Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Er zijn goedkope en dure elektrische pompjes en sommige zijn geschikt om direct op de carburateur aangesloten te worden en sommige niet die dan toch een retour leiding nodig hebben
De hele goedkope lopen warm als ze zonder retour zitten en met tegen druk moeten werken als de vlotter de toevoer naar de carburateur afsluit
Als je het nu aansluit op de Weber is dat iets om in de gaten te houden zodat de Weber niet overstroomd of dat het pompje niet te heet wordt als de vlotter de druk kan tegenhouden
Je geeft aan dat er geen benzine uit aanvoerslang naar de electriche benzinepomp komt.
Dat kan dus wel kloppen.
De benzinepomp hangt hoger dan de benzinepomp en als de pomp niet werkt loopt de benzine terug de tank in.
Als je het wil controleren of de pomp werkt dan de benzineslang bij de carburateur losnemen en op contactsleutel op contact zetten.
Als het goed is gaat dan de electrische benzinepomp draaien en komt er benzine uit de losgenomen carburateurslang.
Je besteld nu wel een nieuwe carburateur, maar als er geen benzine in komt helpt een nieuwe carburateur ook niets.
Het nieuwe jaar goed begonnen, een nieuwe benzineopvoerpomp en de nieuwe carburateur gemonteerd.
Meteen bij de eerste poging slaat de motor aan. Geweldig. nog wat kleine dingen bijwerken en dan kan hij er weer tegen.
Iedereen bedankt voor het meedenken. zonder jullie hulp had ik dit niet zelf kunnen doen.
groet Arnold.
Top dat de Trafic weer loopt. Al heb ik we mijn twijfels of de carburateur echt vervangen had hoeven worden.
Als de monteur die er naar gekeken had nog niet eens constateert heeft dat er geen benzine in de carburateur kwam heb ik zo mijn twijfels.
Ik denk dat de Trafic met een nieuwe originele opvoerpomp prima had gereden.
Maar oké, hij kan er nu in ieder geval weer een poos mee verder.
Veel veilige km.
Hoi Martin, soms gaan de dingen nu eenmaal zoals ze gaan.
Achteraf gezien had ikzelf ook eerst naar de brandstofvoorziening kunnen kijken voordat ik aan de carburateur begon.
Maar zoals gezegd, dat is achteraf. Voor nu ben ik blij dat mijn Renaultje weer gewoon start als ik het sleuteltje omdraai.
groet Arnold.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Hallo Forum.
Wij rijden al naar groot genoegen met een Espace 2.2 DCI maar die doet de laatste tijd gek.
Zijn aan het rijden en plots valt de motor uit.
Contact even uit, meteen weer starten en geen probleem de motor slaat weer aan en we kunnen...
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
we hebben een oude Twingo met ruim 300.000 km op de teller. Sinds een tijd merk ik dat het schakelen erg moeizaam gaat. Als ik, bijvoorbeeld, naar de 3de versnelling wil gaat ie er gewoon niet in. Dan schakel ik naar vrij, koppeleing op en...
De klep van de omschakeling van warm naar koud werkt blijkbaar bij mijn Renault Kangoo van 2014 niet meer! De kabel is blijkbaar niet losgeschoten maar het zit vermoedelijk in de klep zelf die ofwel afgebroken is of losgekomen. Wie weet wat er juist...