Stuurbekrachtiging lekkende sensor? 2.0 Scenic 1 ph 2 2003

Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels

- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Plaats reactie

Topic author
Kranendijk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 dec 2017 17:16
Actief als: particulier

Stuurbekrachtiging lekkende sensor? 2.0 Scenic 1 ph 2 2003

Bericht door Kranendijk »

Hoi,

Al enige tijd drupt mijn auto, ik verdacht de uitgaande as van de versnellingsbak maar dat bleek onjuist, ook al zweet die wel lekker om de as :lol:
Vandaag de multiriem vervangen en al kijkend zag ik dat er akelig weinig - te weinig - vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging zat. Aha! Dat verklaarde ook het gieren bij sturen de afgelopen dag. Ik dacht dat het de multiriem was... die was ook aan zijn eind na 4 jaar al.
Verdere inspectie leerde mij dat er veel drabbige oliezooi op de drukschakelaar van de stuurbekrachtiging zat. En dat is precies de plek waar ik de vlekken op de oprit zie. Schoongemaakt, en toen was het droog. Na een ritje door de wijk met veel bochten, rotondes enzovoorts de auto weer geparkeerd. En ja hoor: de onderkant van de aansluiting van de sensor is zeikend nat. Die had ik al een tikje aangedraaid voordat ik ging rijden.

Mijn vraag: kan ik die er zomaar afhalen voor inspectie (Haynes werkplaatshandboek zegt van wel)? Het systeem zit immers vol olie en de sensor zit op een lagere plaats. Dan spuit het er toch uit? Of is verwijderen en vlot “je vinger in de dijk stoppen” ook mogelijk?

Ik zoek een (tijdelijke) oplossing om dit euvel te omzeilen, de auto gaat (helaas!!!) over iets minder dan 3 maanden de deur uit.
Zou schoonmaken en opnieuw plaatsen het lekken kunnen oplossen, of is de sensor behuizing zelf wellicht lek en moet ik een nieuwe erop zetten? De lekkerij is bij de pijl. De stekker kant is droog. Dankjulliewel voor het meedenken!

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Stuurbekrachtiging lekkende sensor? 2.0 Scenic 1 ph 2 2003

Bericht door mechanic »

De sensor kun je er zonder lekkage afdraaien, zit een ventiel in dr leiding.
Gebruik twee steeksleutels, een om tegen te houden en een om sensor los te draaien.

Een nieuwe kost je 2 tientjes, een gebruikte van de sloop (waar geen lekkage te zien is) is wellicht wel gratis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kranendijk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 dec 2017 17:16
Actief als: particulier

Re: Stuurbekrachtiging lekkende sensor? 2.0 Scenic 1 ph 2 2003

Bericht door Kranendijk »

Super! Dan haal ik hem eraf en kijken of ik iets ontdek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht