Benelux map wordt niet meer herkend na update
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Benelux map wordt niet meer herkend na update
Allen,
Sinds 9 januari ben ik in het bezit van een nieuwe Megane Estate 2013 met het R-Link systeem. Alles werkte perfect totdat ik de melding kreeg via My Renault dat er updates waren die ik via de R-Link Toolbox moest installeren. Het downloaden en plaatsen van de updates was volgens de Toolbox gelukt en ook de installatie in de Megane zelf vanaf de SD-kaart is gelukt. Hierna wist de R-Link mij te melden dat er geen kaarten gevonden waren op de SD-kaart.
Ik heb ook toen via My Renault mijn SD kaarten beheerd, en het vinkje weggehaald bij de Benelux map en gesynchroniseerd. Daarna het vinkje weer teruggeplaatst en wederom gesynchroniseerd. Helaas had dit niet het gewenste resultaat, nog steeds geen kaart zichtbaar.
Na wat zoeken op internet kwam ik hier terecht en las ik dat er automatisch een backup wordt gemaakt welke geplaatst wordt in de cache folder van de Toolbox applicatie. Ik kon daar maar twee bestanden vinden, ook na het zichtbaar maken van verborgen bestanden. Ik heb dus de bestanden TOMTOM.000 en TOMTOM.001 van het kaartje verwijderd en wilde de backups terugplaatsen. Nu gaf Windows aan dat er niet voldoende ruimte op de SD kaart was om beide bestanden te plaatsen op het SD kaartje... Vreemd! Gelukkig heb ik nog een 8Gb kaartje liggen, die geformatteerd naar FAT32 en de bestanden teruggezet en kaartje in de auto geplaatst. Nog steeds geen kaarten gevonden.
De Toolbox herkende het nieuwe kaartje wel dus heb ik ook het kaartje gesynchroniseerd via eerder genoemde procedure, maar nog steeds geen kaarten gevonden. De SD kaart wordt wel gezien in de Megane en ik kan hem dus ook ieder keer netjes verwijderen via het menu. Ik heb zojuist ook al een melding geplaatst bij Renault Klant Relaties, maar ik ben bang dat dit een lang proces gaat worden. Het oude kaartje is nu volgens de Toolbox beschadigd en kan niet hersteld worden.
Heeft er iemand nog een briljante tip of procedure die ik over het hoofd heb gezien?
Sinds 9 januari ben ik in het bezit van een nieuwe Megane Estate 2013 met het R-Link systeem. Alles werkte perfect totdat ik de melding kreeg via My Renault dat er updates waren die ik via de R-Link Toolbox moest installeren. Het downloaden en plaatsen van de updates was volgens de Toolbox gelukt en ook de installatie in de Megane zelf vanaf de SD-kaart is gelukt. Hierna wist de R-Link mij te melden dat er geen kaarten gevonden waren op de SD-kaart.
Ik heb ook toen via My Renault mijn SD kaarten beheerd, en het vinkje weggehaald bij de Benelux map en gesynchroniseerd. Daarna het vinkje weer teruggeplaatst en wederom gesynchroniseerd. Helaas had dit niet het gewenste resultaat, nog steeds geen kaart zichtbaar.
Na wat zoeken op internet kwam ik hier terecht en las ik dat er automatisch een backup wordt gemaakt welke geplaatst wordt in de cache folder van de Toolbox applicatie. Ik kon daar maar twee bestanden vinden, ook na het zichtbaar maken van verborgen bestanden. Ik heb dus de bestanden TOMTOM.000 en TOMTOM.001 van het kaartje verwijderd en wilde de backups terugplaatsen. Nu gaf Windows aan dat er niet voldoende ruimte op de SD kaart was om beide bestanden te plaatsen op het SD kaartje... Vreemd! Gelukkig heb ik nog een 8Gb kaartje liggen, die geformatteerd naar FAT32 en de bestanden teruggezet en kaartje in de auto geplaatst. Nog steeds geen kaarten gevonden.
De Toolbox herkende het nieuwe kaartje wel dus heb ik ook het kaartje gesynchroniseerd via eerder genoemde procedure, maar nog steeds geen kaarten gevonden. De SD kaart wordt wel gezien in de Megane en ik kan hem dus ook ieder keer netjes verwijderen via het menu. Ik heb zojuist ook al een melding geplaatst bij Renault Klant Relaties, maar ik ben bang dat dit een lang proces gaat worden. Het oude kaartje is nu volgens de Toolbox beschadigd en kan niet hersteld worden.
Heeft er iemand nog een briljante tip of procedure die ik over het hoofd heb gezien?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Uit de informatie hier op dit forum maak ik op dat zelf een SD kaartje plaatsen en/ of formatteren van een bestaande kaart ellende oplevert. Er zit ergens een beveiliging of anderszins beperking op die dit onmogelijk maakt. De enige wijze die vooralsnog gelukt lijkt is een 'kloon' maken ('ghost methode'). En daar heb jij nu niets aan ............
Als ik jou was zou ik via de Renault dealer trachten een nieuwe werkende TomTom kaart in te laten vliegen.
Als ik jou was zou ik via de Renault dealer trachten een nieuwe werkende TomTom kaart in te laten vliegen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Bedankt voor jouw antwoord, toch jammer dat de R-Link Toolbox een kaartje onbruikbaar kan maken... Ik hoop dat de dealer een beetje mee wil werken 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 dec 2013
- Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Heb hetzelfde probleem/meldingen gehad. Maar nogmaals inloggen op Myrenault-RLink en alles aanvinken en vervolgens synchroniseren. Kaart nog niet plaatsen. Nu RLink progje opstarten en daarna SDcard er in doen. Vervolgens downloaden indrukken. Daarna SD-card veilig verwijderen uit computer.
Rlink in auto starten en wachten tot er staat geen SDcard nu er in doen. vervolgens moet je zeker 20 minuten geduld hebben. Auto aan laten zodat Rlink niet uit gaat. bij mij en mijn buurman werkte het zo. Had exact dezelfde meldingen als jij. Succes!
Rlink in auto starten en wachten tot er staat geen SDcard nu er in doen. vervolgens moet je zeker 20 minuten geduld hebben. Auto aan laten zodat Rlink niet uit gaat. bij mij en mijn buurman werkte het zo. Had exact dezelfde meldingen als jij. Succes!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Punt is alleen dat de R-Link Toolbox aangeeft dat de SD-kaart beschadigd is, hij wil er echt niks meer mee doen. Het herstellen vanuit de Toolbox lukt ook niet, waardoor een fysieke omruiling de enige oplossing lijkt te zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 dec 2013
- Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Gaf inderdaad bij mij ook die zelfde melding. Probeerde het een dag later nog een keer, volgens bovenstaande regels, en hij werkte weer. Raar maar waar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Helaas willen de stappen niet lukken. Is het niet mogelijk om vanuit de auto R-Link het kaartje te laten herinitialiseren? De R-Link Toolbox geeft nu namelijk ook geen serienummer weer, terwijl daar eerst het serienummer van mijn R-Link systeem stond.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 nov 2013
- Laatste bezoek: 02 jul 2022 14:30
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Het lijkt me verstandiger om dit bij Renault aan het kaarten. Zijn zijn goed bereikbaar.
Ik heb het probleem ook een paar keer gehad. Als het kaartje werkt kun je in de Rlink toolbox aangeven dat je een volledige backup wilt maken. Zo kun je het kaartje ook later herstellen. Er loopt een aparte topic over het maken van backups.
Het blijkt nu dat de kaarten niet worden gelezen door een probleem met temperatuurswisselingen. Dat wordt momenteel opgelost in een software aanpassing, Renault kon niet zeggen wanneer het wordt uitgerold (binnenkort) en of dit via de toolbox gaat of via de dealer.
Ik zou niet zelf gaan experimenteren met formatteren, maar het door Renault te laten oplossen door ze in ieder geval te bellen. Als de kaartjes kapot gaan zullen ze vast wel een nieuwe kunnen leveren.
Ik heb het probleem ook een paar keer gehad. Als het kaartje werkt kun je in de Rlink toolbox aangeven dat je een volledige backup wilt maken. Zo kun je het kaartje ook later herstellen. Er loopt een aparte topic over het maken van backups.
Het blijkt nu dat de kaarten niet worden gelezen door een probleem met temperatuurswisselingen. Dat wordt momenteel opgelost in een software aanpassing, Renault kon niet zeggen wanneer het wordt uitgerold (binnenkort) en of dit via de toolbox gaat of via de dealer.
Ik zou niet zelf gaan experimenteren met formatteren, maar het door Renault te laten oplossen door ze in ieder geval te bellen. Als de kaartjes kapot gaan zullen ze vast wel een nieuwe kunnen leveren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Hallo Sjoerd,
Ik heb het inderdaad ook aangekaart op maandag bij Renault Klant Relaties, en ik zou teruggebeld worden. Je raad het al, het blijft behoorlijk stil. Ik zal vanmiddag nog een keertje bellen.
Ik heb het inderdaad ook aangekaart op maandag bij Renault Klant Relaties, en ik zou teruggebeld worden. Je raad het al, het blijft behoorlijk stil. Ik zal vanmiddag nog een keertje bellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 nov 2013
- Laatste bezoek: 02 jul 2022 14:30
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Ik kies in het menu voor "Klacht". Kreeg meestal wel iemand aan de lijn. Ze moeten er gewoon een case van maken.
En eigenlijk moet je bij de dealer zijn, want zij zijn je aanspreekpunt.
Maar goed, je weet nu eigenlijk het antwoord ook wel. Je moet de eerstvolgende update afwachten. Renault is dit aan het oplossen. Als ik iets te horen krijg post ik het wel in mijn topic: r-link-herkent-mijn-sd-kaart-niet-meer-t16520.html
En eigenlijk moet je bij de dealer zijn, want zij zijn je aanspreekpunt.
Maar goed, je weet nu eigenlijk het antwoord ook wel. Je moet de eerstvolgende update afwachten. Renault is dit aan het oplossen. Als ik iets te horen krijg post ik het wel in mijn topic: r-link-herkent-mijn-sd-kaart-niet-meer-t16520.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jan 2014
- Laatste bezoek: 05 jun 2022 09:24
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Ik wacht het af
Ik heb trouwens wel gecontroleerd of er inderdaad problemen zijn met het SD-slot zoals eerder genoemd. Ik heb op een leeg SD kaartje MP3's geknald en deze werken foutloos. Ben dus de afgelopen dagen op de verkeerde manier bezig geweest met de nieuwe auto, ga vandaag maar wat kilometers maken.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 nov 2013
- Laatste bezoek: 02 jul 2022 14:30
- Actief als: particulier
Re: Benelux map wordt niet meer herkend na update
Slim!
ALs de update uit is post ik hier wel een reply.
ALs de update uit is post ik hier wel een reply.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 538 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans uut Epe
-
- 1 Reacties
- 116 Weergaves
-
Laatste bericht door Sjaak H
-
- 1 Reacties
- 648 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 606 Weergaves
-
Laatste bericht door Remi.laguna
-
- 1 Reacties
- 223 Weergaves
-
Laatste bericht door PedroN
-
- 4 Reacties
- 883 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbiecamping