Scenic 2002 vaak oververhit

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
sceniczeeland
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Actief als: particulier

Scenic 2002 vaak oververhit

Bericht door sceniczeeland »

Model/uitvoering : Renault Scenic Mégane _
Bouwjaar : 2002 _
Brandstof :Benzine _
Hallo allemaal!
Ik maak me wat zorgen over mijn Renault. Enkele weken geleden kwam ik in een file terecht. Duurde ongeveer een half uur, waarin de temperatuur heel hoog opliep. In eerste instantie leek me dat normaal, door al dat optrekken en afremmen op lage snelheid. Totdat het op een punt kwam dat de motor gewoon afsloeg en ik deze niet meer aankreeg. Na ~5/10 minuten wachten op de snelweg was de temperatuur nog steeds hoog, maar kon ik hem wel starten. Bij het eerstvolgende benzinestation de koelvloeistof bijgevuld, die was wel ver leeg. Er moest zeker 2 liter in meen ik. Een week later grote beurt gegeven, opdracht gegeven om naar de waterpomp te kijken, of iets anders wat met koelen te maken heeft, daar was niks mis mee. Nu paar dagen terug, stond ik weer in de file, steeg de temperatuur weer en sloeg hij dus af. Ook al was de temperatuur nog niet tegen de 'gevaarlijke streepjes' zoals vorige keer. Na een tijdje wachten, startte hij weer. Het lijkt me niet dat dit normaal is, of toch wel? Koelvloeistof is trouwens niet meer gedaald nadat ik het had bijgevuld. Wel start de auto elke keer moeizaam wat voorheen niet was, nu duurt het ongeveer 6 seconden voordat hij start, terwijl hij voorheen altijd in een seconde was gestart. Maak ik mij zorgen om niks of kan er iets aan de hand zijn? Ik heb niet heel veel verstand van autotechnische zaken, dus uw mening/advies wordt zeer op prijs gesteld! :) Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Scenic 2002 vaak oververhit

Bericht door nikk »

Zorgen om niks zal het sowieso niet zijn als de naald van de temperatuurmeter hoog oploopt.

Gok dat tekort koelvloeistof al het geval was en niet eerder opgemerkt is
Nr 1 verdachte lijkt me de thermostaat. Als je de kachel voluit op warm laat blazen, zakt de temperatuur dan?
VW Transporter L2H1 2.0 TSI '17
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Laguna HB automaat 2.0 8v S092000 '99
Laguna HB automaat 2.0 8v S088180 '98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Scenic 2002 vaak oververhit

Bericht door kaleido 1 »

Slaat de koelventilator achter de radiateur wel aan , als de temperatuur zo hoog is.
Bdp sensor zou een verdachte in het afslaan en slecht aanslaan ku…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken