Startproblemen Scenic Onderwerp is opgelost

Plaats reactie

Topic author
obiwankinobi
Lid
Lid

Startproblemen Scenic

Bericht door obiwankinobi »

Model/uitvoering : Grand Scenic
Bouwjaar : 2009
Brandstof : Benzine

Al een geruime tijd zit ik met het startprobleem waar mijn dealer niet uitkomt (uitlezen van het systeem).
Afgelopen dagen was het zo erg dat het bijna 10 min duurde voordat ik de motor draaiende heb gekregen, ondanks vele mogelijkheden van handelen. Starten met de sleutel in de jaszak en in de kaartgleuf.
Toch vreemd dat een geavanceerd systeem dit soort handeling niet vastlegd in de board computer zodat dit bij een bezoek aan de garage uitgelezen kan worden.
Het systeem zou op z'n minst de handelingen qua tijd (binnenkomst auto, systeem controle, OK vast stelling, en dan het moment van de druk handeling op de startknop) vast moeten leggen.
Hiermee zou de garage kunnen zien hoelang een eigenaar bezig is geweest om zijn auto aan de praat te krijgen.
Ook bevreemd mij ten zeerste dat na één jaar na aanschaf van de auto al een nieuwe batt aangeschaft moest worden voor de sleutel, terwijl mijn collega ruim 6 jaar met dezelfde batt heeft gedaan.
Na vele jaren (20) en japanse modellen (4) over gestapt naar de europese markt, maar als het zo door gaat, zal dit de eerste en ook de laatste zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Scenic

Bericht door RichTrip »

Wat is precies het probleem dan? Gebeurd er niets als je op de startknop drukt of pakt de motor niet aan, terwijl de startmotor wel ronddraait?
Uit je verhaal lijkt het net of het probleem niet aanwezig is als je bij de dealer bent.
Dat een batterijtje het maar een jaar volhoudt, dat is niet echt een probleem hoor, al zijn er natuurlijk altijd positieve uitzonderingen, zoals die genoemde 6 jaar. Zeker geen reden om een auto helemaal af te schrijven (nooit meer....). De Scenic III staat als betrouwbaar te boek.

Normaal gesproken moet een startprobleem een peuleschilletje zijn voor de dealer om op te lossen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Scenic

Bericht door DHL »

Batterij in die kaart dient voor de manuele functie. Handenvrije functie wordt geladen door de kaart regelmatig bij lange rit in de kaarthouder te pla…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken