VOORSTEL: kaartje achter ruit

Plaats reactie

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

Tot nu toe heb ik er nog niet heel vaak last van gehad, maar het kan erg lastig zijn. Een oplaadpaal die bezet is. En natuurlijk geen idee of de auto's die er staan, er nog 10 minuten staan of nog de halve dag. Bij een Zoe is er dan nog het voordeel dat je de laadtoestand van het dashboard kunt lezen (als de eigenaar dat tenminste niet uit heeft gezet). Maar bij andere EV's en PHEV's heb je helemaal geen idee.

Daarom zou ik willen voorstellen om een klein kaartje met je telefoonnummer in de auto te plakken. Ik mag toch aannemen dat de meeste EV rijders elkaar wel willen helpen zolang de infrastructuur nog niet 100% is (de komende 10 jaar dus :lol: :wink: )

Ik heb vanmorgen onderstaand kaartje achter raampje achter de linker buitenspiegel geplakt. (Voor diegene die hetzelfde kaartje willen gebruiken, hieronder ook een link naar het word document. )

Afbeelding

Link daar word bestand: http://home.kpn.nl/d.vrijaldenhoven/Raa ... laden.docx
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

Zo ziet het er uit, excuses voor de spiegelingen:

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Leuk initiatief; al vraag ik me af of de gemiddelde PH-EV bezitter het een worst zal zijn. Die is immers niet gebonden aan stroom (immers een range-extender) en vooral zo niet enkel uit fiscale interesse gedeeltelijke EV rijder.

Hoe dan ook leuk idee maar ik heb nog wel de volgende suggesties:
- degenen die het kennen/ snappen hoeven geen uitleg maar voor 'newbies' denk ik dat de tekst ietwat onduidelijk is.
- waarom een NL vlaggetje?
- waarom een foto van het prototype (met LED lampen)?
- is dit plek handig? Beperkt het je zicht niet?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

Tja, ik vind het feit dat het anderen misschien "een worst is" geen reden om het dan zelf ook maar niet te doen. Als je zelf de ervaring hebt gehad, en je ervaart dat als vervelend, dan kun je op zijn minst zelf proberen voor anderen de overlast te verminderen / beperken.

De afbeelding op het kaartje heb ik van de Zoe Fansite overgenomen, is puur om het wat aankleding te geven. En de plek is ideaal, neemt geen zicht weg. Maar linksonder op de voorruit zou ook kunnen.

Waarom is de tekst niet duidelijk? En wat zou er dan op moeten staan?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Waarom is de tekst niet duidelijk? En wat zou er dan op moeten staan?
Nou ja moeten, kunnen. Wellicht meer iets van 'Paal bezet en wil je laden? Bel ....."
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door electronaut »

Lache! Had ik dat nou een week geleden ook al gedaan. Omdat ik het zelf ook fijn zou vinden als ik ernstig verlegen om een laadbeurt bij een bezette laadpaal zou komen.

Het kaartje ligt in mijn dashboardkastje en ik haal het eruit als het nodig is. Toch altijd fijn als je als laadbehoeftige in elk geval weet waar je aan toe bent. Afgelopen woensdag voor het eerst toegepast in Nijkerk maar ik ben niet gebeld. Volgende keer beter.

Desalniettemin heb ik mijn Zoe direct verplaatst toen zij vol was. Laadpalen zijn geen parkeerplaatsen (tenzij het niet anders kan). Regel 1 van mijn zelfbedachte EV-etiquette.

Helaas denk ik dat het weinig navolging zal vinden omdat het merendeel van de laadpaalgebruikers PHEV-rijder is. Die hebben hem toch nooit nodig, en zullen dus vanuit die mindset met laadpalen omgaan: leuk als er een laadpaal is, zoniet, volgende keer beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

Prima EV-etiquette Electronaut. :thumb: :clap:

Ik hoop dat dit initiatief ook navolging krijgt bij andere "publieke laders" en dan met name ook bij de PHEV rijders. Ik zal dan ook geen mogelijkheid onbenut laten om het belang hiervan aan iedereen kenbaar te maken. En hoe meer mensen dat doen, hoe groter het bereik van deze boodschap en hoe meer kans op een (voor ons) positieve mindset.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Desalniettemin heb ik mijn Zoe direct verplaatst toen zij vol was. Laadpalen zijn geen parkeerplaatsen (tenzij het niet anders kan). Regel 1 van mijn zelfbedachte EV-etiquette.
Lovenswaardig maar ik vind het behoorlijk ver gaan. Ben bereid om een kaartje achter te laten en iemand te helpen als het mogelijk is. Ik bedoel ik ga niet een zakelijke bespreking of werkzaamheden (tijdelijk) staken als het mij echt niet past. Ook zal ik niet uit eigen beweging mijn auto verplaatsen.

Nadrukkelijk ben ik het oneens met de stelling dat een laadpaal geen parkeerplaats is; de laadpalen gaan ten koste van publieke parkeerplaatsen. Daarnaast betaal je als EV-rijder de gewone parkeertarieven en in sommige gevallen betaal je zelfs extra voor deze service (extra = meer dan de geldende stroomkosten). Oftewel je betaalt voor een dienst.

Kortom ik zal een EV-rijder in nood zeker proberen te helpen maar ik zie dit als een gunst en geen automatisme. En ik realiseer me dat dit wellicht egoistisch klinkt, maar het is tenminste wel eerlijk.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Wat dacht je van een kaartje op je dashboard?

http://images.pluginamerica.org/evcard.pdf
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Knipsel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door PieterZoe »

Goed initiatief, Dave en anderen. Wij hebben bij een specifieke laadpaal in Amsterdam ook al onder de 'vaste' gebruikers mob. nrs uitgewisseld en bellen elkaar als we om stroom verlegen zitten en de plek bezet is. Werkt prima

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door electronaut »

avdvee schreef:Lovenswaardig maar ik vind het behoorlijk ver gaan. Ben bereid om een kaartje achter te laten en iemand te helpen als het mogelijk is. Ik bedoel ik ga niet een zakelijke bespreking of werkzaamheden (tijdelijk) staken als het mij echt niet past.
Dat doe ik ook niet, maar je kunt bijv wel wat afspreken. Ik ga bijv in de pauze altijd even buiten lopen, dus dan kan ik net zo goed afspreken dat ik dan even langs mijn Zoe loop om de laadpaal weer vrij te geven.
avdvee schreef:Ook zal ik niet uit eigen beweging mijn auto verplaatsen.
De infrastructuur gaat niet zo snel als de duizenden PHEV's die nu verkocht worden. Er komt een dag dat je zou wensen dat iemand anders wel die gewoonte had.
avdvee schreef:Nadrukkelijk ben ik het oneens met de stelling dat een laadpaal geen parkeerplaats is; de laadpalen gaan ten koste van publieke parkeerplaatsen.
'Gaan ten koste van' of 'zijn bedoeld als' is niet hetzelfde. Een andere kijk op de zaak is: als al die fossiele automobilisten al parkeerplaatsjes hebben moeten opofferen voor onze electro-auto's, kunnen wij tenminste ze zo zorgvuldig mogelijk gebruiken. Anders moeten er nog meer parkeerplaatsen omgetoverd worden in laadplekken. Mmmmm, is dat eigenlijk wel zo slecht? :?
avdvee schreef:Daarnaast betaal je als EV-rijder de gewone parkeertarieven en in sommige gevallen betaal je zelfs extra voor deze service (extra = meer dan de geldende stroomkosten). Oftewel je betaalt voor een dienst.
De dienst die je afneemt is 'electriciteit', niet 'parkeren'. Die laadpalen zullen ergens van betaald moeten worden. Ik denk dat we al zwaar 'gesubsidieerd' worden. Als we een reële prijs zouden moeten betalen, kwam het meer in de buurt van 1 euro per kWh schat ik. Nu is het, wat, 30 cent? Komt uit op misschien een euro of anderhalf voor een volle accu. Lijkt me niet de moeite waard voor een dag parkeren. En als je nou een plug-in Prius neemt. Die heeft zo'n kleine accu, dan gaat het echt nergens meer over: 4 schamele kWh'tjes oftewel een paar dubbeltjes. Maar houdt wel de hele dag een laadpaal bezet.

Als het een laadplek is in een betaald-parkerenzone, ja dan heb je een punt. Als je in een gemeente bent waar de laadplekken gratis zijn, dan moet je je auto gaan verzetten van een gratis plek naar een betaalplek. Dat is een moeilijke.

Bij mijn werk is het al een moeilijke om mijn auto preventief te verplaatsen. De laadplekken zijn in een betaald-parkerenzone, maar de gratis plekken zijn (zo tegen het eind van de ochtend als mijn accu vol is), allemaal bezet. Dus dan houd ik het maar bij een kaartje voor het geval er iemand in 'nood' verkeert.
avdvee schreef:Kortom ik zal een EV-rijder in nood zeker proberen te helpen maar ik zie dit als een gunst en geen automatisme. En ik realiseer me dat dit wellicht egoistisch klinkt, maar het is tenminste wel eerlijk.
Mee eens, het was niet als automatisme/verplichting bedoeld, ik had het ook over mijn 'zelfbedachte' ev-etiquette. En mijn etiquette is een 'work in progress'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door PieterZoe »

ik vind het een hartstikke positieve ev-etiquette en ga zo'n briefje ook achter mijn raam plaatsen. Als 'pioneers' kunnen we bijdragen aan een zo goed mogelijk systeem voor elektrisch rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

@PieterZoe: helemaal goed :thumb:

Ik heb inmiddels op enkele linkedin discussies ook een oproep gedaan. Veel reacties gaan daar over dat er technische oplossingen moeten komen en dat er in combinatie met parkeertarieven "gestimuleerd" moet worden je auto weg te zetten. Mijn mening is dat er, zolang er geen eenduidige (technische) standaards zijn op het gebied van oplaadpalen, apps ed. en er geen landelijk beleid is m.b.t. parkeren en opladen, we elkaar moeten helpen. En dat kan natuurlijk heel eenvoudig met zo'n kaartje.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Wat dachten jullie hiervan? Lekker rood (en dus goed zichtbaar) met 'uiterlijke' tijd? Misschien wil een reclamemaker (Renault maar dan in het geel?) het wel sponsoren?
parkeren_laden2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door MartijnEV »

Perfect!, dit 'parkeerschijf' idee had ik ook al een tijdje in gedachten. Dit is denk ik de mooiste oplossing. Renault-geel zou mijn voorkeur hebben. En met een stekker-uit-stopcontact symbool in plaats van de 'P'.

Wie contacteert Renault NL? Zou toch perfecte marketing voor Renault zijn: "Renault Nederland doet met de gratis Oplaadschijf als eerste autoimporteur een perfecte suggestie voor voorbeeldgedrag tussen EV- en PHEV-rijders onderling en stimuleert daarmee het ontstaan van een zowel nuttige als aangename oplaadetiquette in Nederland" :- D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door renault15.17 »

Mail aan de PR dames van Renault NL is verstuurd. :D :pray:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door PieterZoe »

geweldig! goed initiatief!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door MarcoZE »

Leuk idee! Geniaal ook met de "parkeerkaart" Hopelijk begrijpen de parkeerwachten het ook als je in een zone staat waar je eveneens een gewone parkeerkaart moet gebruiken ;-)
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door MartijnEV »

Geweldig!
Ik heb alvast een prijsopgave gevraagd bij ons lokale reclamebureau.

Tevens kwam een idee in mij op voor een eventueel low-cost alternatief: we zouden ook een stapel gewone parkeerschijven (van 'vast' model) kunnen aanschaffen, en een geelkleurige bedrukte sticker met uitstansingen voor het tijdvenster laten drukken, die we dan op de parkeerschijven kunnen plakken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Mail aan de PR dames van Renault NL is verstuurd
LOL ik had ook al een mailtje naar 'mijn' contactpersoon gestuurd (daarbij verwijzend naar deze topic).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door E-mission »

Lastige aan het parkeerschijf idee is dat je moet verzinnen hoe lang het laden gaat duren. Ik heb wel eens bij, wat ik dacht volgens de app, een 11 kW paal geparkeerd en ben toen 2 uur lang gaan lunchen bij een vriend. Daarna kwam ik terug om weer naar huis te rijden (R'dam-Almere), bleek er nog maar 66% in te zitten (de Zoe app liep natuurlijk weer uren achter). Waarschijnlijk dus een 5 kW paal... Het werd toen nog een lange middag (43 kw paal bij Leiderdorp was uitgezet, 22 kw in Alphen ad Rijn deed het niet, etc...). De verwachting op de display duurt ook minimaal een paar minuten voordat dat klopt. Dus welke tijd draai je in?

Ter info, de LEAF heeft bovenop het dashboard (ik geloof ook uitschakelbaar) een indicatie van laadniveau dmv drie lampjes.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Lastige aan het parkeerschijf idee is dat je moet verzinnen hoe lang het laden gaat duren. Ik heb wel eens bij, wat ik dacht volgens de app, een 11 kW paal geparkeerd en ben toen 2 uur lang gaan lunchen bij een vriend. Daarna kwam ik terug om weer naar huis te rijden (R'dam-Almere), bleek er nog maar 66% in te zitten
Sja, je moet ergens beginnen. Ik denk dat een beetje moet schatten op basis van ervaringen. Waar het om gaat is dat een andere EV rijder je niet gaat bellen/ SMS'en na een half uur. Ik zou bij twijfel minimaal 3 uurtjes inschatten (3 uur x 5KW is tenminste 75% gevuld).
(de Zoe app liep natuurlijk weer uren achter)
Nee dat vind ik niet natuurlijk :oops: Ik heb hier ook last van; soms komen updates echt niet door en daarmee neemt de waarde/ betrouwbaarheid af van deze functie. Staat op de Wishlist zie ik.
Ter info, de LEAF heeft bovenop het dashboard (ik geloof ook uitschakelbaar) een indicatie van laadniveau dmv drie lampjes.
Lampjes of beter nog een wattage indicator lijkt me toch geen echt probleem? De app kan sowieso al onderscheid maken tussen laden en versneld laden (bij mij thuis op ca. 11kW wordt netjes 'versneld' aangegeven) dus dat is al een begin!!

En deze staat ook al op de wishlist.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Hmmmm, ik had het voorstelletje bij Renault neergelegd en bij een Renaultdealer maar sindsdien is het stil geworden. Misschien toch maar het voorbeeld van Dave volgen en kaartje printen?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door fivari »

Ik vond een gelijkaardig initiatief met een downloadbare pdf op http://e-auto.tv/. Afprinten, uitknippen en plakken, telefoonnummer erop en klaar.

Afbeelding
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door MartijnEV »

Top!!

Dat is precies wat we zoeken, toch?
Splitpennetje (die herinner ik mij nog van de lagere school) halen bij de knutselwinkel, kaart uitknippen, in elkaar zetten, plakken en klaar.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Cool, wel opmerkelijk dat wij het idee hier in november hebben geplaatst en zij deze print in december hebben gemaakt. Je zou vermoeden dat ze hier zijn wezen buurten.....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door PieterZoe »

Wat maakt het uit wie het bedacht heeft. Het is voor het algemene nut (van de e-rijders). Ik ga um uitprinten en gebruiken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door avdvee »

Wat maakt het uit wie het bedacht heeft
Ach ALS het zo zou zijn is een bronvermelding niet onredelijk. Nu staat er zelfs een copyright bij ..... terwijl er wellicht sprake is van 'prior art'.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HJK
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2014 09:45
Actief als: particulier
Locatie: Zoetermeer

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door HJK »

Uitstekend initiatief. Zondag wordt knutseldag hier :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Admin
Site Admin
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2094
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
Actief als: particulier

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door Admin »

[verberg]Iemand in dit topic die mij wat kosten per PB wil/kan toesturen ?
Aantallen / drukkleuren / eventueel reeds ondernomen contacten (contactpersonen).

Zie ook de poll : eschijf-voor-wanneer-laadpaal-mogelijk- ... 16920.html[/verberg]
Het gebruik van Renaultforum is en blijft gratis.
Jammer genoeg kost het wel geld om te blijven doen wat wij nu doen.
Geld uitgespaard?
Overweeg dan steun aan ons met een donatie via paypal naar donatie@renaultforum.nl
Dan halen wij als dank de reclame voor je weg van het forum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DutchTrafficConsult
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014 14:14
Actief als: professional
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VOORSTEL: kaartje achter ruit

Bericht door DutchTrafficConsult »

De "groene" parkeerschijf is afgelopen najaar door meerdere personen geopperd. Je kunt gewoon een papieren hoesje om je bestaande parkeerschijf doen. Heb ik hier eschijf-voor-wanneer-laadpaal-mogelijk- ... 16920.html een voorbeeld van gepost. Overigens hoef je bijna nergens je blauwe parkeerschijf bij oplaadpunten te gebruiken, omdat een op parkeerplaats dat met een P-bord is aangegeven (de meeste oplaadpunten) je wettelijk mag parkeren zonder schijf.

Ik ben wel voorstander voor een kaartje met telefoonnummer of mailadres kenteken@gmail.com of zo, als je de mogelijkheid hebt om op verzoek je auto te verzetten. Of als je in verband met laadnood een andere auto hebt geblokkeerd.

Ik hoorde ook dat er ergens een laadpaal is met vijf Outlanderrijders in de buurt. Die zijn een whatsapp-groepje begonnen.

De kern is, dat je aanspreekt en aangesproken wilt worden. De meeste mensen die serieus op stroom rijden willen dat wel, maar kunnen ook niet elk willekeurig moment van hun werk weglopen. En ik merk na bijna twee jaar dat berijders van 'gewone' auto's steeds beter snappen dat ze de oplaadpunten vrij moeten houden.

Groet, Alex

P.S. Ik ben vrijwel de enige gebruiker van de openbare laadpaal bij mij in de straat. Om voor het gevoel van de buurt geen twee parkeerplaatsen in de straat bezet te houden, haal ik de auto er niet altijd weg als 'ie vol is, maar plaats een kaartje op A5-formaat voor de ruit dat ik gerust plaats wil maken voor een ander. Daar blijkt iedereen totnutoe tevreden mee te zijn.
Enthousiast van elektrisch rijden, rijd al sinds mei 2012 Chevrolet Volt. Houd mij professioneel bezig met verkeer, vervoer en parkeeroplossingen (waaronder elektrisch rijden: http://www.allesoveropladen.nl)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht