Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Geef de gegevens door op de zijkant van de radio door, misschien heb je een verkeerde code.
Bedenk wel dat de tijd dat ERROR in beeld staat steeds langer duurt naarmate je meer verkeerde codes ingeeft. Het kan tot een half uur duren alvorens er weer 0000 komt te staan.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hallo,
Ik sluit me ook aan in de rij. Parrot geinstalleerd in Grand Scenic 2007, toen moest ik de code opgeven .... en die heb ik niet.
Weten jullie hem misschien?
Als weet welke garage de auto nieuw heeft geleverd kun je deze bellen, ik heb een clio uit 2003, in het onderhoudsboekje stond de garage welke de auto heeft geleverd en na een telefoontje had ik de code.
Wordt wellicht lastig als de auto import is.
Door 7x op toets 1 te drukken, daarna toets 2 indrukken, het tweede cijfer gaat nu knipperen, druk nu 3x op toets 2 enz.
Als de code geheel in beeld staat, dan toets 6 een paar seconden ingedrukt houden.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Mijn Renault Twingo is voor groot onderhoud naar de garage geweest.
Nu geeft de radio: Code error. Ik de dealer gebeld voor de code: die is 4961.
Ik voer die in, maar krijg nu 'error' in beeld. De dealer zegt, dat te vaak een foute code is ingevoerd, en dat ik langs moet komen om met legitimatie en tegen kosten de radio weer goed te zetten. Is dat zo?
Ik heb de radio eruit gehad en de codes erop zijn:
RNRDAK 90095862
RENRDD303-29
BS0509100095862
8200607906T
@marvenF: Als het goed is staan er nog meer nummers op de radio.
Voor het uitrekenen van de code die je kunt invoeren is er een security code nodig, deze bestaat uit 1 letter en 3 cijfers.
Deze vier karakters staan meestal aan het einde van een serienummer, danwel in een apart hokje met de term SECURITY ervoor.
Voorbeeldje:
Renaults tot nu toe:
- Nevada 1992 Manager (helaas overleden)
- Megane II ph2 2006 business
- Megane III 12-2013 bose
hoi ik heb geen code bij mijn radio dit staat er op de radio
FD 0904340353207
RN 279F40353207
MODEL 22DC279/62
Z891 SECURITY
7700433948TZ891
kan iemand mij helpen alvast bedankt
ik heb pas een laguna 1.9 diesel gekocht van maart 2006
kan iemand mij de cecurity code geven van de cerminat radio/cd nav
de stroom is eraf geweest en nu vraagd hij om een code
type Renault 8200 514 871
L399 security
Franibal
Hallo,
Ook ik moest de accu vervangen, waardoor mijn radio het niet meer doet.
Er wordt gevraagd voor een code.
Heb de radio eruit gehaald en zag dat de securitycode toi811 was.
Kan iemand mij helpen aan de juiste code?
Alvast bedankt
Kan iemand me helpen aan de radio code? Ik heb een Clio van maart 2008 en hij is in 2009 geïmporteerd uit België?
Accu vervagen, dus nu geen radio meer zonder code.. Alvast bedankt!
@davitsio: als de code geheel in beeld staat dan moet je hem inderdaad bevestigen met de 6, maar deze moet je wel een paar seconden ingedrukt houden. Indien je dat gedaan hebt en het gaat nog niet goed, dan graag controle van de gegevens in je eerdere posting.
@Slot: zie de posting van davitsio, de gegevens in zijn posting heb ik nodig voor de code. Je vindt deze gegevens op de rechterzijkant van de radio.
Kan iemand aub mijn code voor mij opzoeken? Net mijn originele radio teruggeplaatst, maar natuurlijk nergens meer een code te vinden.
Ik rijd een Grand Scenic uit 2004
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?