Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Om nog even op de kaart versie terug te komen, ik heb kaartversie 906, deze komt op de lijst van TomTom helemaal niet voor.
Beetje vreemd, of niet?
De versie van de kaart wordt vermeld naast de naam van de kaart, bijvoorbeeld: 'Europa' v870.1234. De actuele kaartversie is het 3-cijferige getal dat voor de decimale punt staat. In het voorbeeld is de kaartversie 870.
Uitgavedatums van kaarten
In het onderstaande overzicht kun je zien wanneer je huidige kaart is uitgegeven. Als je kaart niet up-to-date is, raden we je aan om een nieuwe kaart aan te schaffen.
tomtom.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault heeft in al haar wijsheid besloten de kaartnummers iets op te hogen. Onze huidige versie (V906) is dus eigenlijk TomTom's 905, maar dan in Renault "outfit". Je kunt nu gelijk zien hoever we ondertussen achterlopen vergeleken met de kwartaal updates van TomTom. Als je nu je R-link krijgt met de versie V906 loop je dus al bijna een vol kalenderjaar achter!!
Je loopt dan een jaar achter op de release datum ja. Maar het kaartmateriaal is nog ouder. Rotonde in de Napoleons weg in midden Limburg ligt er zeker al meer dan een jaar maar staat er nog steeds niet op...
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat er een flinke? update =ik heb de SD kaart in de computer zitten, gister 2 kleine upies+ nu = hij al een 25 minuten bezig met uppen, + = nog steeds bezig.
Groeten Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Nou de pc = niet vastgelopen, maar heb de kaart verwijderd, kreeg na instoppen kaart een fout melding ,nog een keer erin deruit
toen zij hij kaart bijgewerkt, ga hem nu proberen
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Auto staat vanaf Donderdag bij de Dealer zij hebben er Donderdag een nieuwe TCU (sim module) in geplaatst maar kunnen deze niet ingelezen krijgen in het systeem.
Er is twee dagen contact geweest tussen Dealer en RN maar het is nog steeds niet gelukt.
Ik laat de auto staan tot het opgelost is en rij nu met een leenauto (Clio)
Aankomende week zou er weer contact zijn tussen de Technische afdeling van RN en de Dealer kan nog wel een week duren voor het opgelost is volgens RN.
tjonge jong wat een pech, niet fijn en hoop voor je dat het gauw opgelost gaat worden en je toch weer plezier krijgt in de Captur.
Dat heb ik nog niet te klagen dat de Tom Tom geregeld uitvalt, maar ook erg irri en RN weet ervan en gaan mij een oplossing bieden..............hoop ik.
Suc6
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Ik heb nog steeds veel plezier van mijn aankoop de Auto rijdt super ik heb alleen sinds de aflevering geen verbinding met de life service voor zoal TomTom en Rlink store en ook geen Coyote en geen email.
krijg dus ook geen updates voor geen enkele App.
Ik hoop dat men er uit komt en dat het geen situatie wordt Zoals Winnmoltje heeft gehad zie andere Rlink!!
Op de PC: In MY Renault, onder Mijn Auto staat R-Link. Als ik hierop klik krijg ik dit bericht: R-LINK STORE - ERREUR, Door een tijdelijk probleem is inloggen op dit moment niet mogelijk. Probeert u het later nog eens.. Dat is al twee dagen zo. Wat nu?
@TCe120ECD;
Heb ik ook gehad, moet je alle gegevens er uit gooien, afmelden, weer inloggen en dan de gegevens opnieuw invoeren met kenteken.
Toen was R-Link store bij mij gelijk actief.
Suc6.
Tce120ecd, die melding die je hebt zal helaas niet uit zichzelf verdwijnen. Rlink in dat fantastische programma blijft hangen. Het enige wat helpt is je auto verwijderen en opnieuw aanmelden....
Captur Dynamique, TCe90, Two tone Bleu Pacifique/ Noir Etoilé.
Pack Style; Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire
Pack city camera
en nog meer toeters en bellen
Orderdatum 23 juli 2013, ophaaldatum 15 november!!
Voor hen die het willen weten...
Vandaag de SD kaart geupdate, en jawel hoor.....
ALLES WERKT NOG STEEDS.......
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Begin stiekem toch wel erg benieuwd te worden waar Renault mee uit de hoge hoed gaat komen om alle R-Link problemen op te lossen. Mogelijk weten we eind februari meer.
Tsja, volgens mij kan dat alleen maar radicaal gebeuren.
Dus eerst maar beginnen met een firmware update.
Volgens mij zijn ze daar nu zo druk mee, dat lopende klachten op een zijspoor terecht zijn geraakt.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Net terug gebeld door Renault Nederland:
Er komt een software update aan, probleem is bekend en ze testen nu de nieuwe software.
Kan nog wel 3 tot 4 weken duren, of ik dat een probleem vond? nee want je hebt geen keus toch?
Dealer heeft nu bericht gehad van RN en zo gauw de update er is word ik gelijk gebeld.
We gaan het afwachten.
Maar ze onderkennen het probleem in ieder gaval.!!!!!!
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Op het Clioforum lees ik dat vanaf januari nieuwe printplaten in de R-Link zitten. Van zulke meldingen word ik niet vrolijk
Wat is er dan mis met de ramp-link bak van ons?
Als er een hardware fout in de r-link zit wil ik een terugroep actie met een wissel van de betreffende hardware en niet een getweakte software versie die de boel in de lucht probeert te houden.
Als dit zo door gaat is dit mijn eerste en laatste Renault. Gemiddeld koop ik om de twee jaar een nieuwe auto. Dan heb ik geen zin in een auto te rijden die de helft van de tijd niet aan de verwachting voldoet.
Ook al rijd de captur zelf erg lekker door de r-link problemen gaat de lol er vanzelf af.
Tegen nieuwe kopers zeg ik dan ook neem dit mee in de koopovereenkomst laat vast zetten dat als de r-link niet naar behoren werkt je de auto terug kan geven.
En afhankelijk waarmee meneer Renault binnenkort uit de hoge hoed komt overwegen om vanuit dit forum een (liefst flinke) groep mensen te verzamelen die gezamenlijk de strijd aangaan met Renault (NL) zou ik zeggen. Een goede advocaat erop en gaan met die banaan. Desgewenst flink "herrie" maken via diverse media. Zat kennis daartoe binnen dit forum lijkt mij zo.
Maar laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen...
Mij heb je al vast Huite.
Gaat mij net zo, wacht deze update nog af tenminste als het niet te lang gaat duren.
Bij uitblijven van een goede oplossing (waar Renault al jaren om bekend staat ) ga ik andere wegen bewandelen.
@Tollenburg
Dat zou onderdeel kunnen zijn van het "flink herrie maken" waar ik het over had ja!
Op het Tros Radar forum staat al wat over R-Link maar daar wordt je niet vrolijk van... https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=136231
Ja en iets verkopen met een gebrek is volgens de wet niet toegestaan. En hier gaat Renault straks als het probleem niet op te lossen is grote problemen mee krijgen.
Man ik heb er nu al zin in.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...
Mijn R-link valt regelmatig uit; systeem is ‘dood’. Niets werkt meer.
Krijg het alleen weer aan de praat door de accu een paar minuten te ontkoppelen. Na koppelen werkt het systeem weer. Ra, ra?
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing?...