de ramen beslaan, en bij de Scenic II kon ik de airco altijd gewoon op 'automatisch' laten staan. Op een rit van 100 Km moet ik nu zeker 5 a 6 keer extra de kachel instellen op "voorruit onwasemen", dit heeft als gevolg dat de ventilator dan sneller gaat draaien hetgeen veel herrie produceert en je krijgt geen warme lucht op je voeten waardoor je het daar koud krijgt.
Als je met meerdere personen reist dan moet je nog vaker handmatig ontwasemen.

Na de eerste klacht bij de garage bleek dat de airco 'af fabriek' onvoldoende afgevuld was, slordig, erg slordig.
Bij een tweede garage bezoek bleek dat alles 'binnen de norm' van Renault werkt en de garage kan er verder niets aan veranderen, ik moet er maar mee leren leven. :naughty: :snooty:
Wat heb ik aan een 'automatiche airco' als deze niet automatisch werkt ?

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring met een slecht werkende airco ??
En zijn er meer mensen met dezelfde ervaring dat een Scenic III kwalitatief minder is dan de Scenic II ??
Heeft iemand een advies hoe ik dit aan kan pakken ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door WillemS »

Heeft de garage ook de Climate Control een reset gegeven. Daardoor komen alle kleppen weer in de basisstand en werkt de boel weer optimaal. Verder kan het zijn dat er een verstopping is in bv het pollenfilter, of dat de afvoer van condenswater is verstopt.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sirtm
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2012 19:28
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door sirtm »

Willem,

Geen idee of de garage de Climate Control een reset heeft gegeven, kan ik zelf die reset ook uitvoeren en zo ja: Hoe doe ik dat ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

Dit probleem is bekend bij dealers, voorlopige oplossing is herprogrammeren van de software airco.
Resetten heeft in dit geval geen nut.
Neem even contact op met de dealer, zal onder garantie worden uitgevoerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door WillemS »

Nou dit is een nog beter antwoord :clap:
SUC6
p.s. hoort zegt het voort !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door ALBU »

Ben toevallig deze week bij de dealer geweest voor de zelfde klacht, maar werd ook weggestuurd met de boodschap, alles werkt goed, hoort zo. Klacht was bij hun ook niet bekend, al lijkt mij dit sterk, vooral omdat er blijkbaar meer gebruikers zijn met deze klacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

Ik weet dat onze dealer contact gehad heeft met Renault NL om dit probleem voor te leggen. Hun oplossing was voorlopig om alle auto's te herprogrammeren, en een fabrieksoplossing was in de maak.
De auto's die zijn gerepareerd heb ik niet meer terug gezien.
Lijkt me dus dat alle dealers dit zouden moeten weten gezien er overal van deze klachten terug komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door WillemS »

@ mechanic, komt er dan nog een SM van? of gaan ze volgens het "piep-systeem" te werk.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

Er is een bepaalde categorie auto's die de verkeerde software hebben, welke is mij niet bekend en is ook nog geen ots van.
Renault NL zei, elke auto met deze klacht herprogrammeren omdat ze daar ook niet precies weten welke auto's erin vallen.
Alleen mensen die erover klagen krijgen deze update voorlopig, hoe het verder afloopt weet nog niemand. Wellicht wordt als een echte oorzaak gevonden is iedereen wel aangeschreven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door WillemS »

Nou, deze methode zijn we wel gewend van Renault.(alleen diegene die piept, wordt bediend).
@sirtm, ik zou dus maar aandringen op de software-update bij je Renault-garage !!
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

Ja helaas wel, maargoed als je niet klaagt zul je er ook geen last van hebben lijkt me :)
Laat je een distributieriem vernieuwen betaal je gewoon de volle mep, maar vraag je om korting kun je heus 20-30 profect krijgen. Wie niks zegt, krijgt helaaas niks, en dat is op steeds meer dingen van toepassing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McTenD
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2011 15:49
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door McTenD »

Ook ik heb dat probleem. GS van november 2011. Ramen beslaan te pas en te onpas. Al -tig keer behoorlijk ontvet (ammonia, kranten, glassex etc) maar dit helpt ook niet. Ook op lange ritten (> 2 uur) zonder neerslag. Ben nog niet bij garage geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

Gewoon even langs de dealer gaan,immers een vervelend en het kan soms gevaarlijk zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door ALBU »

Vandaag bij de garage geweest, uitdraai van het forum meegenomen, zodat ze konden lezen dat de klacht niet alleen bij mij zich voordeed. Na contact met Renault Nederland, hebben ze nu een software update gedaan. Is alleen jammer dat het nu niet meer zo koud is, wagen beslaat dan ook niet. wie weet moeten we wachten tot de volgende winter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

chateauscenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door chateauscenic »

In de recent vorstperiode heb ik als eigenaar van een Scenic 1.6 dCi Bose ( afgeleverd medio sept 2011) met een zekere regelmaat last gehad van beslagen ruiten. Bij de thermostatische airconditioning ( airco )is mij het volgende opgevallen:

1. Volgens het instructieboekje worden alle functies in de automatische stand door het systeem beheerd, ook de zogenaamd kringloopstand ( lucht word in de auto terug gevoerd zonder bijmenging van lucht van buiten ) Deze automatische kringloopregeling wordt, voor zover ik weet, in de automatische stand geregeld via een luchtkwaliteitsensor (LKS). Als het buiten om welke reden dan ook stinkt gaat het systeem automatisch over op de kringloop stand. Dan wordt op de display een A met daaromheen drie pijltjes zichtbaar.

2. De kringloopregeling kan ook handmatig worden ingesteld door het indrukken van knopje 11 van het systeem. In dat geval gaat in het knopje aan lampje branden en verschijnt in de display de eerder genoemde A met de drie pijltjes en omheen.
In de dagelijkse praktijk blijkt bij mijn auto het volgende:

A. Bij het wegrijden met de airco in automatische stand verschijnt direct de A met pijltjes in de display en dat blijft ook zo. Daaruit zo blijken dat het systeem in de automatische stand steeds in de kringloopregeling staat. Opvallend is dat het systeem anders dan in mijn vorige scenics luidruchtiger is en dan de fan veel toeren maakt.

B. De kringloopstand gaat in geval A alleen uit door:
• de helder zicht knop in te drukken. Overigens klopt dat volgens het instructieboekje omdat het ontwasemen en ontdooien prioriteit heeft boven de kringloopregeling. Deze werkwijze werk door mij benut om bij het beslaan van de ruiten snel weer goed zicht te krijgen.
• Knop 14 in te drukken. In feite schakel je dan de kringloopregeling in, maar in de bij A omschreven situatie gaat de kringloopregeling uit, dat wil zeggen de A met pijltjes verdwijnt van de display.

Ik ben benieuwd of de door mij omschreven situatie bij A en B ook door anderen wordt herkend.
De vraag is of sprake is van een software- of hardwarefout in het systeem. Werkt bijvoorbeeld de LKS niet goed of interpreteert de software de waarnemingen van de LKS verkeerd.

Schakelt de kennelijke beschikbare software update de LKS simpelweg uit of zorgt deze er voor dat de metingen goed geïnterpreteerd worden.
Bij een reactie graag even melden om wat voor type scenic het gaat en graag de aflever maand melden.

mvrgr chateauscenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Keirtje »

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe GS 110DCi Start Stop Bose opgehaald. Intussen al een kleine 700 km verder.
Wat mij heel erg verbaasd is dat ik continu aan A in mijn display heb, met de beroemde cirkel er om heen. Zou dus betekenen dat ik continu met de recirculatie aan rijd en dus ook de airco aan.
Ik krijg deze enkel uit door recirculatie in te schakelen, dus eigenlijk uit...

Ik had niet verwacht dat dit probleem voor de 2012 uitvoering nog steeds niet goed is opgelost. Als twee keer contact gezocht met de dealer (grote in het midden van het land), maar ze zijn altijd in vergadering /gesprek, ik zou worden terug gebeld, niet gebeurt dus.. :cry2:

Ver nog iets opgevallen, mijn radio is al verschillende keren gecrashed, alle zenders weg, telefoon niet meer gekoppeld. Ik had een 4G memory stick in de radio, zou dat het probleem kunnen zijn? Hoe groot kan de radio eigenlijk aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fdjn
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:51
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door fdjn »

Hallo,

Mijn GSIII 1.6dCi van november 2011 heeft exact de bovenstaande ontwasemingsproblemen. Ik moest er maar mee leven.
In het kort: onderweg spontaan beslaan bij vochtig weer, beslaan bij wachten met stationaire motor (voor de pont) en onderweg klooien met de knoppen om zelf een ontwasemstand in te stellen maar met de ventilator wat zachter. Ook even het dak op een kiertje hielp om sneller te ontwasemen. Het deed mij vermoeden dat de vochtigheid al zeer hoog was in de auto. Hij slaat ineens dicht.
Ik zal de volgende keer bij de dealer om de software update vragen!

Ik wilde nog toevoegen dat het mij opviel dat de ontwasemstand NIET vanzelf overgaat naar de auto-stand. Dat deed mijn Espace III uit 2002 wel. Toch dik 3 generaties ouder.

Het probleem met de A met de pijltjes heb ik niet. Ik zal er eens op letten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hido
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 18:23
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door hido »

Ik rij pas enkele weken met de scenic 2012 ( korte versie ) en ik erger mij ook aan de automatische instelling
Bij het starten (ongeachte in welke omgeving ) staat de gesloten circulatie altijd aan, dus is er blijkbaar altijd vervuilde lucht.
In stedelijke omgeving wordt bijna voortdurend met een gesloten ventilatiesysteem gereden.
De luchtkwaliteit buiten wordt gemeten, maar deze binnen echter niet.
Ik veronderstel dat de luchtkwaliteit binnen ook slechter kan worden dan deze buiten .....

Kan dit systeem uitgeschakeld worden zonder uitschakeling van de automatische airco en zonder inschakeling van de ontwaseming ?

Verdere ervaringen ivm deze wagen :
-op goede asfaltwegen : uiterst goed comfort en boterzacht rijden : tevreden
-op beton en ribbels : veel lawaai en schokken, springerige vering : niet tevreden hierover
vorige auto ( espace ) was hier stukken beter
- helt veel over in bochten ( nodigt uit tot trager rijden dan in de oude espace ... )
- na 14 dagen al een gepiep binnen ergens achteraan ( enkel hoorbaar op asfaltwegen natuurlijk )
- gemiddeld verbruik 6.8 liter ( voor een wagen met 105 gr.co uitstoot
- deur chauffeur hangt niet evenwijdig
- bediening gps = onhandig, snelheidsaanduiding ontbreekt op gps

hido

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2013 19:51
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door jonasteugels »

Ik heb hetzelfde probleem als keirtje, namelijk dat de radio/GPS console uitvalt en weer opstart tijdens het rijden. Wat het veroorzaakt weet ik niet maar het heeft waarschijnlijk iets met de voeding van de console te maken. En alle vergelijkbare problemen die ik op fora zie (Duits, Frans, ...) lijken erop te wijzen dat het een probleem is met de Scenic Bose Edition.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Keirtje »

Hi jonas,

Het probleem met de radio is een tijdje geleden verholpen. Bleek een software issue to zijn. Ik heb ( na nu bleek was ik niet de enige bij mijn garage) en een aantal anderen een nieuwe versie geïnstalleerd gekregen en alle problemen zijn opgelost.
Dus, op naar de garage.

Keirtje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

chateauscenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door chateauscenic »

Nav van mijn eerder bericht het volgende:

Het symbool van de A met de 3 pijltjes duidt anders dan in de handleiding( Senic III Bose 1.6 Dci S&S) vermeld, niet op de kringloopstand maar op de automatische werking. Ik weet niet of dit in latere versie van de handleiding ( bijv Senic Bose II fase 2 ) is hersteld. Bij de kringloopstand verdwijnt dit symbool.

Na een software update werkt het systeem tot op heden goed. Ik weet niet om welke update ( nummer kenmerk etc ) het gaat, maar het moet voor de dealer wel terug te vinden zijn.

chateauscenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joke
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2013 15:46
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door joke »

Ik ben bijna 20 maanden in het bezit van een scenic 3,hiervoor de scenic 1 en 2 gehad.
Ik tob met beslagen ramen die ik in de 45 jaar dat ik auto rijd nog nooit heeft gehad.
Er staat nu al 40.000 km op de teller,ze beslaan bij korte en lange afstanden.
Chef werkplaats zij tegen mij ,het is koud misschien uw adem.
De lelijke eend mijn eerste auto besloeg niet zo extreem.
Auto van bijna 33.000 euro auto nu voor 5x garage ,scenic 2 vielen de ramen naar beneden wel goed zicht.

Moet dus nu in de winter bij kruisingen ramen open zetten om zicht te houden,chefmonteur meegenomen op mijn blinde rit schok er toch van.

Dinsdag word er weer naar gekeken,resultaat vogt nog.

Rob Meijer (een verdrietige Renault rijder)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Bull »

De auto start automatisch met gesloten circuit (met name als het buiten wat kouder is) om de kachel sneller op temperatuur te krijgen. Slimme jongens daar bij Renault.
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

Zal de dealer ook naar bellen..om reset te doen van systeem en evt..software update.
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door mechanic »

@Storm1972,wilde je dit topic nog sturen maar je hebt het al gevonden. In hoeverre dit gerelateerd is aan de problemen die je ondervindt?
Het forum onthoudt meer dan ik,kon deze reactie niet meer herinneren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

@mechanic, ben ook met zoeken en toeval bij dit onderwerp gekomen..In ieder geval ook bedankt voor jou reply...
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

Met bij de.garage geweest..Interieurfilter was.goed..Alleen bij de normale.airco stand voel je.nauwelijks lucht uit de uitstroomkanalen komen..De ventilatie snelheid is ook miniem..Echter als.ok recirculatie doe dan werkt alles goed..Heel.veel luchtuitstroom..Dus met airo stand in auto geen ontwaseming en lichtsnelheid en in recirculatie werkt alles wel en ontwaseming ook..Is er ergens een klep.die niet goed open gaat of is het iets anders....
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

Ff gecheckt..lijkt wel alsof de bediening net andersom is..kan dit....is dit een software ding.. Of climatcontrol eruit halen en kijken of dd bedrading goed is...
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

@Rob Meijer...heb jenog een update van je probleem...
ik heb het gevoel bij die van mij dat er ergens een klep niet open of dicht gaat
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Diespe
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2016 19:58
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Diespe »

Sinds ca. 1 tot 1,5 jaar ook last van dit probleem in onze Scenic van 2009. Jaren lang geen probleem van beslagen ruiten gehad. Zoals geschreven sinds circa 1,5 jaar problemen met de airco, ramen die beslaan een de temperatuur welke oploopt (ook als staat de airco op 18 graden ingesteld.) (in deze periode is de auto ook bij de dealer voor onderhoud geweest, ze zeggen dat ze aan de airco niets gedaan hebben)
Al verschillende keren bij de dealer geweest. Airco is volledig gecontroleerd, schoongemaakt en computer op fouten gecheckt, echter alles gaf geen oplossing en dealer kan niets vinden: airco werkt normaal.
De dealer geeft aan dat wij de airco verkeerd bedienen. We hebben de airco altijd op automatisch staan. We gebruiken de ruiten ontwasem stand om de ruiten te ontwasemen. We hebben vanaf 2009 tot 1,5 jaar geleden nooit problemen ondervonden.... en we zijn de airco niet anders gaan bedienen.
Als we na een rit de auto uit zetten (de ruiten zijn geheel schoon) en na tijdje weer gaan rijden dan beslaan na enige km/minuten de ruiten volledig. Zelfs zo erg dat we de auto aan de kant moeten zetten omdat we niets zien. De automatische ontwasemstand zetten we dan aan, na een paar minuten wordt de voorruit wat schoner, de temperatuur blijft maar stijgen echter de gehele auto wordt niet wasemvrij :(
In de bijlage enkele foto's
foto 1: airco op 20 graden in automatische stand
foto 2 + 3 beslagen ruiten
foto 4: na 15 minuten nog steeds beslagen (voorruit was nu eindelijk schoon)

Wie weet wat de oorzaak kan zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met hartelijke groet,

Diederik

Mijn auto's
Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC7 Initiale Paris 2015)
Renault Captur HH

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

Hier precies zelfde probleem... Soms werkt het wel.. Alle ruiten schoon , maar met deze kou alles beslaan en met de ven op max toch de vooruit schoon maar de zijruiten minder. Ventilatie blaast in recirculatie maximaal echter in de andere stand wordt de luchtstroom minder.. Zijn nog bezig om verder te kijken wat probleem is
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Arnold K
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 aug 2016 11:01
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Arnold K »

Goedemiddag allen,

Ben in het bezit van een scenic 3, 1.6 dci uit 2011. Heb op het moment dat het regent (of gewoon vochtig weer), van het een op andere moment beslagen ramen, ECC staat op "auto", zet de boel vervolgens "hoog" en dan verdwijnt het weer. Ik vind het een bijzonder fenomeen, heb geen last van vocht in de bekende vakjes. Iemand enig idee??

Arnold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Diespe
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2016 19:58
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door Diespe »

Mijn auto staat nu bij de garage om te achterhalen wat het probleem is, als ik meer weet zet ik het hier neer..
Met hartelijke groet,

Diederik

Mijn auto's
Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC7 Initiale Paris 2015)
Renault Captur HH

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

Toppie..ben benieuwd wat eruit komt
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



storm1972
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 mei 2015 07:03
Actief als: particulier

Re: Scenic III ontwasemt niet voldoende

Bericht door storm1972 »

@ Diespe, nog nieuws over je Scenic
Grand Scenic 2012 Dci :D
Espace 2017 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht