inhouden Scenic dCI 2001

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rzwiers
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007 20:10

inhouden Scenic dCI 2001

Bericht door rzwiers »

Mijn Scenic dCI van december 2001 heeft al een hele tijd hetzelfde vervelende probleem. De auto houdt (kort) in tijdens optrekken ( bij ca. 2200 toeren) . Bij constante snelheden doet dit fenomeen zich voor in het toerengebied tussen 2000 en 2500 toeren. Dit gaat tevens gepaard met zichtbaar schokken van de versnellingspook.

De EGR klep is inmiddels versteld en de luchtmassameter gereinigd , dit heeft echter het probleem niet opgelost.
De auto heeft inmiddels 160000 km gereden , de versnellingsbak en de turbolader zijn vervangen (door Renault dealer) bij resp. 60000 en 66000 km.

Gezien de hoge rekeningen die in de afgelopen jaren heb gehad en de minder fijne ervaringen met diverse Renault dealers hoop ik dat ik dit probleem zonder tussenkomst van deze geldkloppers kan oplossen . Wie heeft soortgelijke ervaringen met dit type auto (of eventueel met een ander type Renault) en zou mij op weg kunnen helpen? Elke reactie is welkom. Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 510
Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

lijkt me toch een egr probleem,
wat is er aan je egrklep versteld vraag ik me af...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rzwiers
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007 20:10

Bericht door rzwiers »

Remko de W schreef:lijkt me toch een egr probleem,
wat is er aan je egrklep versteld vraag ik me af...
De EGR klep is gereinigd en daarna zo versteld dat hij feitelijk geen functie meer heeft ("open gezet"), maar dan ook geen storing in het motormanagement geeft ; althans zo heb ik me het uit laten leggen door de garage . Het schijnt een beproefd middel te zijn dat ook door heel veel monteurs cq garage's wordt gebruikt vooral bij turbodieselmotoren. De auto gaat hier veelal beter van lopen en schijnt ook nog wat zuiniger te zijn zelfs. Zie ook de vele thema's hierover op de site van Problemcar.
Het probleem is hierdoor echter niet verholpen . Zijn jou ook ander oorzaken bekend van dit inhouden ? Ik lees hier op het forum wel eens iets over de "gasklep-stand meter" , maar dan bij benzinemotoren . Kan dit ook bij een dCI ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht