Help,
Mijn super 5 uit 88 loopt na het afzetten gewoon bijna 1 minuut door. tevens wordt hij enorm heet tijdens het stationair draaien en slaat de koeling niet aan. Ik heb intussen ook luchtbellen in het expansievat tijdens het draaien. Dit wijst op een kapotte koppakking lijkt me. De thermostaat was al vervangen en ook de koelwatersensor in de radiator. Toch slaat de koelvin niet aan..rechtstreeks op de accu doet ie het gewoon. Is hier mischien de + onderbroken ?
En..heeft iemand een idee waarom de motor gewoon blijft lopen na het afzetten?
Als iemand een tip heeft..alvast bedankt.
Richard
super 5 wil niet stoppen
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jul 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
ik denk inderdaad dat je naar de bedrading moet kijken. op de een of andere manier krijgt je fan geen spanning.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
waarschijnlijk omdat je motor zo heet wordt, blijft de motor draaien na afzetten van het contact.
De hete cilinderkop (gloeiende kooldeeltjes) zorgen dan voor de ontsteking. Als de carb. leeg is gaat ie uiteindelijk uit.
De hete cilinderkop (gloeiende kooldeeltjes) zorgen dan voor de ontsteking. Als de carb. leeg is gaat ie uiteindelijk uit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jul 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Heb de kop er al af en de koppakking was inderdaad eraan. Bij het aftappen van de olie kwam er ook al water mee. Helaas ben ik tegen meer ellende aangelopen. aantal slangen poreus, spruitstuk gescheurd, rechter hoes aandrijfas gescheurd en nog meer van dat soort grappen. Als dit karretje nou helemaal strak was had ik hem zeker gemaakt. De carrosserie is echter te slecht om hier veel tijd en geld in te steken. Dus...ik heb het e.e.a. aan onderdelen te koop:
Uitlaat van voor tot achter..in perfecte staat.. je hoort niets rammelen in de dempers. in juli 2005 door vorige eigenaar gemonteerd.
Hetzelfde geldt voor de waterpomp(hagelnieuwe thermostaat zit erbij)
Carrosseriedelen(lampen etc).
Of reply op dit topic wat je nodig hebt..we komen er altijd uit. Het is een super 5 uit 88(motorcode C1E)
Groeten en bedankt voor jullie reacties.
Uitlaat van voor tot achter..in perfecte staat.. je hoort niets rammelen in de dempers. in juli 2005 door vorige eigenaar gemonteerd.
Hetzelfde geldt voor de waterpomp(hagelnieuwe thermostaat zit erbij)
Carrosseriedelen(lampen etc).
Of reply op dit topic wat je nodig hebt..we komen er altijd uit. Het is een super 5 uit 88(motorcode C1E)
Groeten en bedankt voor jullie reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 186 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmond
-
- 2 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door futurist.cor
-
- 16 Reacties
- 859 Weergaves
-
Laatste bericht door Moontje1