De eerste kilometers
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 25
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
De eerste kilometers
Ik denk laat ik het onderwerp maar vast aanmaken.
Regeren is tenslotte vooruitzien (hoewel, met het huidige kabinet...)
Benieuwd wie de eerste bijdrage gaat schrijven over de eerste kilometers met zijn nieuwe Captur!
Regeren is tenslotte vooruitzien (hoewel, met het huidige kabinet...)
Benieuwd wie de eerste bijdrage gaat schrijven over de eerste kilometers met zijn nieuwe Captur!
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 feb 2021 13:48
Re: De eerste kilometers
Bij de garage waar wij gisteren waren, stonden er verscheidene klaar om afgeleverd te worden, lang kan het dus niet meer duren. Hij had er 175 op voorhand besteld, daar waren er nog zo'n 50 van over. De auto lijkt het dus erg goed te doen!
25-10-2013: Captur Tce 90 Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
16-01-2020: Captur Phase 2 Tce 90 Intens, Bleu Ocean/Gris Plat
16-01-2020: Captur Phase 2 Tce 90 Intens, Bleu Ocean/Gris Plat
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 aug 2013 09:00
Vrijdag mijn eerste kilometers gereden in de geleverde Captur dynamique diesel zwart met ivore dak.
Het rijdt heerlijk, hij werd dinsdag middag geleverd bij de dealer en vrijdag middag konden we hem al mee nemen.
johan

Het rijdt heerlijk, hij werd dinsdag middag geleverd bij de dealer en vrijdag middag konden we hem al mee nemen.
johan
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Nou proficiat! Mooi dat hij goed rijdt.
Benieuwd naar je vervolg ervaringen.
En een diesel. Lease auto?
Benieuwd naar je vervolg ervaringen.
En een diesel. Lease auto?
Hide post links |
Johan, gefeliciteerd. Het lijkt erop dat de leveringen langzaam beginnen. Op ander forum ook de eerste rij-ervaringen gelezen over een net geleverde Captur (was een benzine 0.9 ltr).
Heel veel plezier ermee!!
Heel veel plezier ermee!!
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 aug 2013 09:00
Zijn er al mensen die hun Captur geleverd hebben ???
Ik heb het idee dat ik de eerste ben.
Hij rijdt lekker moet natuurlijk nog wel even ingereden worden.
Ik heb het idee dat ik de eerste ben.
Hij rijdt lekker moet natuurlijk nog wel even ingereden worden.
Hide post links |
Leveringen zijn inderdaad zeldzaam. In andere forums weleens gelezen dat mensen er een hebben, maar dat is dan (tot nu toe) altijd een auto direct uit de showroom of een voorraadauto. Ik heb een week of wat geleden er ook een werkelijk zien rijden die niet van een dealer was, maar die moet ook uit de eerste serie/voorraad zijn gekomen.
Het moet allemaal nog echt op gang komen. Of het zo traag zal gaan als forumlid CelwinFrenzen (ander topic) meldt kan ik me haast niet voorstellen. Het is voor Renault belangrijk dat er zo snel mogelijk uitleveringen zijn, zodat de auto gezien wordt. Alleen als de Captur in andere markten, waar hij eerder geïntroduceerd is, zo populair is dat hij alle produktie capaciteit opslokt kan er vertraging zijn. Andere vertragende factor is natuurlijk de komende fabrieksvakantie.
Het moet allemaal nog echt op gang komen. Of het zo traag zal gaan als forumlid CelwinFrenzen (ander topic) meldt kan ik me haast niet voorstellen. Het is voor Renault belangrijk dat er zo snel mogelijk uitleveringen zijn, zodat de auto gezien wordt. Alleen als de Captur in andere markten, waar hij eerder geïntroduceerd is, zo populair is dat hij alle produktie capaciteit opslokt kan er vertraging zijn. Andere vertragende factor is natuurlijk de komende fabrieksvakantie.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 02 dec 2013 20:53
Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft de levering, nogmaals: is enkel wat de dealer mij vertelde. Al hoor ik vanuit de dealer twee verhalen, mijn eerste contact persoon gaf als leverdatum eind augustus aan. Hij is nu met vakantie en zijn vervanger geeft aan eind oktober op zijn vroegst.
Komt, na verhalen van andere klanten over deze dealer, op mij over dat ze wel degelijk Captur's geleverd krijgen binnenkort maar particuliere bestellers zwaar het voordeel op de lease rijders (ik dus) geven. Hoop dat dit niet zo is, want moet niet kunnen. Moet gewoon op besteldatum gaan mijns inziens. Maar goed, is dus speculeren.
Voor nu kan ik enkel de mensen die hem al hebben of zeer binnenkort krijgen veel veilige km toewensen! Zodra ik meer weet van mijn dealer, ik ga zaterdag face-to-face even het verhaal duidelijk krijgen na zoveel verschillende dingen gehoord te hebben (dit is niet het enige), zal ik even een update posten!
Komt, na verhalen van andere klanten over deze dealer, op mij over dat ze wel degelijk Captur's geleverd krijgen binnenkort maar particuliere bestellers zwaar het voordeel op de lease rijders (ik dus) geven. Hoop dat dit niet zo is, want moet niet kunnen. Moet gewoon op besteldatum gaan mijns inziens. Maar goed, is dus speculeren.
Voor nu kan ik enkel de mensen die hem al hebben of zeer binnenkort krijgen veel veilige km toewensen! Zodra ik meer weet van mijn dealer, ik ga zaterdag face-to-face even het verhaal duidelijk krijgen na zoveel verschillende dingen gehoord te hebben (dit is niet het enige), zal ik even een update posten!
Renault Captur Energy TCe 90pk S&S Dynamique // Gris Cassiopee - Etoile Noir // Besteld: 27 mei 2013 // Levering: 21 oktober 2013
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 26 apr 2015 01:16
Even aansluiten op deze topic.
Zelf heb ik een redelijk uitgebreide testrit gemaakt met uitzondering van de snelweg (jammer genoeg geen tijd voor gehad).
Mijn grootste vraag was waar het vermogen van het Tce 90 benzine turbootje vandaan moest komen.
Ik was aangenaam verrast dat met zo min mogelijk schakelen, dit karretje lekker weg komt.
De zit voorin en de ruimte achterin was ook opzienbarend, ik ben 1.87 en dus niet de kleinste.
Ik heb nog nooit met verlangen uitgekeken naar het einde van mijn vakantie (medio augustus) als ie geleverd wordt.
Een draadje naar wat meer kilometerervaring:
http://www.autoweek.nl/autoreview/36368 ... mique-2013
Zelf heb ik een redelijk uitgebreide testrit gemaakt met uitzondering van de snelweg (jammer genoeg geen tijd voor gehad).
Mijn grootste vraag was waar het vermogen van het Tce 90 benzine turbootje vandaan moest komen.
Ik was aangenaam verrast dat met zo min mogelijk schakelen, dit karretje lekker weg komt.
De zit voorin en de ruimte achterin was ook opzienbarend, ik ben 1.87 en dus niet de kleinste.
Ik heb nog nooit met verlangen uitgekeken naar het einde van mijn vakantie (medio augustus) als ie geleverd wordt.
Een draadje naar wat meer kilometerervaring:
http://www.autoweek.nl/autoreview/36368 ... mique-2013
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Nou het wonder is geschiedt...
De Captur met het kenteken 1-KTN-85 staat voor de deur.
En de eerste (40) kilometers zijn dus gemaakt.
Eerste indruk: ronduit positief.
Je hebt bepaald niet het gevoel met een kleine auto onderweg te zijn.
Zitpositie en overzicht helemaal goed en de eerste indruk van de stoelen(en) ook.
Zitting wat kort en vlak maar verder OK.
Kijken of ik er morgen na zo'n 600 km ook nog zo over denk.
Ben n.l. wel een "zeikerd" als het op stoelen aankomt.
Zoals eerder gemeld komt het interieur (gezien de prijsklasse uiteraard) hoogwaardig op mij over.
Dit ook na er nog eens wat langer naar gekeken te hebben.
Heb er inmiddels al weer een "vrachtwagentje" van gemaakt.
Rugleuningen plat en de hoedenplank eruit.
Zo zal het voorlopig nog wel even blijven.
Er staat n.l. een verhuizing (naar Duitsland) op de rol.
Motor(tje) loopt mooi stil.
Wat je onder het rijden met name hoort zijn transmissie geluiden.
Moet aantekenen dat ik in de "ECO" stand heb gereden en nog niet harder dan zo'n 90 km per uur.
In de ECO stand zit er uiteraard (nog) weinig fut in.
R-link bevat nog wat onduidelijkheden.
Daar moet ik nog even induiken.
Dealer zette me daarbij op het verkeerde spoor door aan te geven dat de kaartupdates via TomTom lopen.
Dat blijkt dus via MyRenault te gaan.
Werkt bij mij nog niet daar MyRenault de 1-KTN-85 nog niet kent.
Zal binnenkort wel aangepast/ververst worden.
Enig minpuntje is een kleurverschil op de overgang van voorspatbord links naar de bumper.
Daar heeft de spuit-robot duidelijk een steekje laten vallen en wat te weinig van de kleur beige gespoten.
Dit deel is grijzer en dus een contrast met beige/grijs van de bumper.
Morgenochtend even aan de dealer laten zien.
Moet ik nog even langs omdat ik de midden-armsteun van mijn inruiler ben vergeten leeg te maken...
Morgen na de rit van 600 km nog een korte update!
Ciao, Huite
De Captur met het kenteken 1-KTN-85 staat voor de deur.
En de eerste (40) kilometers zijn dus gemaakt.
Eerste indruk: ronduit positief.

Je hebt bepaald niet het gevoel met een kleine auto onderweg te zijn.
Zitpositie en overzicht helemaal goed en de eerste indruk van de stoelen(en) ook.
Zitting wat kort en vlak maar verder OK.
Kijken of ik er morgen na zo'n 600 km ook nog zo over denk.
Ben n.l. wel een "zeikerd" als het op stoelen aankomt.
Zoals eerder gemeld komt het interieur (gezien de prijsklasse uiteraard) hoogwaardig op mij over.
Dit ook na er nog eens wat langer naar gekeken te hebben.
Heb er inmiddels al weer een "vrachtwagentje" van gemaakt.
Rugleuningen plat en de hoedenplank eruit.
Zo zal het voorlopig nog wel even blijven.
Er staat n.l. een verhuizing (naar Duitsland) op de rol.
Motor(tje) loopt mooi stil.
Wat je onder het rijden met name hoort zijn transmissie geluiden.
Moet aantekenen dat ik in de "ECO" stand heb gereden en nog niet harder dan zo'n 90 km per uur.
In de ECO stand zit er uiteraard (nog) weinig fut in.
R-link bevat nog wat onduidelijkheden.
Daar moet ik nog even induiken.
Dealer zette me daarbij op het verkeerde spoor door aan te geven dat de kaartupdates via TomTom lopen.
Dat blijkt dus via MyRenault te gaan.
Werkt bij mij nog niet daar MyRenault de 1-KTN-85 nog niet kent.
Zal binnenkort wel aangepast/ververst worden.
Enig minpuntje is een kleurverschil op de overgang van voorspatbord links naar de bumper.

Daar heeft de spuit-robot duidelijk een steekje laten vallen en wat te weinig van de kleur beige gespoten.
Dit deel is grijzer en dus een contrast met beige/grijs van de bumper.
Morgenochtend even aan de dealer laten zien.
Moet ik nog even langs omdat ik de midden-armsteun van mijn inruiler ben vergeten leeg te maken...
Morgen na de rit van 600 km nog een korte update!
Ciao, Huite
Hide post links |
@Huite: gefeliciteerd!!! Duidelijk een gevalletje moeilijke bevalling, maar het kind is er dan toch en het mag er wezen. Ben benieuwd naar je ervaring na een langere afstand (die 600 km. dus). Dat TomTom updates via MyRenault gaan is ook voor mij een "nieuwtje", meende ook te begrijpen dat dit via de PC en TomTom ging. Ook hierin ben je voor ons dus het "proefkonijn". Fijne rit morgen!!
Hart. gr., Marius
Hart. gr., Marius
Hide post links |
-
- Lid
Goed dat hij bevalt tot dusver Huite! Alleen "Je hebt bepaald niet het gevoel met een kleine auto onderweg te zijn." ?? In mijn ogen, komt wellicht ook omdat ik uit een Peugot 206 kom hoor, maar is dit toch absoluut geen kleine auto haha!
Verder erg benieuwd, ik moet nog even wachten (lees: 3 maanden) maar krijg wel over 2 weken een gloednieuwe Clio als voorloper. Ook erg benieuwd naar, en dan kan ik alvast even spelen met het R-LINK systeem alvorens ik de Captur krijg haha!
Verder erg benieuwd, ik moet nog even wachten (lees: 3 maanden) maar krijg wel over 2 weken een gloednieuwe Clio als voorloper. Ook erg benieuwd naar, en dan kan ik alvast even spelen met het R-LINK systeem alvorens ik de Captur krijg haha!
Renault Captur Energy TCe 90pk S&S Dynamique // Gris Cassiopee - Etoile Noir // Besteld: 27 mei 2013 // Levering: 21 oktober 2013
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Nou ja is toch "maar" een B-segmenter.
4.12 lang is niet de wereld zeg maar.
Heb zelf de laatste 50K en een Alfa MiTo diesel gereden.
Ook B-segment maar die komt met z'n 4.08 meter kleiner op mij over.
4.12 lang is niet de wereld zeg maar.
Heb zelf de laatste 50K en een Alfa MiTo diesel gereden.
Ook B-segment maar die komt met z'n 4.08 meter kleiner op mij over.
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Zo, de eerste plusminus 700 Captur kilometers staan op het klokje.
En de auto doet precies wat ik er van verwacht had, n.l. comfortabel kilometers “vreten”.
De rit zelf, die normaal gesproken zonder problemen verloopt, was dit keer echter en beproeving voor mens en machine. De Duitse A1 was n.l. een en al vakantieverkeer en ongelukken.
Ben (niet gepland) dwars door Bremen en Hamburg heen gestuurd en ook Hamburg naar Lübeck was via een omleidingsroute. Hierbij bleek dat de TomTom die onderdeel uitmaakt van R-Link het uitstekend doet.
Door al die omleidingen miste ik mijn vaste stoppunten wat er uiteindelijk toe heeft gevoerd dat ik (geheel tegen mijn gewoonte in) de ruim 600 km vanuit mijn dealer in Kampen naar ons huis in Hermannshagen-Heide in één ruk heb gereden. Dat ik daarna nog relatief fris uit de auto stapte zegt veel over de auto in zijn algemeenheid en de stoelen in het bijzonder. In de Alfa Mito die ik de afgelopen 1,5 jaar heb gereden had ik daar niet aan moeten denken.
Aldus de boordcomputer heb ik 5,4 liter op 100 km nodig gehad. Moet hierbij wel aantekenen dat ik op de snelweg veelal 100 km op de teller heb gereden en dat u de airco nog niet aan heb gehad.
Weet wel dat ik een hypermiler ben (http://en.wikipedia.org/wiki/Energy-efficient_driving) want in mijn Alfaatje stond na 50.000 km een verbruik van 4,1 liter per 100 op de BC. En van die BCs was bekend dat deze erg nauwkeurig waren.
Wel erg leuk/mooi/interessant trouwens dat R-Link systeem. Vooral de ECO tips en de meting van de luchtkwaliteit.
E-mail heb ik nog niet aan de gang. Dat komt in de komende dagen wel.
Zo even genoeg voor dit moment. Fijn weekend allemaal!
En de auto doet precies wat ik er van verwacht had, n.l. comfortabel kilometers “vreten”.
De rit zelf, die normaal gesproken zonder problemen verloopt, was dit keer echter en beproeving voor mens en machine. De Duitse A1 was n.l. een en al vakantieverkeer en ongelukken.
Ben (niet gepland) dwars door Bremen en Hamburg heen gestuurd en ook Hamburg naar Lübeck was via een omleidingsroute. Hierbij bleek dat de TomTom die onderdeel uitmaakt van R-Link het uitstekend doet.
Door al die omleidingen miste ik mijn vaste stoppunten wat er uiteindelijk toe heeft gevoerd dat ik (geheel tegen mijn gewoonte in) de ruim 600 km vanuit mijn dealer in Kampen naar ons huis in Hermannshagen-Heide in één ruk heb gereden. Dat ik daarna nog relatief fris uit de auto stapte zegt veel over de auto in zijn algemeenheid en de stoelen in het bijzonder. In de Alfa Mito die ik de afgelopen 1,5 jaar heb gereden had ik daar niet aan moeten denken.
Aldus de boordcomputer heb ik 5,4 liter op 100 km nodig gehad. Moet hierbij wel aantekenen dat ik op de snelweg veelal 100 km op de teller heb gereden en dat u de airco nog niet aan heb gehad.
Weet wel dat ik een hypermiler ben (http://en.wikipedia.org/wiki/Energy-efficient_driving) want in mijn Alfaatje stond na 50.000 km een verbruik van 4,1 liter per 100 op de BC. En van die BCs was bekend dat deze erg nauwkeurig waren.
Wel erg leuk/mooi/interessant trouwens dat R-Link systeem. Vooral de ECO tips en de meting van de luchtkwaliteit.
E-mail heb ik nog niet aan de gang. Dat komt in de komende dagen wel.
Zo even genoeg voor dit moment. Fijn weekend allemaal!
Hide post links |
Dat is nog eens goed nieuws Huite. Ik heb zélf nogal snel last van mijn rug en heb tijdens de proefrit met de Captur erg veel aandacht besteed aan de stoelen en de verstelmogelijkheden. Er gaat echter niets boven een verslag uit de praktijk. Dank hiervoor en "keep us posted please".
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 20 mei 2016 13:58
Leuk en informatief verslag Huite 

Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique - Orange Arizona / Noir Etoilé
Extra: Pack City Camera, Pack Style, Armsteun
September 2013
Extra: Pack City Camera, Pack Style, Armsteun
September 2013
Hide post links |
-
- Lid
Leuk verslagje Huite! Goed om te lezen dat de Captur op lange stukken zo bevalt, want ook ik ben erg gevoelig voor rugklachten na lange stukken rijden. 

Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Momenteel maak ik voor mijn doen weinig kilometers.
Boodschappen ritjes van 25 tot 40 kilometer (ja, ja, woon écht in de middle of nowhere!) maar verder niet.
De kilometers die ik rijd zijn echter wel genieten. Gewoon comfortabel en relaxed kilometers maken.
Vandaag na zo'n 700 km de eerste keer getankt.
Metertje stond echt op het laatste streepje en er ging toen bijna 40 liter in.
Bij de pomp zagen ze de Captur aan voor een Nissan.
Ik herken uit de testen wel dat de auto wat moeite heeft met korte/felle oneffenheden in de weg (die hier helaas ruimschoots voorhanden zijn).
Storend is dat voor mij echter niet en de mooie en stille loop van het motortje en de prettige besturing maken alles weer goed.
Boodschappen ritjes van 25 tot 40 kilometer (ja, ja, woon écht in de middle of nowhere!) maar verder niet.
De kilometers die ik rijd zijn echter wel genieten. Gewoon comfortabel en relaxed kilometers maken.
Vandaag na zo'n 700 km de eerste keer getankt.
Metertje stond echt op het laatste streepje en er ging toen bijna 40 liter in.
Bij de pomp zagen ze de Captur aan voor een Nissan.

Ik herken uit de testen wel dat de auto wat moeite heeft met korte/felle oneffenheden in de weg (die hier helaas ruimschoots voorhanden zijn).
Storend is dat voor mij echter niet en de mooie en stille loop van het motortje en de prettige besturing maken alles weer goed.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 28 jul 2013 17:42
Captur rijders.....
Gefeliciteerd met deze aanschaf. In deze vakantie rij ik deze auto rond, ik vind het een mooie auto. Stoer doch nniet te opvallend, wel opvallend is de binnenruiimte voor deze 'kleine'auto. Veel been en hoofdruimte ook achterin. Het is dci mmotor met genoeg kracht en koppel, in zn 3 kun je prima doortrekken tot goed over de 100,en dat is oop de bergwegen ideaal gebleken. Rijdenn 5de versnelling met een snelheid van 100km is het motortje erg stil. Wegligging is ook erg goed, waarbij de 16" banden goed helpen bbiij het rijden, sturen en remmen. Na 700km rijden heb ik nog maar 1 minnetje, de onderste spaak van het stuurwiel heeft achter scherpe randen. Waar ik ook niet van hou is de manier van de gereden snelheid aangeven, maar dat is smaak.
Topauto, ik heb zelf nooit eerder in een renault gereden,deze Dactur krijgt van mij een dikke 8..
Veel plezier ermee
Gefeliciteerd met deze aanschaf. In deze vakantie rij ik deze auto rond, ik vind het een mooie auto. Stoer doch nniet te opvallend, wel opvallend is de binnenruiimte voor deze 'kleine'auto. Veel been en hoofdruimte ook achterin. Het is dci mmotor met genoeg kracht en koppel, in zn 3 kun je prima doortrekken tot goed over de 100,en dat is oop de bergwegen ideaal gebleken. Rijdenn 5de versnelling met een snelheid van 100km is het motortje erg stil. Wegligging is ook erg goed, waarbij de 16" banden goed helpen bbiij het rijden, sturen en remmen. Na 700km rijden heb ik nog maar 1 minnetje, de onderste spaak van het stuurwiel heeft achter scherpe randen. Waar ik ook niet van hou is de manier van de gereden snelheid aangeven, maar dat is smaak.
Topauto, ik heb zelf nooit eerder in een renault gereden,deze Dactur krijgt van mij een dikke 8..
Veel plezier ermee
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 nov 2014 10:56
@ Huite,
Bedankt voor het delen van je eerste, positieve ervaringen. Maakt het wachten er niet echt makkelijker op
.
Vraagje, heb je tijdens je eerste 'tankje' een goede indruk van het audiosysteem kunnen krijgen?
Bedankt voor het delen van je eerste, positieve ervaringen. Maakt het wachten er niet echt makkelijker op

Vraagje, heb je tijdens je eerste 'tankje' een goede indruk van het audiosysteem kunnen krijgen?
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Beste Eddy 1963,
Je doelt denk ik op de geluidskwaliteit of niet?
Een afgerond oordeel daarover heb ik nog niet.
Heb namelijk vaak geen muziek aan tijdens het rijden.
Maar een beetje spelen met de radio instellingen gaf bij mij wel een tevreden gevoel.
Ben echter bepaald geen car-audio kenner...!
Je doelt denk ik op de geluidskwaliteit of niet?
Een afgerond oordeel daarover heb ik nog niet.
Heb namelijk vaak geen muziek aan tijdens het rijden.
Maar een beetje spelen met de radio instellingen gaf bij mij wel een tevreden gevoel.
Ben echter bepaald geen car-audio kenner...!
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Vandaag even naar Stralsund gereden.
Zouden jullie met je nieuwe Captur ook eens moeten doen (mooi Hanzestadje met een UNESCO wereld erfgoed predicaat).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stralsund
Kun je meteen even bij ons een bakkie doen.
Niet allemaal tegelijk a.u.b...
Aldaar gemerkt dat de voortrein niet zo gek is op kinderkopjes en dat het driepittertje merkbaar wat last heeft van de in en uitschakelende aircopomp. Het stationair toerental loopt dan soms wat ver terug. Saat het blokje even wat te schudden.
Verder loopt het torretje erg mooi. Ben onder de indruk hiervan!
Zouden jullie met je nieuwe Captur ook eens moeten doen (mooi Hanzestadje met een UNESCO wereld erfgoed predicaat).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stralsund
Kun je meteen even bij ons een bakkie doen.
Niet allemaal tegelijk a.u.b...

Aldaar gemerkt dat de voortrein niet zo gek is op kinderkopjes en dat het driepittertje merkbaar wat last heeft van de in en uitschakelende aircopomp. Het stationair toerental loopt dan soms wat ver terug. Saat het blokje even wat te schudden.
Verder loopt het torretje erg mooi. Ben onder de indruk hiervan!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 14 feb 2021 12:03
Goedemorgen allemaal ,
Ik hoop dat iedereen zijn ervaring met de captur gaat beschrijven, wij moeten wachten tot januari 2014.
De ervaring van onze testrit , van bijna 4 uur, in een Tce 120 was ronduit geweldig.
We rijden nu een scenic Tce 130 schakel en we moeten nood gedwongen overstappen naar een automaat. Opzich niet erg maar een scenic automaat is niet te betalen. We zijn overal wezen en hebben gezocht op internet en kwamen tot de conclusie dat een automaat erg duur is.
Totdat de dealer een mail stuurde dat de captur er aan stond te komen. We waren op sla verliefd op het model en nu ging het erom dat onze oudste zoon erin kan zitten. Hij zal nog heel lang thuis wonen omdat hij een beperking heeft en ,nog niet ,zelfstandig kan wonen. Deze jongeman is 2 meter en past dus niet in elke auto. In de Captur kan hij wel zitten ook achterin. De automaat rijdt super relaxed en er zit inderdaad een "dood" punt in, het is ook geen race auto toch?
maar je rijdt vlot mee met het overige verkeer.
De algehele rij indruk vonden we super. Het stuurkspje is inderdaad scherp maar daar gaan ze wat aan doen begreep ik van de dealer . Het stuurt erg direct wat opzich wel prettig is, ook de remmen zijn goed te doseren.
Ben zelf zwaar rugpatient en kan in de captur supergoed zitten wat ons eindelijk niet verbaasd want de scenic zit ook super, Verbruik kan ik niets van zeggen en het R link systeem met de achteruitrijd camera is een geweldige gadget.
Het vele pianolak moeten we erg aan wennen maar dat zie hè na een paar weken niet meer denk ik haha. De algehele indruk en rijervaring van die halve dag maakt het wachten alleen maar moeilijker
Ik hoop hier veel rijervaringen te lezen.
Groetjes Bennie
Ik hoop dat iedereen zijn ervaring met de captur gaat beschrijven, wij moeten wachten tot januari 2014.

De ervaring van onze testrit , van bijna 4 uur, in een Tce 120 was ronduit geweldig.
We rijden nu een scenic Tce 130 schakel en we moeten nood gedwongen overstappen naar een automaat. Opzich niet erg maar een scenic automaat is niet te betalen. We zijn overal wezen en hebben gezocht op internet en kwamen tot de conclusie dat een automaat erg duur is.
Totdat de dealer een mail stuurde dat de captur er aan stond te komen. We waren op sla verliefd op het model en nu ging het erom dat onze oudste zoon erin kan zitten. Hij zal nog heel lang thuis wonen omdat hij een beperking heeft en ,nog niet ,zelfstandig kan wonen. Deze jongeman is 2 meter en past dus niet in elke auto. In de Captur kan hij wel zitten ook achterin. De automaat rijdt super relaxed en er zit inderdaad een "dood" punt in, het is ook geen race auto toch?

De algehele rij indruk vonden we super. Het stuurkspje is inderdaad scherp maar daar gaan ze wat aan doen begreep ik van de dealer . Het stuurt erg direct wat opzich wel prettig is, ook de remmen zijn goed te doseren.
Ben zelf zwaar rugpatient en kan in de captur supergoed zitten wat ons eindelijk niet verbaasd want de scenic zit ook super, Verbruik kan ik niets van zeggen en het R link systeem met de achteruitrijd camera is een geweldige gadget.
Het vele pianolak moeten we erg aan wennen maar dat zie hè na een paar weken niet meer denk ik haha. De algehele indruk en rijervaring van die halve dag maakt het wachten alleen maar moeilijker

Ik hoop hier veel rijervaringen te lezen.
Groetjes Bennie
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17
Gisteren de nieuwe Captur geleverd gekregen en de eerste 100 km gemaakt.
Heb een Dynamique dus weet niet of alle hieronder beschreven zaken op iedere Captur zit.
Allereerst zitten de stoelen heel fijn, was me al opgevallen tijdens de proefrit.
Zijn in hoogte verstelbaar en zitten prima om de rug.
Het stuur is daarnaast niet alleen in hoogte te verstellen maar ook naar je toe te trekken (misschien is dat normaal in een nieuwe auto). Het instrumenten paneel is goed overzichtelijk. De digitale snelheidsindicatie vind ik fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Fijn is ook dat je kunt zien hoeveel gordels er achterin zijn omgedaan. Als de kinderen hem afdoen meldt hij dat meteen. De richtingaanwijzers in snelwegmode zetten vond ik wat zwaar, was niet even licht tikken.
Later ging dat beter, mogelijk nieuwigheid.
Het 90TCe motortje is heerlijk rustig op de snelweg en zit bij 120km/u laag in de toeren (vergeleken met de Megane II die we hadden). In de laagste versnellingen trekt hij aardig door, valt me niet tegen.
Even wennen is het nieuwe ECO rijden, vind dat je al bij lage toeren moet opschakelen volgens het ECO rapportje. Ik ben juist gewend in de 1 en 2 flink door te trekken. Als je met 50km/u al bijna in de 5 zit kun je niet meer even lekker gas geven. Ook op de snelweg in ECO mode is de kracht er bij 120km/u een beetje uit, uit de ECO mode kom je nog vooruit.
Maar, het valt me zeker niet tegen. Een lekker rustig motortje die zeker in de lage versnellingen flink kan trekken.
Als je het gas helemaal onderin trapt gaat de ECO mode er ook tijdelijk van af.
In R-Link gelijk even wat instellingen aangepast.
Het touch screen werkt prima en vlot en is eenvoudig van opzet (makkelijk zaken te vinden).
De Dynamique heeft standaard de 35Watt boxen, het geluid vond ik wat Bass-loos, maar dat is prima in te stellen (surround en Bass niveau). Nu komt er een mooi geluid uit de boxen, ook voor achterin.
Bijna alle services zijn nog grayed-out omdat R-Link gisteren pas is geactiveerd en er wel 48 uur over heen kan gaan begreep ik van de dealer. Kan wel al met TomTom navigeren en dat is gewoonweg heerlijk (wat je van TomTom gewend bent). Ook de telefoon (iPhone5) was prima te koppelen via Bluetooth.
Alle geluid niveaus zijn afzonderlijk in te stellen, radio, TomTom stem, telefoon.
Via stembesturing op het stuur kun je de telefoon en navigatie "bedienen".
Nog even zoeken wat je precies moet zeggen, maar als je b.v. zegt "Navigatie" en daarna "recente bestemmingen" werkt dat prima. Sneller is het via de touch screen te doen, maar veiliger natuurlijk via de stemcontrole.
Wat ook leuk is dat wanneer de luchtkwaliteit buiten slechter is dit ook te zien is (heb radio, ECO, tomtom en luchtkwaliteit op het startscherm staan) en dat dan ook actief de klep van buiten dicht gezet wordt. Ik reed de stad in met een vrachtwagen voor me en het staafdiagram schoot omhoog in het rode en de buitenlucht werd automatisch afgesloten.
Na die 100km een ECO rapportje gekregen, en mijn score is nog niet best haha 56 uit 100 punten.
Gecombineerd verbruik dan ook nog maar op 1:13,3, maar dat zal zeker nog verbeteren. Heb tenslotte pas 150km op de teller.
Gisteravond in het donker nog een ritje gemaakt en de bochtverlichting in werking gezien.
Op het moment dat je het knipperlicht uit zet gaat de mistlamp aan die kant aan.
Mogelijk ook als je alleen stuurt naar die kant (ipv knipperlicht), maar dat is me eerlijk gezegd niet opgevallen.
Had de indruk van wel, zal er eens op letten.
Moet er voor een tegenligger vreemd uit zien die mistlampen onder die afzonderlijk aan/uit gaan haha.
Btw, ik overweeg nog wel iets van slotbouten op de wielen te plaatsen want anders zijn ze makkelijk te jatten vrees ik.
Het zijn maar 100km maar mijn eerste indruk is zeer positief.
Heerlijke rustige auto en je hebt veel bekijks.
Moet even wennen aan de ECO mode en het nieuwe rijden maar ben wel van plan om hier voor te gaan.
Heb een Dynamique dus weet niet of alle hieronder beschreven zaken op iedere Captur zit.
Allereerst zitten de stoelen heel fijn, was me al opgevallen tijdens de proefrit.
Zijn in hoogte verstelbaar en zitten prima om de rug.
Het stuur is daarnaast niet alleen in hoogte te verstellen maar ook naar je toe te trekken (misschien is dat normaal in een nieuwe auto). Het instrumenten paneel is goed overzichtelijk. De digitale snelheidsindicatie vind ik fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Fijn is ook dat je kunt zien hoeveel gordels er achterin zijn omgedaan. Als de kinderen hem afdoen meldt hij dat meteen. De richtingaanwijzers in snelwegmode zetten vond ik wat zwaar, was niet even licht tikken.
Later ging dat beter, mogelijk nieuwigheid.
Het 90TCe motortje is heerlijk rustig op de snelweg en zit bij 120km/u laag in de toeren (vergeleken met de Megane II die we hadden). In de laagste versnellingen trekt hij aardig door, valt me niet tegen.
Even wennen is het nieuwe ECO rijden, vind dat je al bij lage toeren moet opschakelen volgens het ECO rapportje. Ik ben juist gewend in de 1 en 2 flink door te trekken. Als je met 50km/u al bijna in de 5 zit kun je niet meer even lekker gas geven. Ook op de snelweg in ECO mode is de kracht er bij 120km/u een beetje uit, uit de ECO mode kom je nog vooruit.
Maar, het valt me zeker niet tegen. Een lekker rustig motortje die zeker in de lage versnellingen flink kan trekken.
Als je het gas helemaal onderin trapt gaat de ECO mode er ook tijdelijk van af.
In R-Link gelijk even wat instellingen aangepast.
Het touch screen werkt prima en vlot en is eenvoudig van opzet (makkelijk zaken te vinden).
De Dynamique heeft standaard de 35Watt boxen, het geluid vond ik wat Bass-loos, maar dat is prima in te stellen (surround en Bass niveau). Nu komt er een mooi geluid uit de boxen, ook voor achterin.
Bijna alle services zijn nog grayed-out omdat R-Link gisteren pas is geactiveerd en er wel 48 uur over heen kan gaan begreep ik van de dealer. Kan wel al met TomTom navigeren en dat is gewoonweg heerlijk (wat je van TomTom gewend bent). Ook de telefoon (iPhone5) was prima te koppelen via Bluetooth.
Alle geluid niveaus zijn afzonderlijk in te stellen, radio, TomTom stem, telefoon.
Via stembesturing op het stuur kun je de telefoon en navigatie "bedienen".
Nog even zoeken wat je precies moet zeggen, maar als je b.v. zegt "Navigatie" en daarna "recente bestemmingen" werkt dat prima. Sneller is het via de touch screen te doen, maar veiliger natuurlijk via de stemcontrole.
Wat ook leuk is dat wanneer de luchtkwaliteit buiten slechter is dit ook te zien is (heb radio, ECO, tomtom en luchtkwaliteit op het startscherm staan) en dat dan ook actief de klep van buiten dicht gezet wordt. Ik reed de stad in met een vrachtwagen voor me en het staafdiagram schoot omhoog in het rode en de buitenlucht werd automatisch afgesloten.
Na die 100km een ECO rapportje gekregen, en mijn score is nog niet best haha 56 uit 100 punten.
Gecombineerd verbruik dan ook nog maar op 1:13,3, maar dat zal zeker nog verbeteren. Heb tenslotte pas 150km op de teller.
Gisteravond in het donker nog een ritje gemaakt en de bochtverlichting in werking gezien.
Op het moment dat je het knipperlicht uit zet gaat de mistlamp aan die kant aan.
Mogelijk ook als je alleen stuurt naar die kant (ipv knipperlicht), maar dat is me eerlijk gezegd niet opgevallen.
Had de indruk van wel, zal er eens op letten.
Moet er voor een tegenligger vreemd uit zien die mistlampen onder die afzonderlijk aan/uit gaan haha.
Btw, ik overweeg nog wel iets van slotbouten op de wielen te plaatsen want anders zijn ze makkelijk te jatten vrees ik.
Het zijn maar 100km maar mijn eerste indruk is zeer positief.
Heerlijke rustige auto en je hebt veel bekijks.
Moet even wennen aan de ECO mode en het nieuwe rijden maar ben wel van plan om hier voor te gaan.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
@JanssenB
Mooi dat de brommert ook jou goed bevalt.
Jouw ervaringen sporen met de mijne. Alleen doe ik het met mijn 88 punten Eco score wat beter...
Ben vanuit het diesel rijden wel gewent om snel over te schakelen. Meestal nog voor de schakel indicatie.
Dat de Eco mode eraf gaat bij vol gas is voor mij nieuw. Eens uitproberen.
Dat met die mistlampen hebben meer merken. O.a. Volkswagen en co.
Al updates binnengehaald voor het R-Link systeem?
Mooi dat de brommert ook jou goed bevalt.
Jouw ervaringen sporen met de mijne. Alleen doe ik het met mijn 88 punten Eco score wat beter...
Ben vanuit het diesel rijden wel gewent om snel over te schakelen. Meestal nog voor de schakel indicatie.
Dat de Eco mode eraf gaat bij vol gas is voor mij nieuw. Eens uitproberen.
Dat met die mistlampen hebben meer merken. O.a. Volkswagen en co.
Al updates binnengehaald voor het R-Link systeem?
Hide post links |
-
- lid
ECO knippert dan en gaat er tijdelijk af tot je het gaspedaal weer normaal doseert.
Stond in het boekje
Heb nog geen updates binnen omdat ik nog geen echt actieve R-Link heb.
Services staan nog grayed out en op de website is de auto nog niet opgevoerd.
Daar wacht ik even op
Stond in het boekje

Heb nog geen updates binnen omdat ik nog geen echt actieve R-Link heb.
Services staan nog grayed out en op de website is de auto nog niet opgevoerd.
Daar wacht ik even op
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Dat laatste is wel verstandig ja...
Heb ik niet gedaan met alle gevolgen van dien (mailtjes uit Frankrijk, MyRenault onbruikbaar etc.)!
Er zijn echter kaart- en systeem updates beschikbaar.
Heb ik niet gedaan met alle gevolgen van dien (mailtjes uit Frankrijk, MyRenault onbruikbaar etc.)!
Er zijn echter kaart- en systeem updates beschikbaar.
Hide post links |
-
- lid
Alle services waren beschikbaar nu.
Updates geinstalleerd en mail ingesteld en twitter (test).
Metro app gedownload en geïnstalleerd.
Werkt allemaal goed.
Ook verkeersinformatie werd weergegeven.
Ziet er nu dus goed uit.
Updates geinstalleerd en mail ingesteld en twitter (test).
Metro app gedownload en geïnstalleerd.
Werkt allemaal goed.
Ook verkeersinformatie werd weergegeven.
Ziet er nu dus goed uit.
Hide post links |
-
- lid
Net heeft moeders de vrouw nog even een stukje gereden.
We moeten wel even wennen aan de snelweg van 90 naar 120 km/uur (in ECO mode) duurt vrij lang voordat je op de snelheid zit. Ook nog even testen uit ECO mode.
We moeten wel even wennen aan de snelweg van 90 naar 120 km/uur (in ECO mode) duurt vrij lang voordat je op de snelheid zit. Ook nog even testen uit ECO mode.
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Pfoe, jij durft!Net heeft moeders de vrouw nog even een stukje gereden.

Hide post links |
-
- lid
Kwestie van goed verzekeren 

Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Man die dingen zijn zo waardevol en zeldzaam die zijn niet (goed) te verzekeren.
Voor de duidelijkheid: geldt voor je vrouw én de Captur...
Voor de duidelijkheid: geldt voor je vrouw én de Captur...

Hide post links |
-
Topic author - Donateur
@JanssenB:
Zit je qua TT nu ook op kaartversie 9.06?
Kun je aangeven wat je aan systeem en kaartupdates binnen hebt gehaald?Updates geinstalleerd en mail ingesteld en twitter (test).
Zit je qua TT nu ook op kaartversie 9.06?
Hide post links |
-
- lid
Wat systeem updates waarvan ik niet kan zien waarvoor.
Verder werd de weer app geupdate.
Kaartversie TomTom is nu V906.v4881
Verder werd de weer app geupdate.
Kaartversie TomTom is nu V906.v4881
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
Liep dat bij jou ook deels "door de lucht" en deels via je compu en de SD kaart (met name TT)???
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in