Hallo,
Ik heb een Espace Initiale Paris van 2009 met 85.000km.
Sinds 2 maanden heb ik regelmatig storingen in mijn Cabasse systeem met DVD navigatie.
Het volgende doet zich voor:
- mijn scherm bevriest
- er komen allemaal strepen of onduidelijke weergaven op mijn scherm
- het scherm valt uit (zwart) er start later weer op
- het scherm valt uit en start niet meer op
- de dvd-speler maakt rare geluiden (blijft precies hangen)
- het systeem reageert op geen enkel knopje van de bedieningspanelen wanneer het scherm uitvalt
- soms doet het systeem een volledige reset en wist alles wat in het geheugen opgeslaan is
- en soms werkt alles ook volledig normaal…
Al deze zaken doen zich schijnbaar in een willekeurige volgorde voor (de totale reset eerder zeldzaam). Soms heb ik de indruk dat het een reactie is op grote trillingen in de weg (vb dwars strepen op een lange brug) of bij zeer warm weer (zoals de voorbije dagen) dan heeft hij er precies ook meer last van. Maar ik kan er niet echt een vinger op leggen. Wanneer ik de auto opnieuw start (na minimum 10 minuten) start alles wel weer normaal op. Zou het kunnen als enkel de dvd-speler stuk zou zijn dat al de rest ook begint te haperen?
Ik heb de auto al eens binnen gedaan om te laten nakijken. Ze hebben toen een stuk van het dashboard gedemonteerd en gekeken of alle kabels nog goed bevestigd waren. Hun conclusie was dat de rekeneenheid moest vervangen worden. Dit stuk (waarbij blijkbaar ook de DVD-speler hoort) kost 1900€, zonder montage.
Aangezien ik absoluut geen vertrouwen meer heb in die (zeer grote) garage (maar dat is een ander verhaal) ga ik mijn licht ook eens opsteken in een andere garage en probeer ik bij jullie een antwoord te vinden op mijn probleem.
En dan mijn tweede vraag:
Stel dat ik idd die rekeneenheid moet vervangen, is er dan een mogelijkheid om een ander systeem in te bouwen? Voor 2000€ kan ik gemakkelijk de duurste systemen van Kenwood, Pioneer ed kopen die veel performanter zijn dan wat ik nu heb.
Maw is er al iemand in geslaagd om een 2 Din in te bouwen in een Espace?
Heel veel dank!
probleem Cabasse systeem / alternatief ?
-
kribajo
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
RichTrip
- Global Moderator

Re: probleem Cabasse systeem / alternatief ?
Dat zijn lastige problemen om buiten de dealer om uit te zoeken. Het lijkt er inderdaad op dat het probleem in de navigatiecomputer (en DVD lezer) zit. Maar 1900 euro lijkt mij wel een hele dure prijs.
Ik heb wel een vervangende lezer, maar deze krijg je niet aan de praat zonder tussenkomst van de dealer. Je zult dus eerst moeten informeren of de dealer iets kan met het verkrijgen van de juiste inleescode voor dit systeem.
Het is de code welke je moet ingeven bij de melding op het scherm: ''Menu Systeemdiagnose'. Indien de dealer dit niets zegt (die kans is zeker aanwezig), dan wordt het lastig. Ik heb begrepen dat o.a. Stam in Amersfoort wel bekend is met de oplossing.
Ik heb wel een vervangende lezer, maar deze krijg je niet aan de praat zonder tussenkomst van de dealer. Je zult dus eerst moeten informeren of de dealer iets kan met het verkrijgen van de juiste inleescode voor dit systeem.
Het is de code welke je moet ingeven bij de melding op het scherm: ''Menu Systeemdiagnose'. Indien de dealer dit niets zegt (die kans is zeker aanwezig), dan wordt het lastig. Ik heb begrepen dat o.a. Stam in Amersfoort wel bekend is met de oplossing.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
kribajo
Topic author - repeating visitor

Re: probleem Cabasse systeem / alternatief ?
Bedankt voor je reactie RichTrip, volgens de garage is het zeer moeilijk om een 2de hands module/lezer te plaatsen omdat er blijkbaar zeer veel versch…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 10 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Android car play clio estate 2018 alternatief car-essentials
door jeroen2201 » 23 feb 2026 21:01 » in Electronica -
Reacties: 0
Weergaves: 109 -
Laatste bericht door jeroen2201
23 feb 2026 21:01
-
-
-
Weergaves: 826 -
Laatste bericht door LeonKnook
13 mei 2025 22:12
-
-
Renault Clio Bose audio systeem werkt niet altijd goed
door PeterSm » 24 sep 2025 12:10 » in Algemeen Clio -
Reacties: 1
Weergaves: 736 -
Laatste bericht door Pepone
24 sep 2025 13:53
-
-
-
Start Stop Systeem niet aan [Clio V]
door Jagger01 » 21 mar 2026 11:21 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Weergaves: 198 -
Laatste bericht door MeganeIV
22 mar 2026 17:59
-
-
-
Weergaves: 86 -
Laatste bericht door Jurges
07 apr 2026 13:27
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 169 -
Laatste bericht door John50
20 apr 2026 16:32
-
-
Renault Zoe Airco/verwarming probleem
door guidovb1976 » 23 apr 2025 14:36 » in Elektrische en elektronische systemen -
Weergaves: 993 -
Laatste bericht door scarface450
26 apr 2025 00:28
-