Help. Mijn radio doet het niet.
Sedert eergisteren eigenaar van een Renault espace 3.0 V6.
Prachtige auto. Hij rijdt fantastastisch.
Nu heb ik de stuurbediening van de radio (pioneer) en de afstandsbediening geprobeerd. De unit is mijns inziens ingebouwd onder de bijrijdersstoel en er zit een cd-wisselaar achterin.
2 sekonden vasthouden, maar ik krijg alleen maar de melding "off" op de display te zien en verder NIETS.
Is het hier waar mijn carriere gaat starten als monteur????? Ik hoop het niet.
De accu is verwisseld, dus de stroom is er af geweest.
Misschien is er een foefje hoe die aangezet moet worden.
Ik zet de vraag even hier neer, alvorens ik met een hele demontage van de auto dient te beginnen.
Wie o wie kan mij helpen.
Bij voorbaat dank.
Groetjes
Radio doet het niet. Renault espace bjr. 2000
-
Boedha68
Topic author - Lid - eerste logo binnen

-
jawdewolf
- Lid

Goedemorgen,
De bovenste knop van je stuurbediening moet je inderdaad 2 sec. ingedrukt houden om de radio/cd uit te zetten en aan te zetten. Met de afstandbediening kan je rechtstreeks bv voor de cd- of radiofunctie kiezen. Daar is geen foefje voor nodig (de batterijen van de afstandbediening zijn toch niet op? Als deze opraken verschijnt er de melding: "battery" o.i.d. in je display, als ze batterijen compleet leeg zijn reageert hij uiteraard niet).
Als het goed is heb je een (dik) boekje liggen wat alleen over de geluidsinstallatie gaat waarin de precieze werking van de stuurbediening en afstandsbediening wordt uitgelegd. Dat nog een keer volgen en kijken of hij wat gaat doen. Is de zekering van de installatie niet doorgebrand. De hele installatie eruit halen is nog al wat en de bewegende delen gaan meestal het eerst kapot en dat zijn de cd speler en de casettespeler maar de radio zelf gaat niet zo snel kapot. Ik heb een Espace van 13 jaar oud en alles werkt nog naar behoren, zij het dat ik de stuurbediening een keer moest vervangen want die contactjes deden het niet meer (dat begon een jaar of twee geleden maar op de afstandbediening bleef hij gewoon werken).
Mvg
Jan-Willem
De bovenste knop van je stuurbediening moet je inderdaad 2 sec. ingedrukt houden om de radio/cd uit te zetten en aan te zetten. Met de afstandbediening kan je rechtstreeks bv voor de cd- of radiofunctie kiezen. Daar is geen foefje voor nodig (de batterijen van de afstandbediening zijn toch niet op? Als deze opraken verschijnt er de melding: "battery" o.i.d. in je display, als ze batterijen compleet leeg zijn reageert hij uiteraard niet).
Als het goed is heb je een (dik) boekje liggen wat alleen over de geluidsinstallatie gaat waarin de precieze werking van de stuurbediening en afstandsbediening wordt uitgelegd. Dat nog een keer volgen en kijken of hij wat gaat doen. Is de zekering van de installatie niet doorgebrand. De hele installatie eruit halen is nog al wat en de bewegende delen gaan meestal het eerst kapot en dat zijn de cd speler en de casettespeler maar de radio zelf gaat niet zo snel kapot. Ik heb een Espace van 13 jaar oud en alles werkt nog naar behoren, zij het dat ik de stuurbediening een keer moest vervangen want die contactjes deden het niet meer (dat begon een jaar of twee geleden maar op de afstandbediening bleef hij gewoon werken).
Mvg
Jan-Willem
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Boedha68
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Dank je wel voor je reactie Jan Willem.
Boekje heb ik meerdere malen doorgenomen. Batterijen van de afstandsbediening heb ik vervangen. Helaas mocht …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Boekje heb ik meerdere malen doorgenomen. Batterijen van de afstandsbediening heb ik vervangen. Helaas mocht …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Renault Espace IV, 2.0T. bjr 2004 radio installatie
door merbahali05 » 24 mei 2025 16:25 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 10
Weergaves: 1433 -
Laatste bericht door RichTrip
02 jun 2025 09:12
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 993 -
Laatste bericht door mechanic
20 mei 2025 18:30
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 782 -
Laatste bericht door Raptor4all
18 feb 2026 16:34
-
-
(Renault E-Tech 2024) Welkomstverlichting doet het in 1 keer niet meer
door evanblijswijk » 15 dec 2025 14:07 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 203 -
Laatste bericht door evanblijswijk
15 dec 2025 14:07
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1130 -
Laatste bericht door nikk
12 mei 2025 14:41
-
-
Renault espace IV, 2.0T, 2004 radio en probleem
door merbahali05 » 20 mei 2025 20:50 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 0
Weergaves: 618 -
Laatste bericht door merbahali05
20 mei 2025 20:50
-
-
-
Renault Espace IV 2012: centrale deurvergrendeling, radio/cd, navigatie, display
door CeesH » 18 jun 2025 17:32 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 2
Weergaves: 763 -
Laatste bericht door Pepone
19 jun 2025 13:32
-