Model/uitvoering : Megane scenic_
Bouwjaar : 1998_
Brandstof : Benzine_
een tijd terug reed ik op de snelweg, en de auto hield steeds in. zakte ong. 10 a 15 km/u in snelheid, en trok vervolgens weer door. dat kwam redelijk constant terug (om de 5 - 10 seconden). als ik terugschakelde naar zijn 4 en doortrok, deed hij weer wel.
aangekomen in de stad, deed hij erg moeilijk en zag ineens temperatuur oplopen. op mijn werk aangekomen even gekeken. was de dikke radiatorslang los (het kapje waar de slang aan bevestigd was, was afgebroken) (daar zat mijn thermostaat in).
dit is vervangen. vervolgens zodra ik mijn auto start, trilde mijn dashboard enorm, en borrelde de motor wat. verder liep hij wel stabiel. Bougies vervangen, het borrelen was verdwenen. trillen bleef aanhouden.
nu 1,5 week later, is het trillen uit zijn eigen gestopt, en loopt hij weer soepel.
vanmorgen rijdt ik weer naar mijn werk en begon hij weer steeds in te houden, en in de stad ook (alsof hij niet genoeg benzine krijgt, zo lijkt het). hij trekt weer een aantal meters door, en dan houdt hij weer in.
ook heb ik sinds die reparatie een opstart probleem. hij rijdt prima, maar zodra ik optrek in zijn 1, hoor ik n plof. Hoe feller ik optrek, hoe harder de plof, hoe rustiger, hoe zachter. als hij daar voorbij is, gaat alles gewoon prima.
Ja tot nu toe dan, want hij houdt weer in.
kan iemand mij vertellen wat er kapot is en wat ik kan doen. Ik heb de auto slechts pas 4 weken. Ben maar een arme sloeber dus ik hoop niet dat dit mij teveel geld gaat kosten.
alvast enorm bedankt!
megane scenic 1998 vermoedelijk brandstofpomp probleem
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 jul 2013 08:03
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
Re: megane scenic 1998 vermoedelijk brandstofpomp probleem
Zou een bobine kunnen zijn. Is je motor niet heet gelopen? Dan zou er eventueel ook schade aan je koppakking kunnen zijn.
Benzine druk is te meten met het juiste gereedschap. Wijkt die af, dan zou je de benzine pomp kunnen vernieuwen in de tank.
Benzine druk is te meten met het juiste gereedschap. Wijkt die af, dan zou je de benzine pomp kunnen vernieuwen in de tank.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-