Twingo start niet met lauwe motor
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 06 feb 2014 16:00
- Actief als: particulier
Twingo start niet met lauwe motor
Hallo iedereen,
ik heb een renault twingo van 1996. Ik zit met het probleem dat hij niet wil starten met een lauwe motor. Als de motor koud is start hij perfect, als ik een eindje gereden heb, hem afleg en direct opnieuw start doet hij het ook. Maar als ik hem een halfuurtje laat afkoelen totdat hij lauw is doet hij het niet meer. (gelukkig is t een twingo en kan ik hem makkelijk aanduwen). Maar ik zou het toch graag oplossen.
verder stottert hij ook een beetje bij het optrekken en draait hij stationair onregelmatig (met warme motor). Met koude motor draait hij stationair prima en trekt hij normaal op.
weet iemand waaraan het probleem kan liggen?
alvast bedankt!
ik heb een renault twingo van 1996. Ik zit met het probleem dat hij niet wil starten met een lauwe motor. Als de motor koud is start hij perfect, als ik een eindje gereden heb, hem afleg en direct opnieuw start doet hij het ook. Maar als ik hem een halfuurtje laat afkoelen totdat hij lauw is doet hij het niet meer. (gelukkig is t een twingo en kan ik hem makkelijk aanduwen). Maar ik zou het toch graag oplossen.
verder stottert hij ook een beetje bij het optrekken en draait hij stationair onregelmatig (met warme motor). Met koude motor draait hij stationair prima en trekt hij normaal op.
weet iemand waaraan het probleem kan liggen?
alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Twingo start niet met lauwe motor
Ja, waarschijnlijk gebrek aan onderhoud.
Hide post links |
-
Wat bedoel je dan precies met onderhoud, ik heb de bougies recentelijk vervangen evenals de bougiekabels en de verdelerkap, de luchtfilter....
wat moet ik dan vervangen/onderhouden om dit probleem op te lossen?
wat moet ik dan vervangen/onderhouden om dit probleem op te lossen?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 10:25
als ie koud goed start en prima loopt zal het met de bougies, rotor, verdelerkap en benzinetoevoer etc etc wel goed zitten. Ik denk dat de temperatuursensor in het inlaattraject of in het koelsysteeem een verkeerde waarde doorgeeft aan de rekeneenheid. Kan best in de stekker zitten. Een temp. sensor kan je doormeten met een eenvoudige multimeter, de waarde (weerstand) koud en warm weet ik niet uit mijn hoofd maar moet wel na enoig zoekwerk te vinden zijn.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
beste,
bedankt voor de reactie, ik had een nieuwe temperatuursensor gekocht voor mijn twingo, maar ze zijn enkel te vinden met vierkante aansluiting, ik heb er een met een ronde fiche. of kijk ik naar de foute sensor? het is toch de sensor aan de linker kant van het blok als je voor de motorkap staat. een beetje achter de waterpomp of vergis ik me?
bedankt voor de reactie, ik had een nieuwe temperatuursensor gekocht voor mijn twingo, maar ze zijn enkel te vinden met vierkante aansluiting, ik heb er een met een ronde fiche. of kijk ik naar de foute sensor? het is toch de sensor aan de linker kant van het blok als je voor de motorkap staat. een beetje achter de waterpomp of vergis ik me?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 10:25
heb je de oude sensor doorgemeten? De exacte waarden weet ik niet maar het verschil tussen koude en warme motor moet significant zijn. Koud veel weerstand en warm zeer weinig (in Ohm). Als je googled op "temperatuursensor twingo" kom je heel wat info tegen. Ook zijn er twee types heb ik begrepen.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-