Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Model/uitvoering : Megane _ Bouwjaar : 2004_ Brandstof : 1.6 Benzine _
Ik heb de laatste tijd ineens problemen met de megane
Misschien kunnen jullie me helpen?
toeren wegzakken bij het starten en het zetten in neutraal de eerste 500m
raar laag geluid bij toeren boven de 1500 extra laag en luid tussen de 300 en 3250 toeren.
en stuur trekt naar links maar ik weet niet of dit in een ander topic moet?
de auto heeft 146.900KM gereden en de bobines, bougies en dynamo lager zijn laatst vervangen.
Je probleem met de toeren en het geluid herken ik helaas niet, maar mijn eerste reactie zegt wel: de auto bij de garage aan de computer laten hangen en uit laten lezen wat voor foutcode hij geeft.
Over het trekken van het stuur naar links: als eerste altijd de bandenspanning controleren in zo'n geval, een verschil van een paar tienden bar kan hierin al veel uitmaken. Verder even op verschillende wegen proberen, wegen zijn nooit helemaal recht (afwatering), en kijken of je een patroon kunt herkennen: trekt ie altijd naar links of alleen op sommige wegen?
Verder moet je je afvragen of je recent een stoeprandje hebt geraakt of met een wiel op een stoep hebt geparkeerd, dat kan ervoor zorgen dat het wiel een tikje uit het lood staat en in dat geval moet de wagen meestal opnieuw uitgelijnd worden.
Verder zijn grotere velgen/bredere banden vaak gevoeliger voor trekken dan de standaardmaat. Wat voor bandenmaat heb je eronder liggen? Gewoon 205/55 R16? Of toevallig net winterbanden gewisseld voor zomerbanden?
Succes, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Te lage toeren, of wegvallen van toeren zijn vaak aan te rekenen aan het gasklephuis. Normaal toerental rond de 750rpm, laat de gasklep schoonmaken+inlezen.
Het geluid, is de bovenste motorsteun bij de distributieriem niet doorgezakt? Aandrijfassen geen speling? Vooral het steunlager van de rv aandrijfas begeeft het wel eens.
Het afwijkingen tijdens rechtdoor rijden zit meestal in de banden. Uitlijnen kan bij renault wel, maar je kunt alleen de sporing stellen. Wissel de wielen eens van links naar rechts, of voor naar achter.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste Vrienden
Heeft er iemand van de Renault Megane CC rijders een elektrisch schema van de airbags .Meer bepaald een schema van hoe de Kleuren zijn aangesloten voor de stekker onder de passagier stoel.
k heb een Renault Mégane 3 uit 2012 en merkte onlangs dat het rechter achterlicht op mijn kofferdeksel niet meer werkt. Na inspectie bleek dat de metalen contactpunten in de lamphouder door corrosie beschadigd zijn en zijn afgebroken, zowel voor het...
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.
Hallo Allen,
Ik ben in het bezit van een Twingo uit 2004 met quickshift automaat, wanneer de auto stilstaat bij een stoplicht met de voet op de rem trilt de auto behoorlijk. Hoort dit, en zo nee, wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt. :)
Hoi,
Ik ben in het bezit van een Twingo 1 uit 2004 met airco, en wil graag het interieurfilter vervangen. Ik las dat de versie met airco deze itt tot de versie zonder die standaard heeft, maar het gelinkte topic met uitleg was uit 2005 en de foto s...
Ik heb nu 6 maanden een Kangoo 1.6 16V Automaat (4 bak)...af en toe, als hij warm is gereden gaat het Opschakelen met een klap, dat is vooral als ik flink accelereer...bij rustig optrekken is dat probleem veel minder aanwezig.
Ook wil hij, als ik...
Beste lezers
Mijn dochter haar modus is de stuurbekrachtiging defect en ze wil hem niet meer laten repareren
Wellicht dat iemand deze auto voor 250 eur wil overnemen,voor onderdelen of om op te knappen
Recent achter remklauwen vervangen
Motor...