een twingo kopen

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
aila
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

een twingo kopen

Bericht door aila »

hallo,

ik ben nieuw op deze site en hoop dat ik dit berichtje in de goede topic heb staan.

Ben aan het kijken voor een autootje en ja voor mij is het de twingo geworden :lol:
Wist niet dat ze zo leuk en ruim waren. Natuurlijk heb ik dan wel een paar vraagjes voor ik eentje ga kopen.

1) heb gehoort dat je beter geen semi auotmaat kunt pakken, vanwege het snel kapot kan gaan. klopt dat?
2) de aircos van twingo's van voor '96 zijn minder goed en zouden ook meer benzine slurpen, is dat ook waar, en kan ik dan beter eentje van 1996 pakken.
3) Moet namelijk veel rijden met de auto vanwege mijn werk. Breng pakjes rond. dus hoeveel rij je op een tank met de airco aan en verschilt dat ook per jaar

Heb dus 2 twingo's op het oog eentje van 1994, eentje semi van 1995 en eentje van 1997. allemaal met airco.

Kan me iemand tips geven, weet het even niet meer

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Wat antwoorden.

1) Ja, klopt, zijn wat storingsgevoeliger. Met tijdig en juist onderhoud aan vooral het schakel/koppelmechanisme kan dit toch best wel een hele tijd goed gaan.
2) Klopt ook. De motor die in deze oudere auto's gebruikt is, is een wat oudere motor die er meer moeite mee heeft om een airco aan te drijven. Het werkt wel, daar niet van.
3) De eerste serie tot ongeveer 1996 is wel iets dorstiger. Na 1996 is er een anndere motor gemonteerd die minder moeite heeft met de airco en ook de airco pomp is vervangen door een pomp die minder vermogen vraagt en daardoor het brandstofverbruik omhoog stuwt.

Ik zou voor de jongste auto gaan.
Deze is net even wat betrouwbaarder, zal minder last hebben van ouderdomskwaaltjes als uitgedroogde slangen enzo en daardoor ook lagere onderhoudskosten.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut