Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
robinende
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2016 09:18
Actief als: particulier

Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Bericht door robinende »

Goede morgen,
Ik rij al jaren in een renault twingo gewoon omdat het lekkere betrouwbare karretjes zijn die makkelijk zelf te onderhouden zijn.
Ik heb een twingo 1,2 benzine uit 1999
Nu ging het verleden week toch fout waardoor ik de anwb moest bellen.
Bij het starten reageerde de motor gewoon slecht, en als je dan weg wilt rijden stotteren en niet in toeren klimmen, ANWB gebeld en die heeft de toerental regelklep sensor schoongemaakt (zegt die ik was er niet bij mijn vrouw was daarbij)
Deze moet vervangen worden gaf die aan, nu ben ik gaan zoeken en klopt het dit je eigenlijk beter gewoon de gehele gasklephuis kan vervangen?
En als ik deze zelf vervang (das niet zo moeilijk) moet die dan weer ingelezen worden of hoeft dit niet?
Misschien heeft iemand anders nog tips, ik kan hem zonder probleem naar de garage brengen hoor maar vind het zelf leuk om te doen en daarbij scheelt het ook weer genoeg dan ha ha.

Alvast zeer vriendelijk bedankt voor de reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Bericht door WillemS »

De ANWB man bedoelt zeker de gaskleppositiesensor.
Dit is een potentiometer waarbij een koolstiftje over een koolbaan beweegt afhankelijk van de stand van de vlinderklep, nu wil het wel gebeuren dat die koolbaan door slijtage beschadigd en dan weet de elektronica niet hoe de stand van de vlinderklep in het gasklephuis staat.
Weet niet of die sensor los te vervangen is. Maar dat is eigenlijk het enige dat vervangen/gerepareerd dient te worden.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinende
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2016 09:18
Actief als: particulier

Re: Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Bericht door robinende »

hoi, dat lijkt me een zeer duidelijk en logies verhaal, kan je dat zelf of moet die daarvoor aan de uitlezer?
als ik die niet los kan krijgen, dan de gehele gasklephuis vervangen zeker denk je is dat niet te ingewikkeld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16014
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Bericht door mechanic »

Als de diagnose goed is,is het makkelijkst een gebruikte gasklep te monteren.
Een nieuwe positiesensor is los te koop.
Voor een twingo 1 1.2 8v d7f motor moet dit hem zijn denk ik zo: https://www.atp-autoteile.de/de/product ... rerRenault

In NL ook te koop,even zoeken op onderdeelnummer. Prijzen liggen hier een stuk hoger,maar vaak geen bezorgkosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
robinende
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2016 09:18
Actief als: particulier

Re: Gasklephuis\stationair toerental regelklep sensor kapot vervangen twingo 1,2 uit 1999

Bericht door robinende »

hoi, yep ik zie die sensor's alleen wel goed te koop (nieuw) staan de gasklephuis wordt wat minder aangeboden ANWB heeft de gasklep ook goed schoongemaakt dus denk die sensor eropzetten (hij doet het nu wel weer maar gewoon uit voorzorg) en we kunnen weer een paar km ertegenaan
lijkt me ook niet de moeilijkste klus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht