Stuurbekrachtiging werkt part-time
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Stuurbekrachtiging werkt part-time
Nieuwtje voor vandaag...
De stuurbekrachting is een parttime betrekking begonnen.
Erg lastig als je een rotonde neemt en rekent op de hulp van de bekrachtiging. Inparkeren is helemaal een ramp, hoe sneller je het stuur in de andere richting probeerd te zetten, des te harder werkt die tegen.
Rij net het terrein op, stuurbekrachtiging werkt, en houdt er ineens mee op, zit ik bijna tegen de muur op!
- Snaren zijn netjes op spanning en droog
- Vloeistof, hoe kan dat ineens, staat over de max, ongeveer 1 cm onder de dop !!!
Kan dat laatste de oorzaak zijn ?
Iemand enig idee hoe dat ineens kan toenemen ? lucht ofzo in de leiding gekomen ?
De stuurbekrachting is een parttime betrekking begonnen.
Erg lastig als je een rotonde neemt en rekent op de hulp van de bekrachtiging. Inparkeren is helemaal een ramp, hoe sneller je het stuur in de andere richting probeerd te zetten, des te harder werkt die tegen.
Rij net het terrein op, stuurbekrachtiging werkt, en houdt er ineens mee op, zit ik bijna tegen de muur op!
- Snaren zijn netjes op spanning en droog
- Vloeistof, hoe kan dat ineens, staat over de max, ongeveer 1 cm onder de dop !!!
Kan dat laatste de oorzaak zijn ?
Iemand enig idee hoe dat ineens kan toenemen ? lucht ofzo in de leiding gekomen ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik heb 2 mogelijke oorzaken gevonden voor je na enig gegoogle:
1: Olie vies (water of sludge)
oplossing: doorspoelen/olie vervangen
2: pomp kaduuk
1: Olie vies (water of sludge)
oplossing: doorspoelen/olie vervangen
2: pomp kaduuk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
ik denk ook dat je pomp op zijn einde is...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
<bummer>
Eerst het rechter-achterwiellager (nog steeds trouwens), nu dit weer....
@Eelco:
Heb je een google zoek url voor mij ?
Ga maar eens een lijstje maken met alle gebreken en achterstallig onderhoud...

Eerst het rechter-achterwiellager (nog steeds trouwens), nu dit weer....
@Eelco:
Heb je een google zoek url voor mij ?
Ga maar eens een lijstje maken met alle gebreken en achterstallig onderhoud...


¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
binnen problemcar gegoogled:
http://www.google.com/search?sourceid=n ... emcar%2enl
http://www.google.com/search?sourceid=n ... emcar%2enl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Lees daar wat interresante dingen:
- schuim op de olie duidt op lucht in het systeem.
Goed, dat valt dus af.
- als de olie koud is, kan die iets boven de max staat.
Bij mij dus warm, en wel 3 cm hoog boven de max, tot 1 cm onder de dop
- controleer of zeef aanwezig is en reservoir, en of deze schoon is
...krijg dat glibberkreng er niet uit...
- een nader resevoir kan de oplossing zijn
Bleek de oplossing ook te zijn bij een volvo Xc70
- doorspoelen van het systeem en olie vervangen
Bleek ook een oplossing te zijn bij een Golf 1997
- en verder natuurlijk de pomp vervangen en daarna ontluchten
- bij electrische pomp stuurbekrachtiging, controleer contacten
Bij mij niet van toepassing, maar mij Twingo's blijkbaar wel
- schuim op de olie duidt op lucht in het systeem.
Goed, dat valt dus af.
- als de olie koud is, kan die iets boven de max staat.
Bij mij dus warm, en wel 3 cm hoog boven de max, tot 1 cm onder de dop
- controleer of zeef aanwezig is en reservoir, en of deze schoon is
...krijg dat glibberkreng er niet uit...

- een nader resevoir kan de oplossing zijn
Bleek de oplossing ook te zijn bij een volvo Xc70
- doorspoelen van het systeem en olie vervangen
Bleek ook een oplossing te zijn bij een Golf 1997
- en verder natuurlijk de pomp vervangen en daarna ontluchten
- bij electrische pomp stuurbekrachtiging, controleer contacten
Bij mij niet van toepassing, maar mij Twingo's blijkbaar wel
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Voor het moment lijkt het opgelost te zijn.
Heb een stukje gereden, daarna toen één en ander op temperatuur was, langzaam rijdend over een parkeertrein/marktplaats volledig naar rechts gedraaid, vervolgens volledig naar links, weer volledig naar rechts en weer volledige naar links.
Vervolgens stuk verder gereden, en eenmaal weer bijna thuis (reed toch niemand anders op de weg) een paar hele snelle draaien naar links en rechts (slingeren dus), wat gewoon soepel ging, stuur werkte niet tegen.
Tijdens parkeren wederom even overdreven gestuurd met volle uitslag. Zonder problemen
Motor uit en niveau van bekrachtigings reservoir gecontroleerd. Dat was circa 1 cm gedaald en zit nu bij een buitentemperatuur van 2graden celsius (als dat wat uitmaakt, immers motor was warm en hydro olie ook) zo'n 2 cm onder de dop (nog steeds te hoog dus)
Nu moet ik wel zeggen, ik heb 2 jaar geleden (of 3, dat weet ik niet meer) een originele airco ingebouwd vanuit een sloopauto.
De airco pomp is gekomen op de positie van de stuurbekrachtiging pomp, die op zijn beurd naar boven toe verhuisd is.
Hierdoor zijn de hydraulische leidingen wat te lang geworden, en lopen ze in een soort regenboog vorm naar hun bestemmingen toe.
Eigenlijk moet ik dus kortere slangen hebben, maar goed, het heeft altijd probleemloos gewerkt, dus ik had er niet meer aan gedacht.
Misschien kan dit er nog wat mee te maken hebben ?
Heb een stukje gereden, daarna toen één en ander op temperatuur was, langzaam rijdend over een parkeertrein/marktplaats volledig naar rechts gedraaid, vervolgens volledig naar links, weer volledig naar rechts en weer volledige naar links.
Vervolgens stuk verder gereden, en eenmaal weer bijna thuis (reed toch niemand anders op de weg) een paar hele snelle draaien naar links en rechts (slingeren dus), wat gewoon soepel ging, stuur werkte niet tegen.
Tijdens parkeren wederom even overdreven gestuurd met volle uitslag. Zonder problemen
Motor uit en niveau van bekrachtigings reservoir gecontroleerd. Dat was circa 1 cm gedaald en zit nu bij een buitentemperatuur van 2graden celsius (als dat wat uitmaakt, immers motor was warm en hydro olie ook) zo'n 2 cm onder de dop (nog steeds te hoog dus)
Nu moet ik wel zeggen, ik heb 2 jaar geleden (of 3, dat weet ik niet meer) een originele airco ingebouwd vanuit een sloopauto.
De airco pomp is gekomen op de positie van de stuurbekrachtiging pomp, die op zijn beurd naar boven toe verhuisd is.
Hierdoor zijn de hydraulische leidingen wat te lang geworden, en lopen ze in een soort regenboog vorm naar hun bestemmingen toe.
Eigenlijk moet ik dus kortere slangen hebben, maar goed, het heeft altijd probleemloos gewerkt, dus ik had er niet meer aan gedacht.
Misschien kan dit er nog wat mee te maken hebben ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik vind het nu toch meer klinken als sludge.
dat de leidingen daardoor verstopt raakten, en dat door de druk van de volledige uitslag de sludge zodanig verplaatst is dat het nu geen problemen opleverd.
Ik zou als ik jou was de leidingen doorspoelen en nieuwe olie gebruiken.
dat de leidingen daardoor verstopt raakten, en dat door de druk van de volledige uitslag de sludge zodanig verplaatst is dat het nu geen problemen opleverd.
Ik zou als ik jou was de leidingen doorspoelen en nieuwe olie gebruiken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
hoe werkt dat doorspoelen ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
geen idee, staat volgens mij ook wel ergens op problemcar beschreven.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Ik zal het eens doorzoeken, vind ik de oplossing, dan post ik het hier.
(is praktischer en overzichtelijker dan allerlei oplossingen-links te plaatsen vind ik persoonlijk)
(is praktischer en overzichtelijker dan allerlei oplossingen-links te plaatsen vind ik persoonlijk)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Pffff....
De laatste twee dagen heeft deze parttimer er duidelijk geen zin meer in.
Op 05-04-07 heb ik een afspraak gemaakt met de garage om één en ander door te spoelen, en te voorzien van nieuwe ATF.
Kijken of dat gaat helpen.
Heb weinig zin lekker soepel een rotonde op te sturen, en bij het afsturen opeens te moeten bemerken dat de stuurverkrachting het niet meer doet, en op de midden-berm-afscheiding 50cm hoger te eindigen....
Verrekte slecht voor de tectyl laag aan de onderzijde....

De laatste twee dagen heeft deze parttimer er duidelijk geen zin meer in.
Op 05-04-07 heb ik een afspraak gemaakt met de garage om één en ander door te spoelen, en te voorzien van nieuwe ATF.
Kijken of dat gaat helpen.
Heb weinig zin lekker soepel een rotonde op te sturen, en bij het afsturen opeens te moeten bemerken dat de stuurverkrachting het niet meer doet, en op de midden-berm-afscheiding 50cm hoger te eindigen....
Verrekte slecht voor de tectyl laag aan de onderzijde....


¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 8
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Heb heel bewust even gewacht om te posten met wat de resultaten waren van het opnieuw vullen van de stuurbekrachtiging.
Reden was dat de auto nog steeds niet helemaal jofel stuurde nadat ik hem bij de garage ophaalde.
Echter, nu een aantal weken later, en de nodige kilometers achter de kiezen, kom ik tot de slotsom dat het vervangen van de hydraulische vloeistof toch wel degelijk resultaat heeft gegeven.
Het stuur gaat relatief licht, en belangrijker, is consistent.
Dus geen verassingen meer wanneer je een rotonde oprijdt, en vervolgens moet vechten met het stuur om hem de rotonder weer af te krijgen....
Niet dat die nu lekker makkelijk gaat, zoals in de TXI die we een tijd hadden, maar toch wel een verbetering!
Met een pink omdraaien (zoals in de Rover 3500 destijds met dat meer rechthoekige dan ronde stuur) doe ik nog steeds niet (nou ja...als ik ooit eens de wens heb om mijn pinken te blesseren...), maar het gaat steeds beter.
Vermoedelijk was de vloeistof goed vervuild, en neemt de nieuwe vloeistof deze vervuiling in zich op en verdunt één en ander.
Mogelijkerwijze laat ik over een half jaartje één en ander weer verversen, om de laatste 'klonten' eruit te halen...
Reden was dat de auto nog steeds niet helemaal jofel stuurde nadat ik hem bij de garage ophaalde.
Echter, nu een aantal weken later, en de nodige kilometers achter de kiezen, kom ik tot de slotsom dat het vervangen van de hydraulische vloeistof toch wel degelijk resultaat heeft gegeven.
Het stuur gaat relatief licht, en belangrijker, is consistent.
Dus geen verassingen meer wanneer je een rotonde oprijdt, en vervolgens moet vechten met het stuur om hem de rotonder weer af te krijgen....

Niet dat die nu lekker makkelijk gaat, zoals in de TXI die we een tijd hadden, maar toch wel een verbetering!
Met een pink omdraaien (zoals in de Rover 3500 destijds met dat meer rechthoekige dan ronde stuur) doe ik nog steeds niet (nou ja...als ik ooit eens de wens heb om mijn pinken te blesseren...), maar het gaat steeds beter.
Vermoedelijk was de vloeistof goed vervuild, en neemt de nieuwe vloeistof deze vervuiling in zich op en verdunt één en ander.
Mogelijkerwijze laat ik over een half jaartje één en ander weer verversen, om de laatste 'klonten' eruit te halen...

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 526 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 73 Weergaves
-
Laatste bericht door Gooch
-
- 0 Reacties
- 54 Weergaves
-
Laatste bericht door Iolaire
-
- 0 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door Caspar69
-
- 8 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 1 Reacties
- 226 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 9 Reacties
- 818 Weergaves
-
Laatste bericht door haelewyn