Hallo allemaal,
Even ten eerste, ik heb 0 verstand van auto's, ik heb niet eens een rijbewijs. Ik zoek gewoon even wat hulp om mijn pa te helpen.
Mijn vader heeft een Renault scenic 1.6 uit 2004. Gisteren na een kleine rit wilde de auto niet meer starten, we hoorden een constante piep uit de motorkap toen we hem open maakte. Als we de kaart(sleutel) eruit haalden bleef hij elektronisch aan, normaal gesproken hoort er dan te staan "aub kaart invoeren" of iets dergelijks.
Hij is even in de motorkap gaan kijken en bezig geweest aan een aantal onderdelen waaronder de UPC. Opeens hoorde je constant de deur op slot en weer open gaan. Vandaag heeft hij de UPC eruit gehaald om te kijken of hij daar iets geks kon vinden, stekkers hadden wel wat corrosie maar het viel wel mee. Alles weer aangesloten en hij had wat contactspray op een paar stekkers gespoten en toen startte hij weer. Dus toen een paar keer achter elkaar geprobeerd en hij bleef starten. Toen de motor weer uitgezet en de beschermingskap over de UPC gedaan en weer proberen te starten, toen deed hij niks meer. Beschermingskapje er weer af en hij deed het weer, totdat ik de kabel bundel even een zacht duwtje gaf, toen wilde de auto niet meer starten en begon het weer te piepen, ook de ruitenwissers gingen aan en de lampen, knipperlicht etc en kregen we allemaal storingen op het dashboard. Telkens als er op de kabels word geduwd gebeurt er weer iets, dan werkt hij zoals het hoort en dan piept hij weer en doet hij niks. Het lijkt mij heel erg op een kabelbreuk of iets in die richting.
Is er toevallig iemand die hier meer verstand van heeft? Alvast bedankt!
Technische storing in Renault megane scenic 2004
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
jeroen712
Topic author - 3-posting-rookie

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Technische storing in Renault megane scenic 2004
Grote kans dat je het bij het rechte eind hebt aangaande een kabelbreuk.
Het lastige is dat het veel werk is om uit te zoeken welke de boosdoener mogelijk is.
Wellicht is er op het oog iets te zien als je de eventueel aanwezige mantel om de kabelboom weg haalt.
Het lastige is dat het veel werk is om uit te zoeken welke de boosdoener mogelijk is.
Wellicht is er op het oog iets te zien als je de eventueel aanwezige mantel om de kabelboom weg haalt.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jeroen712
Topic author - 3-posting-rookie

Re: Technische storing in Renault megane scenic 2004
Accu vervangen aangezien de vorige ook snel leeg was, ook de UPC vervangen en de auto start weer en de rare problemen / storingsmeldingen zijn weg. Ma…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 898 -
Laatste bericht door de mon
19 sep 2025 14:52
-
-
Inleren TPMS op Renault Scenic II (2004)
door Fulco » 21 apr 2026 18:15 » in Diensten : voor & door leden -
Reacties: 0
Weergaves: 51 -
Laatste bericht door Fulco
21 apr 2026 18:15
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 645 -
Laatste bericht door dutchbert
24 okt 2025 17:15
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1015 -
Laatste bericht door RoyTerWelle
16 sep 2025 17:07
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2440 -
Laatste bericht door de mon
20 okt 2025 22:25
-
-
Storing, controleer parkeerrem en lampje oranje sleutel brand
door Vulptereen » 23 nov 2025 17:47 » in Megane E-TECH -
Reacties: 0
Weergaves: 2728 -
Laatste bericht door Vulptereen
23 nov 2025 17:47
-
-
-
Storing brandstofsysteem Captur Diesel 2015
door AnenChar » 05 feb 2026 15:47 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 7
Weergaves: 472 -
Laatste bericht door KDL
20 mar 2026 10:17
-