Renault Trafic die niet wil starten
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 jan 2011 19:31
- Actief als: particulier
Renault Trafic die niet wil starten
Hallo,
Momenteel kampt onze bus ( trafic 100pk uit 2002 )met een probleem en we weten na heel wat man uren nog het probleem niet:
De bus is tijdens het rijden afgeslagen en wil niet meer starten. Hierop heeft dealer geconstateerd dat er een verstuiver defect was, deze is vervangen evenals de vliegwielsensor. Inderdaad hij reed weer tot we 2 weken geleden weer stil stonden, en de bus wederom niet wilde starten.Bij doormeten bleek de melding 1 thermoplunjer relais defect 2 onderspanning op verstuiver 3 en 3 overspanning op verstuiver 4. Hierop hebben we verstuiver 3 en 4 vervangen met brandplaatsjes
Helaas...... dit mag niet baten. De brandstoffilter nagelopen op slijpsel, deze is schoon ( brandstofpomp ) als ik het dopje van de brandstoffilter afhaal en het contact aanzet komt er een mooie dieselfontein uit. Bij inspuiten van remmenreiniger in de inlaat, wil hij wel starten, maar daar is alles mee gezegd, mooi stationair lopen doet hij niet. Als je de auto uit zet wil hij wederom niet strarten. Wel moetik zeggen dat de verstuivers niet ingeleerd zijn, volgens de dealer kunnen ze zichzelf ook inleren alsnog zou hij moeten starten.
Inmiddels hebben de jongens er 1,5 week opzitten en nog zijn ze niet achter het probleem.
Weten jullie hier raad mee?
Momenteel kampt onze bus ( trafic 100pk uit 2002 )met een probleem en we weten na heel wat man uren nog het probleem niet:
De bus is tijdens het rijden afgeslagen en wil niet meer starten. Hierop heeft dealer geconstateerd dat er een verstuiver defect was, deze is vervangen evenals de vliegwielsensor. Inderdaad hij reed weer tot we 2 weken geleden weer stil stonden, en de bus wederom niet wilde starten.Bij doormeten bleek de melding 1 thermoplunjer relais defect 2 onderspanning op verstuiver 3 en 3 overspanning op verstuiver 4. Hierop hebben we verstuiver 3 en 4 vervangen met brandplaatsjes
Helaas...... dit mag niet baten. De brandstoffilter nagelopen op slijpsel, deze is schoon ( brandstofpomp ) als ik het dopje van de brandstoffilter afhaal en het contact aanzet komt er een mooie dieselfontein uit. Bij inspuiten van remmenreiniger in de inlaat, wil hij wel starten, maar daar is alles mee gezegd, mooi stationair lopen doet hij niet. Als je de auto uit zet wil hij wederom niet strarten. Wel moetik zeggen dat de verstuivers niet ingeleerd zijn, volgens de dealer kunnen ze zichzelf ook inleren alsnog zou hij moeten starten.
Inmiddels hebben de jongens er 1,5 week opzitten en nog zijn ze niet achter het probleem.
Weten jullie hier raad mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 18 apr 2012 06:52
Re: Renault Trafic die niet wil starten
Brandstofdrukregelaar op de pomp gaat wel eens stuk. dan kan hij ook die problemen geven.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Welke motor zit erin? Zijn er fout-code's uitgelezen? Is de brandstofdruk gemeten? waarde's?
Blijft hij lopen als je met remmenreiniger start?
Groet,
WillemS
Blijft hij lopen als je met remmenreiniger start?
Groet,
WillemS
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 26 jan 2011 19:31
Betreft 1900dci, 100pk. Brandstofdruk schijnt al getest en in orde te zijn.
Met remmenreiniger slaat hij aan maar loopt niet mooi stationair.
(Uitleesmeldingen staan in eerste bericht omschreven door mijn man...
)
Met remmenreiniger slaat hij aan maar loopt niet mooi stationair.
(Uitleesmeldingen staan in eerste bericht omschreven door mijn man...

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 18 apr 2012 06:52
Bij de bus van mijn werk hebben we een keertje een doorgeschuurde draadboom gehad van de verstuivers.
Viel op de duitse autobahn in 1 keer uit.
Viel op de duitse autobahn in 1 keer uit.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 18 mei 2025 22:29
Verstuivers dienen toch ingelezen te worden volgens mij, verschilt per auto/motor. Indien je de codes kan uitlezen met de apparatuur moeten ze ingelezen worden!
Bij de 1.9dci lopen de kabels voor o.a de verstuivers over het kleppendeksel, deze zitten verder erg slap bevestigd en door trillingen en bewegingen van de motor slijten deze kabels wel eens door inderdaad.
Is er een retour test van de verstuivers gedaan? Dan heb je vrij snel in de gaten welke goed werken en welke niet.
Bij de 1.9dci lopen de kabels voor o.a de verstuivers over het kleppendeksel, deze zitten verder erg slap bevestigd en door trillingen en bewegingen van de motor slijten deze kabels wel eens door inderdaad.
Is er een retour test van de verstuivers gedaan? Dan heb je vrij snel in de gaten welke goed werken en welke niet.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 16 jun 2011 15:01
Marjolein,
Vorige week heb ik met mijn Trafic hetzelfde probleem gehad. Eerst dacht de garagist ook aan verstuivers of brandstofpomp. Weet je wat uiteindelijk het probleem was? De zekering van de computer was stuk. Er bleek een kabel beschadigd te zijn en daardoor ging de zekering stuk. Nieuwe zekering erin, kabel vervangen en klaar.
Hopelijk kan dit helpen.
Groetjes, Ed
Vorige week heb ik met mijn Trafic hetzelfde probleem gehad. Eerst dacht de garagist ook aan verstuivers of brandstofpomp. Weet je wat uiteindelijk het probleem was? De zekering van de computer was stuk. Er bleek een kabel beschadigd te zijn en daardoor ging de zekering stuk. Nieuwe zekering erin, kabel vervangen en klaar.
Hopelijk kan dit helpen.
Groetjes, Ed
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut