Remschijven achter V6
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3479
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Remschijven achter V6
Zijn deze remschijven er ook in een geventileerde uitvoering te krijgen ?
En dan zonder aan diameter in te boeten.
En dan zonder aan diameter in te boeten.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
sorry , maar deze zijn bij een 25 achter nooit geventileerd geweest .
gr jb
gr jb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3479
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Jammer zeg, ik dacht even dat de R25 Turbo dit wel zou hebben.
Misschien zouden andere passen ?
Of zit ik gewoon te zaniken over wat eigenlijk meer een 'luxe'-probleem is ?
Misschien zouden andere passen ?
Of zit ik gewoon te zaniken over wat eigenlijk meer een 'luxe'-probleem is ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: KAN
Waarom wil je geventileerde schijven achter?
Ik vind een V6 tamelijk goed remmen. Zeker tov een TX...dat valt me steeds meer op dat die nogal 'sponsige' remmen heeft.
Ik vind een V6 tamelijk goed remmen. Zeker tov een TX...dat valt me steeds meer op dat die nogal 'sponsige' remmen heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3479
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Omdat ik hard rijden geen kunst vind, hard remmen daarintegen weer wel....
En natuurlijk omdat het een automaat is, en je dus altijd met je poot op de rem moet blijven staan bij verkeerslichten en file's, en als je dan nogal rap hebt moeten afremmen, en daarna de blokken tegen de schijven blijft duwen, heb je gewoon meer kans op kromme schijven omdat de warmte op dat punt niet goed wegkan.
Wat ik nu doe, eenmaal tot stilstand gekomen, is de rem zo losjes houden dat de auto bijna toch nog vooruit gaat, alleen dan krijg je nog wel eens zo'n typisch automaat-rem gekraak, is soms wel grappig...maar ja, totaal onnodig.
En natuurlijk omdat het een automaat is, en je dus altijd met je poot op de rem moet blijven staan bij verkeerslichten en file's, en als je dan nogal rap hebt moeten afremmen, en daarna de blokken tegen de schijven blijft duwen, heb je gewoon meer kans op kromme schijven omdat de warmte op dat punt niet goed wegkan.
Wat ik nu doe, eenmaal tot stilstand gekomen, is de rem zo losjes houden dat de auto bijna toch nog vooruit gaat, alleen dan krijg je nog wel eens zo'n typisch automaat-rem gekraak, is soms wel grappig...maar ja, totaal onnodig.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
mark, had je onder je wagen geen "zachte" remblokken?Omdat ik hard rijden geen kunst vind, hard remmen daarintegen weer wel....
Volgens mij klopt je theorie wel met dat eerder kromtrekken van de schijven bij een automaat. Is het trouwens mogelijk om op een auto met trommelremmen achter remschijven te monteren? Volgens mij moet je dusdanig veel ombouwen dat dat niet rendabel is.
groeten, hans
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3479
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Hallo Hans,
Ik heb inderdaad extra zacht-rubberen banden, en speciale-zachte-remblokken, ondanks dat deze beiden bekend staan om hogere slijt waarden. (30.000 Km is echt ERG veel voor beiden)
Mijn ABS grijpt soms in, omdat zelfs deze banden (bijna 200 euro per stuk) het remvermogen niet aankunnen....terwijl ik zelden boven de 110km/h uitkom, hooguit jaag ik hem eens naar 220 op de teller voor een half uurtje tot 20 minuten, om het zaakje los te houden...<kuch> (bedoel maar, je hoeft niet snel te rijden om in de problemen te komen)
Maar de R25 presteerd erg slecht boven de 180, dus dit is slechts één keer per jaar hoor.
Mijn inziens hoef je niet extreem veel te veranderen om trommels te vervangen voor schijven.
De hoofdremcylinder kan echter iets zijn wat je niet over het hoofd moet zien, doch aangezien ik dat niet 100% zeker weet, hou ik daar maar mijn mond over.
Het is echter zondermeer de moeite waard om te onderzoeken als je dat wilt.
Bedenk echter wel dat de handrem wat minder zal werken met schijven dan met trommels, dit heeft gewoon te maken met de constructie, trommelremmen hebben een zeer eenvoudige constructie voor de handrem, schijfremmen werken op een andere manier, en voor de handrem-functie hebben ze een 'noodoplossing' moeten bedenken, die nu eenmaal minder werkt.
Voordeel van schijfremmen (buiten de remwerking en koeling alsmede 'stofvrij' zijn) is wel dat ze zowel vooruit als achteruit evensterk remmen, in tegenstelling tot trommelremmen, die achteruit rijdend i.v.m. de 'lossende' werking van de remschoenen minder werken.
Maar ja, da's weer een heel ander verhaal.
(ps. mocht je overwegen trommels te vervangen voor schijven, dan zou ik daar graag bij willen helpen in het kader van de instructie-topics, mogelijk Project #2 ?)
Ik heb inderdaad extra zacht-rubberen banden, en speciale-zachte-remblokken, ondanks dat deze beiden bekend staan om hogere slijt waarden. (30.000 Km is echt ERG veel voor beiden)
Mijn ABS grijpt soms in, omdat zelfs deze banden (bijna 200 euro per stuk) het remvermogen niet aankunnen....terwijl ik zelden boven de 110km/h uitkom, hooguit jaag ik hem eens naar 220 op de teller voor een half uurtje tot 20 minuten, om het zaakje los te houden...<kuch> (bedoel maar, je hoeft niet snel te rijden om in de problemen te komen)
Maar de R25 presteerd erg slecht boven de 180, dus dit is slechts één keer per jaar hoor.

Mijn inziens hoef je niet extreem veel te veranderen om trommels te vervangen voor schijven.
De hoofdremcylinder kan echter iets zijn wat je niet over het hoofd moet zien, doch aangezien ik dat niet 100% zeker weet, hou ik daar maar mijn mond over.
Het is echter zondermeer de moeite waard om te onderzoeken als je dat wilt.
Bedenk echter wel dat de handrem wat minder zal werken met schijven dan met trommels, dit heeft gewoon te maken met de constructie, trommelremmen hebben een zeer eenvoudige constructie voor de handrem, schijfremmen werken op een andere manier, en voor de handrem-functie hebben ze een 'noodoplossing' moeten bedenken, die nu eenmaal minder werkt.
Voordeel van schijfremmen (buiten de remwerking en koeling alsmede 'stofvrij' zijn) is wel dat ze zowel vooruit als achteruit evensterk remmen, in tegenstelling tot trommelremmen, die achteruit rijdend i.v.m. de 'lossende' werking van de remschoenen minder werken.
Maar ja, da's weer een heel ander verhaal.
(ps. mocht je overwegen trommels te vervangen voor schijven, dan zou ik daar graag bij willen helpen in het kader van de instructie-topics, mogelijk Project #2 ?)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
dat grapje heb ik al 2 keer uitgevoerd ...
hoofdremcil . moet ook !
hoofdremcil . moet ook !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19 nov 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: drenthe
schijfremmen achter i.pl.v trommelremmen r25 tx
jasper11turbo schreef:dat grapje heb ik al 2 keer uitgevoerd ...
hoofdremcil . moet ook !
tx91
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3479
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
jasper11turbo schreef:???
Ja, zo keek ik er ook tegen aan, maar ik denk dat Ewald bedoelde te zeggen dat dit inderdaad correct is, en dat op deze manier wilde benadrukken.
Ewald, klopt dat ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 600 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 1 Reacties
- 190 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 160 Weergaves
-
Laatste bericht door Thatgirl34
-
- 3 Reacties
- 110 Weergaves
-
Laatste bericht door robinjo