Beste Zoe-rijders
Graag zou ik 100% elektrisch gaan rijden, dus ik hou de ontwikkelingen op dat gebied een beetje in de gaten. Ik zal vooral zakelijk rijden en ik werk in het hele land. De actieradius was van de betaalbare auto's was steeds te beperkt (de Tesla ging boven mijn budget). En ik wil eigenlijk 220-250 in een streep kunnen rijden, zonder laden. Nu lijkt dat wel te kunnen met de nieuwste Zoe, al het niet al te koud is... en hoeveel dagen per jaar is het nu echt koud...?
Maar, als de capaciteit van de accu terugloopt, naar de genoemde 66% (koop) of 75% (huur) dan wordt het toch wel wat magertjes, zeker omdat snelladen niet snel kan als de accu nog maar voor 30% vol is. Ik probeer dus wat meer zekerheid te krijgen over hoe de accu zich houdt. Een Tesla rijder gaf aan dat zijn accu (na 40.000) niet merkbaar minder is geworden, maar ik meen dat daar een andere techniek of type batterij in zit.
Wat is jullie ervaring, hoe houdt die batterij zich? Of wat zou je ervan mogen verwachten?
Wat is nu het verschil tussen de batterij van de Zoe en de Tesla, zijn ze wel of niet te vergelijken?
Ben erg benieuwd naar jullie kennis en ervaringen!
Hartelijke groet,
Sandra
Terugloop Accu
-
Sandra68
Topic author - 2-hit-miracle

- Actief als: professional
-
GertjanVB
- Donateur

- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Terugloop Accu
Hoi Sandra, dat gaat best lukken. 66% duurt wel een flink aantal jaren, als het al zover zou komen. In het draadje batterij-gezondheid-meten kun je een indruk krijgen wat je met een 22kWh batterij kunt verwachten.
Deze cijfers zijn over de Teslacijfers gelegd en die presteert beter. De oorzaak ligt (waarschijnlijk) in de batterijgrootte en daarmee wordt het aantal keren helemaal leeg en helemaal vol beperkt, wat blijkbaar goed is voor de levensduur. Dat gezegd hebbende zal de 40 kWh door dit fenomeen beter presteren dan de 22 kWh batterij. Daarnaast lijkt Renault bij het snelladen heel voorzichtig te zijn met deze 40 kWh batterij. De vooruitzichten lijken goed voor de levensduur. Enig voorbehoud is toch op zijn plaats aangezien die grotere capaciteit behaald is binnen hetzelfde volume van het batterijpakket. Dat doet wat met de temperatuurhuishouding. We gaan er vanuit dat Renault daar goed over heeft nagedacht (zie de opmerking over het snelladen) zodat dit geen nadelige gevolgen voor de levensduur zal hebben.
Deze cijfers zijn over de Teslacijfers gelegd en die presteert beter. De oorzaak ligt (waarschijnlijk) in de batterijgrootte en daarmee wordt het aantal keren helemaal leeg en helemaal vol beperkt, wat blijkbaar goed is voor de levensduur. Dat gezegd hebbende zal de 40 kWh door dit fenomeen beter presteren dan de 22 kWh batterij. Daarnaast lijkt Renault bij het snelladen heel voorzichtig te zijn met deze 40 kWh batterij. De vooruitzichten lijken goed voor de levensduur. Enig voorbehoud is toch op zijn plaats aangezien die grotere capaciteit behaald is binnen hetzelfde volume van het batterijpakket. Dat doet wat met de temperatuurhuishouding. We gaan er vanuit dat Renault daar goed over heeft nagedacht (zie de opmerking over het snelladen) zodat dit geen nadelige gevolgen voor de levensduur zal hebben.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Sandra68
Topic author - 2-hit-miracle

- Actief als: professional
Re: Terugloop Accu
Dank je wel GertjanVB, dat draadje biedt inderdaad de ervaringen die ik zoek!
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 18 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1751 -
Laatste bericht door aarthodo
26 jun 2025 18:28
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 689 -
Laatste bericht door carlh
26 mei 2025 09:53
-
-
Weergaves: 2595 -
Laatste bericht door emoon
24 jun 2025 13:03
-
-
Hard motorgeluid tijdens laden accu
door Asterixenobelix » 28 jul 2025 12:27 » in Motorisch & Brandstof Espace VI -
Reacties: 2
Weergaves: 888 -
Laatste bericht door Jo-Duster
31 mar 2026 11:52
-
-
-
Weergaves: 685 -
Laatste bericht door Captur 21
19 sep 2025 10:13
-
-
Accu vervangen na 5 jaar.
door Capsnarf » 17 okt 2025 22:54 » in Motorisch - onder de kap van de Captur 2 -
Reacties: 6
Weergaves: 722 -
Laatste bericht door Grou_8
06 apr 2026 08:32
-
-
-
Renault Zoe R135 Intens 52kWh (Accu koop) SoH 96%
door jetaime » 09 nov 2025 09:08 » in Aanbod auto's (Renault) -
Weergaves: 600 -
Laatste bericht door jetaime