Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Sinds enkele dagen heb ik een geluid waargenomen dat ik niet echt goed vind klinken.
Het komt van de achterkant van de auto vandaan en is tot een 30-40 km/h hoorbaar en daarna niet meer.
Het geluid is te typeren als een soort tjilpend van een mus of van een muis, met onderbrekingen. In tunnels en met raam open goed te horen.
Betreft dus een Scenic II zoals in het onderschrift met 92k op de teller.
Wie weet de oorzaak .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
-Achterwielagers, misschien even opkrikken en aan het wiel draaien
-Remblokken die langs de schijf schuren, misschien wat roest op de remschijven, langs de buitenkant, dus eigenlijk boven op de schijf. Kun je met een hamer voorzichtig verwijderen met een bakje/krant eronder voor de roestaanslag, anders ligt alles op straat....
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Heb ik laatst ook gehad, bleek een heel klein steentje te zijn dat tussen het remblok was gekomen, meer een schilfertje. Het veroorzaakte wel een groef in de schijf.
SUC6
Schiet me net te binnen, M'n schoonzon had met z'n Arosa hetzelfde, bleek een takje te zijn dat tussen de beschermplaat en de schijf was gekomen bij het in de berm parkeren bij een struikje.
Een geluid wat iets heeeel erg's deed vermoeden, maar viel dus mee.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...
Kanggo 2001 1.4 benzine
Hallo, weet iemand waardoor het komt dat de radiator ventilator soms niet aanslaat? Temperatuur loopt dan te hoog op bij stationair.
Laatste tijd ook startproblemen. Kan dit te maken hebben met temperatuur sensor?
Groet, Onyx.
Ik heb sedert enkele weken een irritant geluid bij het licht gas geven. Ik heb dit in bijlage bijgevoegd. Zou er iemand weten wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Op het fragment hoor je dus een elektrisch/schurend/... geluid en dan een tik. Die...
Vandaag tijdens een rit naar huis ontstond na 15 km op de snelweg een vreemd gonzend geluid waarvan ik eerst dacht dat er een motorfiets in de buurt
was. De ene keer sterker aanwezig dan de andere, het varieerde dus. Het geluid lijk op een...
Auto is meerdere keren helemaal nagekeken en nog steeds dit geluid bij het wegrijden. Je hoort het bij het wegrijden in de eerste versnelling en bij lagere snelheid in de 2e versnelling, als je een bocht maakt bijvoorbeeld.
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...