Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie

Topic author
SterVDaker
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2023 04:10
Actief als: particulier

Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Bericht door SterVDaker »

Beste Leden,

Sinds een halfjaar rijd ik een renault megane station automaat uit het jaar 2015. Hier heb ik altijd probleemloos mee gereden ondanks dat het rode storingslampje soms aansprong met de tekst stop risico op motorschade. Deze ging altijd weer uit na de auto opnieuw te starten (mijn vermoeden gaat uit naar roetfilter ontstoping). Nou stond ik vandaag voor een brug dicht ging toen ik weer wou optrekken merkte ik dat er een dip onstond in het schakelen. Hierbij sprong het welbekende rode storingslampje aan en merkte ik dat bij elke versnelling de koppeling slipte bij het schakelen. Toen ik later de auto weer opnieuw opstartte verdween het rode storingslampje en kwam er een oranje lampje voor in de plaats met controleer lucht-verontreiningingsysteem. Bij het rijden was er nog steeds sprake van de dip bij het schakelen naar een andere versnelling. Weet niet hoe ik het ‘t best kan uitleggen, maar laten we het erop houden dat de auto terug trekt bij het schakelen. Ik heb het forum afgezocht opzoek naar wat het probleem kan zijn, zonder succes. Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand wat het probleem kan zijn? De dealer heeft pas volgende maand tijd om de auto uit te lezen :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Bericht door Renault47 »

eerst uitlezen is toch het enige advies, er moet een garage zijn die dat tussen de bedrijven door wil doen...
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Bericht door ronny530 »

Misschien kunt u met deze link iets http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22773.0
Niet zo slim om met een rood stop lampje ook al gaat die soms uit door te blijven rijden want nu is de motor in een soort van noodloop gegaan om verdere motorschade te voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SterVDaker
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2023 04:10
Actief als: particulier

Re: Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Bericht door SterVDaker »

Dankjewel voor jullie reacties!

Wat betreft het rode lampje is het indd niet handig om verder te rijden. Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk om een verstopte roetfilter gaat, dus zo veel kwaad kan dat lampje niet.

(Update)
Tot mijn grote verbazing is het motormanagement lampje uit gegaan! Wel heb ik nog steeds de dip bij het schakelen. Ik heb deze week afspraak bij de garage, ik hoop dan meer te weten te komen. Is er iemand die een soortgelijk probleem had?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joerischrik
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2024 17:57
Actief als: particulier

Re: Controleer luchtverontreinigingsysteem?

Bericht door Joerischrik »

Bedankt voor de reacties. Ga zo naar de Renault dealer. Bij Bosch car service is hij al 4 keer uitgelezen en geven ze aan dat er geen problemen zijn, echter konden ze eerst niet uitlezen omdat dit geblokkeerd was en ze moesten alles omzeilen waardoor ze niet exact het probleem konden vinden. Mijn auto komt hier altijd alleen denk ik dat ik beter voortaan naar de dealer kan gaan want hier wordt nu gezegd geen probleem en kunnen je niet helpen. Ik laat wel weten wat er uitkomt bij de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht