Vraag m.b.t. stationair toerental koude start

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
Fietsbel88
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 jun 2017 14:44
Actief als: particulier

Vraag m.b.t. stationair toerental koude start

Bericht door Fietsbel88 »

Goedemiddag Allemaal,

Sinds begin dit jaar in het bezit van een nieuwe Clio Estate Phase 2 met een Tce 0.9 blok.
Echter zit ik met het volgende ''probleem'', ik heb alles zo kort en zo duidelijk mogelijk geprobeerd te verwoorden.

Dit is mijn eerste Renault en ook meteen eerste franse auto, bij mijn vorige auto een Suzuki Swift uit 2012 had ik dit probleem niet.
Ik hoop dat iemand op dit forum deze super leek op het gebied van auto's kan informeren of dit Renault/Clio eigen is.

Wanneer: Verhoogd stationair toerental bij koude start, van 1500 naar 800 toeren, proces duurt ongeveer 35-40seconden.
Wegrijden tijdens stabiliseren van het toerental gaat schokkerig en lomp, lijkt alsof het aangrijppunt van de koppeling veranderd.

Airco, ventilator, radio en verlichting staan uit.

Wanneer: Doet zich enkel voor bij een koude start, bijvoorbeeld: eerste start ochtend, einde v.d. werkdag. Maar ook na bijv. 3uur stilstand. (zelfs als het buiten 28 graden is)

Extra informatie: Auto aangeschaft begin januari, met winterse temperaturen dit probleem in principe niet opgevallen. Probleem ontstond geleidelijk aan met de oplopende buiten temperaturen. Van heel willekeurig naar nu eigenlijk 90% van de tijd.

Als de auto na de 35-40 seconden stabiliseren uit/aan wordt gezet is dit probleem er niet.

Het bovenstaande had ik verwacht bij zeer lage temperaturen tijdens de wintermaanden om het een en ander op te warmen. Maar nu niet duidelijk waarom toen niet, en met het warme weer wel.

Alvast bedankt voor enig input! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Vraag m.b.t. stationair toerental koude start

Bericht door kaleido 1 »

Een open deur , maar wat zegt de dealer er van , zit garantie op ?
Vermoed een te arm mengsel , is euro 6 waarschijnlijk , software update een optie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut