1.5dci verstuivers

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
jordi14
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 dec 2018 22:57
Actief als: particulier

1.5dci verstuivers

Bericht door jordi14 »

Een vraagje. Ik heb een megane uit 2012 met 125.000km erop.

2 maanden terug heb ik een verstuiver laten vervangen deze functioneerde niet goed.

Gisteren was ik op de terug weg vanuit spanje en kreeg ik een foutmelding. Deze was zo snel weer weg dat ik hem niet heb kunnen lezen.
Auto uitgelezen en dezelfde storing als de vorige keer alleen nu cilinder 2.

Is het normaal dat na 125.000km de verstuivers de geest geven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door mechanic »

Het is niet ongebruikelijk,maar wel vroeg inderdaad.
Beter alle 4 incl leidingen en dieselfilter,maar dat is kostbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 644
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door scarface450 »

Heb afgelopen vakantie ook meegemaakt dat 1 van mijn injectoren " de geest gaf" echter na uitgelezen te hebben en de fout "gereset" was er bij mij (tot heden ) niks aan de hand.
Dat ze dat niet gedaan hebben in de garage in Munchen is mij een raadsel , die wilden mij 1500€ aanrekenen om deze te vervangen namelijk.
Op mijn werk hebben ze de auto uitgelezen alsook bij een andere firma en deze gaven allebei een probleem aan bij injector 1. ( + electronische storing maar ze wisten niet zeker of dat dit sloeg op de injector of iets anders...)
na resetten dus niks meer aan de hand en ondertussen toch al wel wat kilometers gedaan....
Het komt bij mij op dit moment over dat er bij grote-lange afstanden vooral problemen optreden bij de 1.5 dci.....ook de mijne is er zo ene .
Mijn auto heeft amper 61k km en is van 2013.....
Als ik een tip zou kunnen geven : laat bij een volgende vervanging de oude injector nakijken door een onafhankelijk iemand of firma's die deze kunnen reviseren / nakijken , mogelijk is er enkel van een electronische storing en is de injector dus niet stuk...of hou hem gewoon zelf bij , hij komt immers uit jouw wagen....mocht er dan weer 1tje stuk gaan kan je ze eens laten nakijken als het de moeite zou zijn of als je iemand kent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



vidio.barth
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mei 2015 18:27
Actief als: particulier
Locatie: eindhoven

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door vidio.barth »

Heb ik ook. Deze vakantie wat noodloopjes gekregen tijdens langere ritten via de snelweg...P1007 en P1008.

Na deze meldingen de luchttoevoer van de motor opgeschoond, nieuw luchtfilter, luchtdruk meter en de EGR schoongemaakt...noodloop en geen registratie (motor lampje en gloelspiraal is aan...opnieuw starten en alle meldingen zijn weg en rijd normaal).

Geen foutcodes bij uitlezen, maar op advies het brandstoffilter vernieuwd. Een betere gasreaktie en de luchtbellen in de leidingen zijn weg. Rijd en start als een zonnetje. Natuurlijk de snelweg opgezocht en het probleem weer gescoord, via Oss naar Den Bosch "gescheurd" (120/130), geen probleem, flauwe bocht bij de rondweg richting Waalwijk (en invoegen enz) en 'bonk" weg was hij. Knipperend motorlampje en gloeispiraaltje.Vast niet opgeslagen.

Motor slaat af, dus naar rechts voor de pechstrook, opnieuw opgestarten en via binnendoor terug, liep verder als een zonnetje.Wel wat nieuws,na een snelweg rit (met fout melding), start het gebakje een stuk slechter, alsof een cilinder niet meedoet.

Groet, barth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

i2paq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 nov 2014 11:37
Actief als: particulier

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door i2paq »

Als ik dit zo lees dan vraag ik mij af f het onderhoudsvenster van de 15.dci niet te groot?
Renault Mégane 1.5 DCI Hatchback 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jordi14
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 dec 2018 22:57
Actief als: particulier

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door jordi14 »

Tot vorige week vrijdag door kunnen rijden zonder problemen. Foutmelding kwam weer terug en ging niet meer weg.

Laten vervangen en loopt weet als een zonnetje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 644
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: 1.5dci verstuivers

Bericht door scarface450 »

Mijn injectoren zijn onlangs ook alle 4 vernieuwd....tot heden geen problemen meer , ook geen 'inhouden".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht