laat er echter geen misverstanden bestaan. prima wagen hoor

in de wagen zit een manuele airco. In de handleiding staat dat om alles sneller op te warmen of om de ramen snel te ontwasemen je de ventilatorstand best op de binnenverluchting (knop met pijl naar links) zet. Als ik die stand echter gebruik, maakt de ventilator erg veel lawaai (op alle standen en vooral stand 4) en merk ik niet echt een verschil. ik meen dat het lawaai dan van de rechter kant komt.
Hoe werkt deze stand trouwens. Wordt de lucht binnenin dan opgezogen en teruggeblazen? Je zou het haast denken aan de geluiden te horen.
ook als ik gewone instelling gebruik en hem op volle kracht zet (stand 4) heb ik niet echt het gevoel dat er veel wind verplaatst wordt. bijvoorbeeld als ik alle verluchtingsroosters sluit en alles op de voorruit zet kan ik niet zeggen dat (als ik mijn hand erboven houd) ik veel voel. Hetzelfde als ik ze allemaal openzet en de stand op frontaal zet
in mijn vorige wagens kon je duidelijk merken wanneer je de hoogste stand gebruikte.
opwarming op zich is wel vrij snel.
bijkomend vraagje: dit is de eerste keer dat ik met airco rijd. Is het waar dat ik die altijd mag laten aanstaan (zomer en winter). Wat is daar dan het nut van in de winter?
misschien wat veel vragen ineens?

alvast bedankt