Gezocht: stoelontgrendelingshendel

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Reinreno
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 jun 2009 15:36
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Gezocht: stoelontgrendelingshendel

Bericht door Reinreno »

H allemaal,

zoeke zoeke en niet vinde... een stoelontgrendelingshendel voor mijn Scenic 2000, zie avatar.

Men kent het niet men heeft het niet kortom een zoekplaatje vandaar dat ik mij tot jullie wend!

Het betreft de hendel om de drie achterstoelen, uit de vloer te halen door de klauwen te ontgrendelen. Het is een stukje spuitgietplastiek van een kwartje maar onmisbaar om de twee grendels aan de onderzijde van de stoel, die in de bodem haken, te "lossen".

Eenmaal één poot afgebroken zoals bij mij moet je met twee man en zaklamp en een fileermes die grendels tegelijk losmaken... dan hoor je veel lelijke woorden.

Wie o wie heeft zo'n dingetje liggen van een oude achterstoel? Renault zegt "slecht leverbaar en zoja, ca. € 120,= per set" !

Het is dus NIET om de stoelleuning plat te leggen maar puur om de gehele stoel vanuit de bodem naar buiten te kunnen verplaatsen, als je aan het verhuizen bent en de laadvloer nodig hebt, zoals wij...

De foto's tonen een goed werkend exemplaar: bij de mijne is één poot verdwenen.

Ben reuze benieuwd,
groet van

Rein
IMG_6398.JPG
IMG_6399.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Reinreno
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 jun 2009 15:36
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gezocht: stoelontgrendelingshendel

Bericht door Reinreno »

Inmiddels heeft HEJO Autosloperij in Bodegraven geleverd. Twee ontgrendelingshendels voor achterstoelen voor Scenic 2000.

Ze zijn prima: veel massiever en stijver dan mijn huidige!

Wat een verschil: deze tillen met gemak de ontgrendelaars van de vloerklauwen los. De huidige hendels hun poten zijn gewoon slap vergeleken met de "nieuwe".

AAn te bevelen als je de stoelen niet meer uit de bodem loskrijgt!

Groet

Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht