Storing: controleer parkeerrem scenic 2006
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 nov 2013 15:23
- Actief als: particulier
Storing: controleer parkeerrem scenic 2006
Model/uitvoering: Scenic
Bouwjaar : 2006
Brandstof :benzine
Ineens kreeg ik melding van een storing, te weten: controleer parkeerrem. Het service lampje en het driehoekje met de "P" brandde ook. Met deze storing in dit forum gezocht naar een oorzaak en een oplossing. De paravan voerde het water goed af en de ruimte onze de stoel was droog. De CPU laten uitlezen bij de renault dealer en de storing was: "storing massa controlelamp parkeerrem". De monteur heeft de moeite nog genomen om de parkeerrem schakelaar in het dashboard uit te nemen het contact te controleren. Hier was niets mis mee. Het advies was een afspraak te maken. Het probleem kon overal zitten en het onderzoek zo enkele uren kunnen duren.
De volgende dag voerde ik zelf een visuele inspectie uit van de automatische parkeerbox. Deze zit achter het rechter achterwiel en trekt de remkabels van de handrem aan. Aan de achterzijde aan deze box zit een stekker. Deze kan alleen uitgenomen worden als je de parkeerbox even lost door de twee moeren in het chassis uit te draaien.
Na het reinigen en inspuitenen van de stekker met lucht en contactspray, was de storing niet meer aanwezig. Nu drie dagen later is deze nog steeds weggebleven. Ik vermoed dat corrosie en vocht de oorzaak zijn geweest.
Groet, Michael
Bouwjaar : 2006
Brandstof :benzine
Ineens kreeg ik melding van een storing, te weten: controleer parkeerrem. Het service lampje en het driehoekje met de "P" brandde ook. Met deze storing in dit forum gezocht naar een oorzaak en een oplossing. De paravan voerde het water goed af en de ruimte onze de stoel was droog. De CPU laten uitlezen bij de renault dealer en de storing was: "storing massa controlelamp parkeerrem". De monteur heeft de moeite nog genomen om de parkeerrem schakelaar in het dashboard uit te nemen het contact te controleren. Hier was niets mis mee. Het advies was een afspraak te maken. Het probleem kon overal zitten en het onderzoek zo enkele uren kunnen duren.
De volgende dag voerde ik zelf een visuele inspectie uit van de automatische parkeerbox. Deze zit achter het rechter achterwiel en trekt de remkabels van de handrem aan. Aan de achterzijde aan deze box zit een stekker. Deze kan alleen uitgenomen worden als je de parkeerbox even lost door de twee moeren in het chassis uit te draaien.
Na het reinigen en inspuitenen van de stekker met lucht en contactspray, was de storing niet meer aanwezig. Nu drie dagen later is deze nog steeds weggebleven. Ik vermoed dat corrosie en vocht de oorzaak zijn geweest.
Groet, Michael
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 dec 2013 09:36
Re: Storing: controleer parkeerrem scenic 2006
bedankt michael voor de info.
Hier ga ik ook eens naar kijken.
Bleef bij jou ook de melding erin staan tijdens het rijden? dat je geen kmstand zag en/of boordcomputer kon gebruiken?
Hier ga ik ook eens naar kijken.
Bleef bij jou ook de melding erin staan tijdens het rijden? dat je geen kmstand zag en/of boordcomputer kon gebruiken?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Veel storingen die optreden bij het wagenpark van Renault vanaf het bouwjaar 2000 ongeveer zijn te wijten aan slechte verbindingen in de stekker door vorming van corosie. meestal zijn het stekkers die blootgesteld zijn aan de buitenlucht of vocht. Reinigen van de stekkers en behandelen met vochtverdrijvers kan vaak de oplossing zijn
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 nov 2013 15:23
Direct na het starten werd de melding gegeven maar ik kon nog wel door de overige opties scrollen. Bij mij zat de boordcomputer dus niet vast in de storing.
Gr. Michael
Gr. Michael
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 17 okt 2015 15:26
alleen als de computer aangeeft handrem defect dan kun je niet meer scrollen; maar als er staat handrem controleren dan moet je even wachten tot je rijd en dan kun je rustig scrollen
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-