Telefoonvoorbereiding Megane 2004

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Tony
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Telefoonvoorbereiding Megane 2004

Bericht door Tony »

Hallo,

Ik heb een Megane uit 2004 waar, af fabriek, telefoonvoorbereiding in zit. Nu heb ik de stekker incl antenne aansluiting gevonden en een CK-7W carkit gekocht, incl houder antenne koppelaar enz. Wat ik graag wil is het volgende.

1. Ik zou graag de carkit op de bestaande stekker aan willen sluiten, echter past het standaard niet. Er is dus een verloop stekker voor nodig. Op de site van holland-java.nl heb ik wel een stekker voor mijn megane gevonden maar die is in combinatiemet een CK-91. Vraag: waar vind ik zo'n stekker, heeft iemand misschien een artiekel nummer?
2. In een eerder topic vond ik dat carkit geluid over de speakers ingebouwd zit als je telefoonvoorbereiding hebt, maar de ene dealer spreekt dit tegen en de ander weer niet. Als ik naar de hoeveelheid draden op de stekker kijk (8 stuks) denk ik dat het er wel degelijk op zit.
3. Voorziet telefoonvoorbereiding ook in een ingebouwde microfoon (zo ja waar zit die dan?) of moet ik alsnog de microfoon van de carkit gebruiken?

Mocht er geen adapter voor de stekker zijn, heeft iemand dan een overzicht waar al die draden voor dienen voor mij?

Ik zou reacties erg op prijs stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Een paar antwoorden.

1. De gevonden kabel met het artikelnummer 11.45078 is te gebruiken voor jouw karkit CK-7W.
De aansluitingen die hier gebruikt worden zijn gelijk aan die van de Cark-91.
De antennnekabel is ook voorzien van een genormeerde aansluiting, de antenne coupler MBC-15S of een eventueel benodigde antenne verlengkabel zal zonder problemen gaan passen.
2. Er is een aparte speaker ingebouwd voor het telefoongeluid.
Deze is links onder het dashboard ingebouwd.
3. De microfoon is ingebouwd achter de kappen bij de binnenspiegel.

Succes met het aansluiten.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MrBean
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door MrBean »

Ik heb een Megane uit 2003 en heb af-fabriek de telefoon voorbereiding erin besteld. Ik heb er een CK-3W bluetooth carkit ingebouwd (eerste bluetooth carkit van Nokia). Bij mij zit de speaker in de kap boven de km teller/toerenteller. De microfoon zit tussen de zonnekleppen, er zit een soort roostertje waar hij in verborgen zit.
Ik heb de hele Renault stekker eraf geknipt en alles doorgesoldeerd op de Nokia carkit. Alleen de microfoon wilde niet fatsoenlijk werken. Ik heb de Renault microfoon eruit gehaald en op dezelfde plek de Nokia microfoon ingebouwd (behuizing verwijderd en paste er goed in). Ik moet zeggen het was toen wat werk maar het werk prima, alles zit keurig weggewerkt en radio schakeling werkt ook prima.
Renault Mégane 1.5dCi Privilège Luxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Tony
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2

Bericht door Tony »

Ok, mensen bedankt voor de Tip. De tip over de renault microfoon bleek erg handig. Kwaliteit is inderdaad erg ondermaats. Ook de speaker (bovenin bij de toerenteller enz) bleek ook niet echt geweldig. Ik heb een mutebox gekocht en deze er tussen gezet.

Nu heb ik rood en zwart correct aangesloten, maar die blauwe draad (IGNS) van de carkit, ik kon niet vinden op welke draad ik deze aan moet sluiten op de ISO stekker die achter in mijn JVC radio gaat. Heeft iemand een tekening hiervan. Ik struin het internet af maar kan niets vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

yo681
Net ingestapt
Net ingestapt

Bericht door yo681 »

ik heb dus sinds deze week een grand tour uit 2007. als het goed is, is deze ook telefoon voorbereid.
ik heb echter nog 3 vragen:

1. waar vind ik de draden ervoor? (zie ze niet achter de radio)
2. wat is de zgn carkit van renault voor 47 euro?
3. hoe krijg ik het kapje boven de spiegel (waar de microfoon in zou zitten) los??

alvast dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen