Zoals de vraagstelling al aangeeft ben ik een totale noob als het aankomt op autotechniek.
Ik kan het stuur en de versnellingspook van elkaar onderscheiden en dat is t wel zo'n beetje

Mijn vriendin en ik zijn in het bezit van een Renault Laguna 1.8 liter uit 1997.
Sinds enige tijd blijft de brandstofmeter op het dashboard op de nul-stand staan (ook al zit de tank nokvol)
Samen met mijn zwager (das wel een techneut) naar kennis van m'n zwager die bij Renault-garage werkt geweest.
Volgens die kennis bleek de tankvlotter kapot te zijn.
Aangezien het al een oude Laguna betreft en dat betreffende onderdeel bestellen via de Renault garage ongeveer € 200 ging kosten, ben ik eens op zoek gegaan of dat niet goedkoper kon.
Van mijn zwager kreeg ik het nummer van het betreffende onderdeel door en dat ging om het nummer 7700811048.
Via wat googlen kreeg ik te zien dat dit om een brandstofpomp zou gaan.
Ik heb daarom de volgende vragen :
1. Is een brandstofpomp hetzelfde als een tankvlotter ?
2. Als ik het artikelnummer 7700811048 via Google opzoek, kwam ik o.a. uit op een pagina waar een Valeo-brandstofpomp met als referentie 347200 werd aangeboden.
Is dit Valeo-artikel compatibel met de standaard Renault-onderdelen ?
Als ik deze nieuwe Valeo-pomp aan zou schaffen, scheelt me dit namelijk een kleine € 20 t.o.v. de aanschaf van een gebruikt Renault onderdeel.
Ik hoop dat iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden en me advies kan geven wat ik het beste zou kunnen doen.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Met vriendelijke groet,
Mike