probleem met airco, achterruitverwarming, climate control

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.

Topic author
morris
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 nov 2012 23:15

probleem met airco, achterruitverwarming, climate control

Bericht door morris »

Hoi, ik heb een probleem met mijn Megane wat ze tot op heden bij de renault dealer ook nog niet opgelost hebben, anders dan dat ze voor (in mijn ogen) belachelijk veel uren aan diagnose hebben verspijkerd al.

Sinds de recente beurt waar o.a. accu, olie en interieurfiltes vervangen zijn, werkt de airco niet meer, de achterruitverwarming, en spiegelverwarming ook niet meer.
vanaf dat ik bij de dealer wegreed werkt het niet meer :(
Ben meteen de dag erna teruggegaan.

De climate control knop op het dashboard voor de achterruit verwarming doet niets, als in: die schakelt niets in.
Als je handmatig de airco aanzet, dan gaat op het display wel AC branden, maar de airco schakelt niet in.
Wanneer je op voorruit ontwaseming zet, dan gaan wel alle controle lampjes branden, en op het display 'AC' maar zowel Airco als achterruitverwarming en spiegelverwarming werken niet. als je dan op het knopje voor achterruit verwarming drukt gaat wel die automatische ontwaseming weer uit, dus fysiek is niet dat knopje stuk.

De dealer heeft inmiddels volgens zeggen alle bedrading doorgemeten (? hoe lang kan dat duren?) en bedieningspaneel verwisseld (dat was het niet, dus de oude is weer teruggewisseld).
nu zou dan de bedrading vervangen gaan worden. die vanaf het bedieningspaneel verder loopt.

Heeft iemand enig idee wat er stuk zou kunnen zijn, of misschien dit zelf gehad, en weet wat er vervangen is ?

Zit er ergens een stekker naar een control unit ofzo, die los zou kunnen zijn? of misschien een draadboom die vlak langs de accu of interieur loopt die geraakt is?
Kunnen ze met vervangen van accu iets verkeerd aansluiten en kapot maken ? (ik mag er toch vanuit gaan dat ze dat bij de dealer niet per ongeluk verkeerd om aansluiten ?)

Model/uitvoering : Megane II Grand Tour
Bouwjaar :2004
Brandstof :Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan