stotteren en afslaan espace type 3
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
- Actief als: particulier
stotteren en afslaan espace type 3
hallo beste renault vrienden,
het probleem met de espace 2.0 16v f4r motor is helaas niet opgelost.
ik had de hoop dat het stotteren an afslaan was opgelost na het vervangen van de MAP sensor
deze stond als enige foutcode in de lijst naast die van de linker laterale airbag sensor.
maar na 1 week zonder problemen rond te hebben gereden is het gisteren weer voor gekomen grrrrr.
Wat zou er nog meer mis kunnen zijn ?
Het vervelende is dat hij het maar af en toe doet, en het gelijk te merken is als je de espace start, dan is het stationair toerental hoger dan hij hoort te zijn, normaal net onder de 1000 en als hij slecht loopt 1000rpm wat zou ik nog meer kunnen checken?
Ik heb de bougies al vernieuwd en ook de bobines verwisseld van plaats, kijken of het slecht lopen dan anders wordt dan zou namelijk 1 bobine defect kunnen zijn met mijn boeren verstand geredeneert.
beste mensen hulp is van harte welkom want het is best gevaarlijk als hij er ineens bij het optrekken of in een langzame bocht mee ophoud i.v.m het uitvallen van de stuurbekrachtiging, en er klapt zomaar iemand achterop, want afstand houden is er tegenwoordig niet meer bij.
mvg bart
het probleem met de espace 2.0 16v f4r motor is helaas niet opgelost.
ik had de hoop dat het stotteren an afslaan was opgelost na het vervangen van de MAP sensor
deze stond als enige foutcode in de lijst naast die van de linker laterale airbag sensor.
maar na 1 week zonder problemen rond te hebben gereden is het gisteren weer voor gekomen grrrrr.
Wat zou er nog meer mis kunnen zijn ?
Het vervelende is dat hij het maar af en toe doet, en het gelijk te merken is als je de espace start, dan is het stationair toerental hoger dan hij hoort te zijn, normaal net onder de 1000 en als hij slecht loopt 1000rpm wat zou ik nog meer kunnen checken?
Ik heb de bougies al vernieuwd en ook de bobines verwisseld van plaats, kijken of het slecht lopen dan anders wordt dan zou namelijk 1 bobine defect kunnen zijn met mijn boeren verstand geredeneert.
beste mensen hulp is van harte welkom want het is best gevaarlijk als hij er ineens bij het optrekken of in een langzame bocht mee ophoud i.v.m het uitvallen van de stuurbekrachtiging, en er klapt zomaar iemand achterop, want afstand houden is er tegenwoordig niet meer bij.
mvg bart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 25 apr 2011 13:54
Re: stotteren en afslaan espace type 3
probeer eens de gasklep sensor iets te verdraaien
deze zit boven op je gasklephuis vast met 2 schroeven
deze meet de opening van je gasklep ,als deze stuk is gaat hij zoeken als hij stationair loopt
deze zit boven op je gasklephuis vast met 2 schroeven
deze meet de opening van je gasklep ,als deze stuk is gaat hij zoeken als hij stationair loopt
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
door een voor een de bougie kabels los te trekken kun je achterhalen welke cilinder niet goed meeloopt.
(wel even werkhandschoenen aantrekken, meeste mensen kunnen niet tegen de schok van de kabels)
ik heb iets soortgelijks gehad maar dan wel met een f3r motor, er zat een vuiltje in de injector. als dit zeg maar goed ligt geen probleem dan kan de brandstof gewoon de cilinder in, ligt het voor de opening dan wordt de toevoer gehinderd en stottert de motor. succes
(wel even werkhandschoenen aantrekken, meeste mensen kunnen niet tegen de schok van de kabels)
ik heb iets soortgelijks gehad maar dan wel met een f3r motor, er zat een vuiltje in de injector. als dit zeg maar goed ligt geen probleem dan kan de brandstof gewoon de cilinder in, ligt het voor de opening dan wordt de toevoer gehinderd en stottert de motor. succes
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
bedankt voor de reacties en het mee denken.
ik ga het eens proberen ,alleen ben ik afhankelijk van de storing jammer genoeg.
hij loopg nu al dagen zonder problemen,dus het is moeilijk zoeken zo.
ik heb ook al zitten denken om het gasklephuis eraf te halen maar dit is nie zo,n fijn kerweitje ,je kunt er zo moeilijk bij allemaal.
gister in een laguna gekeken daar is toch een bak meer plaats in de motor ruimte dan.
maar goed ik ga ermee aan de slag bedankt
ik ga het eens proberen ,alleen ben ik afhankelijk van de storing jammer genoeg.
hij loopg nu al dagen zonder problemen,dus het is moeilijk zoeken zo.
ik heb ook al zitten denken om het gasklephuis eraf te halen maar dit is nie zo,n fijn kerweitje ,je kunt er zo moeilijk bij allemaal.
gister in een laguna gekeken daar is toch een bak meer plaats in de motor ruimte dan.
maar goed ik ga ermee aan de slag bedankt
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 25 apr 2011 13:54
zou iemand mij mss de werkwijze willen mailen liefst met foto's hoe je de gasklephuis kan demonteren van het motorblok
alvast bedankt
alvast bedankt
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut