Mijn kachel radiateur wordt niet goed warm...

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
aad
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2004
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Mijn kachel radiateur wordt niet goed warm...

Bericht door aad »

Hallo,

Als berijder van een twingo heb ik het volgende euvel. Volgens de garage is het enorm veel werk om de kachelradiateur te vervangen omdat ie helemaal onder het dashboard weggebouwd zou zijn.

Leuk en aardig maar het wordt kouder buiten en binnen in de twingo steeds minder warm

Weet iemand een doeltreffend paardemiddel om de kalk ( want dat zou het probleem zijn in de radiateur ) te verwijderen?

Ik hoor heel graag!

gr
Aad :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3489
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Wat bij de grote broer van de twingo, de R25, nog wel eens wilt helpen, is om in het motorcompartiment de slangen op te zoeken die naar de kachelradiateur lopen, deze los te maken en daar een tijdelijke verlenging op te zetten.

Vervolgens wordt de verwarmingsknop vol open gezet, en wat warm water met antikalk door deze slangen heen gespoten. (gewoon tuinslang op warmwater kraan)

Half uur laten staan, en behandeling herhalen.

Daarna alles goed doorspuiten met koud water (ach, mag volgens mij ook warm zijn), en de slangen weer vastzetten op het motorblok.

Wel belangrijk om daarna wat onverdunde antivries toe te voegen aan je koelsysteem, en de motor stationair op temperatuur te laten komen zodat alles zich goed gaat mengen.

Het is wat gepruts, maar het lijkt te werken.

Uitbouwen van de verwarming (wat ik dus deed) had niet echt voordelen t.o.v. deze behandeling.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
aad
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2004
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

Bericht door aad »

Hartelijk dank voor de reactie, we gaan het proberen! :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3489
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ik hoop dat het lukt, ik weet dat het werkt, maar het is best wel een ge-emmer met het één en ander.
In elk geval wel beter dan die radiateur uitbouwen... :lol:
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004
Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

en die kachelradiateur is helemaal niet veel werk ........................

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Bij een R25 TX 30-45 min, en dan ben je klaar. Maar Jasper weet ongetwijfeld of dat bij een twingo ook zo opgaat, via het dashboardkastje-methode. De kachelradiateur was wel weer wat duurder (ca 120 euro ex), maar ik heb nu wel zeer hete lucht, tov matig warme lucht vroeger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3489
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ja, okay, maar in hoeverre geldt dit voor de topicstarter ?
Is daar de convertor ook via dat R25 trukje te verwijderen ?
Vandaar mijn advies, omdat deze praktisch voor elke auto werkt, ongeacht merk of type.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Dat vroeg ik me dus even hardop af, als Jasper het heeft over niet veel werk....ga ik eruit vanuit dat ie het heeft over de kachelradiateur van de twingo, en niet over die van een R25.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004
Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

De topic gaat over een twingo , niet over een 25 .
Voor de kachelradiateur van een twingo moet het gehele dashboard verwijderd worden .

tis een simpel dashboard ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht