Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
We zijn onlangs de gelukkige eigenaar van een Renault Megane 3 Estate uit december 2010. De auto is particulier overgenomen, heeft een 1.6 benzinemotor. Hij rijdt heerlijk en zit vol plezierig comfort.
Echter valt ons een ding op: het motorgeluid is duidelijk hoorbaar in het interieur. Het is een vervelend 'dreunend' geluid dat erger wordt naarmate het toerental van de motor toeneemt. Op lange ritten levert het soms lichte hoofdpijn op. Het heeft niet te maken met de wielophanging of vering - het probleem is namelijk ook aanwezig zodra de auto stilstaat. We hebben in het verleden in in twee identieke Renault estate 3 gereden en dit in het geheel niet opgemerkt - het is dus exemplarisch. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Is de doorgezakte motorsteun zelf makkelijk waar te nemen of kan je dit alleen merken (testen) door vervanging middels een nieuw exemplaar?
Ik heb op een onderdelensite gekeken. Er zijn drie type steunen voor de estate:
1. Onder (achter) - circa 60,-
2. Links - circa 116,-
3. Rechts (hydrolager) - circa 211,-
Hallo ,
meestal is het Rechts (hydrolager) - circa 211,-
Deze kan je zelf vervangen als je de moter kan ondersteunen.
Vorig model Meg II had daar heel veel last van .
Controle kan je door de moter lichtjes omhoog te krikken en dan te luisteren of je nog gedreun hebt .
Ik weet niet of je visueel goed kan controleren .Je mag onderaan van de rubber geen contact hebben met de steun zelf .
als je er aan schud moet deze bewegen zodat de trillingen van de moter opgevangen worden .
Suc6 er mee .
Mvg Kurt
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds een maand de trotse eigenaar van een Renault Espace VI, model 2025, Iconiq.
Auto rijdt heerlijk, echter 1 ding stoort me enorm.
Tussen ong. 47 en 57 km/uur klinkt de gewone motor erg luid. Hij doet dit met name om de EV-accu op te laden. Als...
Ben sinds kort weer in het bezit van een Megane I, bouwjaar 2000. De serie t/m 2000 had zwakke bekleding en ook de kwaliteit van de stoelen is niet voor vele tonnen rondrijden gebouwd. Mijn bestuurdesstoel is moe / wat doorgezakt....
Ik heb een Talisman van 2018 met een stoffen bekleding en handmatig verstelbare stoelen zonder stoelverwarming maar met rugmassage.
Nou wil ik daar leer inbouwen, echter is de linker voorstoel elektrisch verstelbaar en hebben die stoelverwarming. Is...
(Renault megane estate 1.2 uit 2015)Op de terugweg van mijn vakantie in Oostenrijk is mijn auto stil komen te staan. Auto is naar de garage gebracht en uitgelezen. Diagnose klep op 3e cilinder kapot geen compressie motoroliepeil onder minimum motor...
Een aantal dagen geleden kreeg ik problemen met het automatisch schakelen in mijn Megane Estate RS uit 2022 (automaat).
Op het moment dat ik de auto in de Drive zet en de rem loslaat bleef deze stilstaan. Een beetje gas geven zorgde ervoor...
De achteruitrijdetectie van mijn Renault Megane deed het niet. De oorzaak was de microswitch in de stekkeraansluiting van de trekhaak die er voor moet zorgen dat de detectie wordt uitgeschakeld zodra er een stekker in wordt gestoken. De switch bleek...