Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als berijder van een twingo heb ik het volgende euvel. Volgens de garage is het enorm veel werk om de kachelradiateur te vervangen omdat ie helemaal onder het dashboard weggebouwd zou zijn.
Leuk en aardig maar het wordt kouder buiten en binnen in de twingo steeds minder warm
Weet iemand een doeltreffend paardemiddel om de kalk ( want dat zou het probleem zijn in de radiateur ) te verwijderen?
Wat bij de grote broer van de twingo, de R25, nog wel eens wilt helpen, is om in het motorcompartiment de slangen op te zoeken die naar de kachelradiateur lopen, deze los te maken en daar een tijdelijke verlenging op te zetten.
Vervolgens wordt de verwarmingsknop vol open gezet, en wat warm water met antikalk door deze slangen heen gespoten. (gewoon tuinslang op warmwater kraan)
Half uur laten staan, en behandeling herhalen.
Daarna alles goed doorspuiten met koud water (ach, mag volgens mij ook warm zijn), en de slangen weer vastzetten op het motorblok.
Wel belangrijk om daarna wat onverdunde antivries toe te voegen aan je koelsysteem, en de motor stationair op temperatuur te laten komen zodat alles zich goed gaat mengen.
Het is wat gepruts, maar het lijkt te werken.
Uitbouwen van de verwarming (wat ik dus deed) had niet echt voordelen t.o.v. deze behandeling.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Ik hoop dat het lukt, ik weet dat het werkt, maar het is best wel een ge-emmer met het één en ander.
In elk geval wel beter dan die radiateur uitbouwen...
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Bij een R25 TX 30-45 min, en dan ben je klaar. Maar Jasper weet ongetwijfeld of dat bij een twingo ook zo opgaat, via het dashboardkastje-methode. De kachelradiateur was wel weer wat duurder (ca 120 euro ex), maar ik heb nu wel zeer hete lucht, tov matig warme lucht vroeger.
Ja, okay, maar in hoeverre geldt dit voor de topicstarter ?
Is daar de convertor ook via dat R25 trukje te verwijderen ?
Vandaar mijn advies, omdat deze praktisch voor elke auto werkt, ongeacht merk of type.
Dat vroeg ik me dus even hardop af, als Jasper het heeft over niet veel werk....ga ik eruit vanuit dat ie het heeft over de kachelradiateur van de twingo, en niet over die van een R25.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb geprobeerd om een fingerprint van mijn systeem op een usb-stick te krijgen, hiervoor heb ik gebruik gemaakt van 3 verschillende 8Gb sticks, 3 verschillende 16Gb sticks en 1 32Gb stick, geformatteerd met bestandsysteem Fat32 en één MBR...
Ventilatie doet het niet direct meer bij warm weer, Het gaat om een twingo uit 2012 die deze problemen sinds kort heeft. Als je een klap geeft met je voor tegen het paneel bij de bijrijder(dus links van diens voet) springt die ineens aan maar...
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.
Op staat onder andere vermeld vind snel je auto en bekijk welke bezienswaardigheden er in de omgeving zijn . Maar er staat ook ook dat het afhankelijk is van het type auto wat er wel niet mogelijk is in de MyRenault app.