Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn naam is Ferry en ben dus nieuw op dit forum. Dit omdat ik sinds een paar weken de trotse bezitter ben geworden van een Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI uit 2003 met 150.000 op de teller.
Sinds enkele dagen ervaar ik een vreemde problemen met mijn teller paneel en wel de volgende.
Tijdens het rijden gaan soms opeens alle controlelampjes branden. Gelaijk aan wannneer je de card in het slot steekt voor het je start.
Een ander maal funktioneerd de knop schakelen tussen km-stand verbruik dagteller enz. niet meer ook kan dan de cruisecontrol niet meer ingeschakeld worden.
Gisterenavond bleef de dashboard verlichting (tellerpaneel) branden. Al het andere ging gewoon uit. Tijdens het rijden vanochtend (ik kwam uit de nachtdienst) bij een snelheid van +/- 120Km gebeurde hetzelfde als bij punt 1, alle controlle lampjes gingen plotseling branden en daarna werkte alles weer normaal. Je schrikt je trouwens wel wezenl.... als dat bij zo'n snelheid gebeurt.
Wanneer ik de accuklem loshaal is alles tijdelijk normaal.
Is dit een bekend probleem bij de Renaults en heeft iemand enig idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken?
Dit komt helaas vaker voor.
Laten herprogrammeren bij je dealer wil nog wel eens helpen.
Als dit niet werkt kan de dealer je adviseren wat je dan zou moeten(laten herstellen of nieuw plaatsen).
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Rossy schreef:Dit komt helaas vaker voor.
Laten herprogrammeren bij je dealer wil nog wel eens helpen.
Als dit niet werkt kan de dealer je adviseren wat je dan zou moeten(laten herstellen of nieuw plaatsen).
Antonio.
Ok bedankt in iedergeval.
Ik zal eens naar de plaatselijke dealer rijden.
Overigens wel een raar iets. Ik bedoel, buiten zo'n kuur werkt alles perfect. Geen metertje of wat dan ook, wat niet functioneerd.
Maar goed..... ik zal het eens na laten kijken.
Ook mijn laguna heeft wat vage storingen in de tellerklok, toerenteller die uitvalt af en toe, soms branden alle controlelampen, de boardcomputer/dagteller stelt na een uurtje stilstand zichzelf op nul, etc. Mede door advies op dit forum heb ik mijn dealer (reanult arend, den bosch) gevraagd e.e.a na te kijken en eventueel te herprogrgrammeren. Dat laatste kan niet zegt men, wel uitlezen en sommige dingen "resetten"maar voor echte oplossing van alle storinkjes moet het tellerpaneel worden vervangen, kosten € 560 euro ex montage en btw hetgeen neerkomt op ruim 800 euro!!!!! incl. Mijn vraag aan de kenners hier klopt dat? Heeft iemand ervaring met het vervangen van een tellerpaneel? en kost het inderdaad zoveel geld?
Nu heb ik zowieso door eerdere ervaringen (wel duur berekende maar niet of half uitgevoerde reparaties etc) heel weinig vertrouwen in Renaultdealer Arend en helaas zijn bijna alle renaultdealers in deze omgeving van deze club. Wie kent wel een goede, betrouwbare renaultdealer in de regio oost-midden brabant.
Met Arend Veghel heb ik wel heel goede ervaringen, maar dat was nog wel voordat ze samengevoegd werden met Uden en Schijndel. Hoe het daar nu is weet ik niet.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds vanmorgen kreeg ik plots de storing inspuiting controleren
De auto laten uitlezen en er stond code DTC05714F
Remsignalen, te sterke motor vertraging
Wat houd dit in ??
Onze Espace V uit 2016 geeft de melding storing remsysteem . We hebben de auto gekocht bij een universeel autobedrijf met een jaar garantie. Hiervan is inmiddels bijna een half jaar voorbij, dus wat dat betreft hebben we nog even voor dit probleem....
Heb een probleem met mijn [Renault Kangoo 2010, Motorcode K4MA7 (1.6 16V) Benzine.
Het probleem begon bij een storing met in de display (controleer remmen). Dus had ik de Kangoo laten uitlezen bij de Renault Dealer. Die kwamen uit...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...