Wel werkend start stop systeem

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Actief als: particulier

Wel werkend start stop systeem

Bericht door Grad »

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik na ca 2000 km zeer tevreden ben met mijn nieuwe captur.
Ik weet niet of ik zo blij ben met het wel werkend start stop systeem.
In mijn tce 90 werkte het systeem ook altijd maar had ik er geen last van omdat ik de auto in de versnelling liet staan bij ingetrapte koppeling.
Maar nu in de automaat is het een ander verhaal.
Het start stop systeem doet het "voorbeeldig", als je stop staat voor een stoplicht en je trapt tijden het wachten op groen iets te hard op de rem slaat de motor af, een lichtere druk op de rem voorkomt dit.
Dit is trouwens best te doen maar je moet er wel een beetje op letten.
Ik kan niet geloven dat het telkens stoppen en starten goed kan zijn voor de startmotor en of bijv de turbo.
Tijden bijv een parkeer manoeuvre, als het allemaal wat krap is trap je ook al vlug te hard op de rem en als je dan een paar keer iets naar voren en achter moet is het een starten en stoppen dat het een lieve lust is.
Het knopje tbv het uitschakelen van het start stop systeem ben ik nu toch redelijk vaak aan het gebruiken.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren, of ligt dit aan mij.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Contacteer:

Re: Wel werkend start stop systeem

Bericht door markro »

Dit ligt niet aan jou. Ik ben er ook niet blij mee en vind het uiterst irritant, dat de motor steeds afslaat na het remmen en tot stilstand komen, vooral in het verkeer binnen de bebouwde kom. Dit is mijn eerste Captur en ik kende dit systeem helemaal niet daarvoor.
Eén van de eerste dingen die ik na het starten van de auto doe, is het uitzetten van het start-stop-systeem.
Ik vind het jammer dat de auto niet onthoudt dat ik het systeem heb uitgezet en dat ik iedere keer na het opnieuw starten van de auto deze handeling moet uitvoeren.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur

Re: Wel werkend start stop systeem

Bericht door Axel57 »

:lol: eerst hele discussies dat het systeem nooit werkt....en nu dat het juist wel werkt.. :lol:

Maar snap jullie punt.

Wij hebben zelf de handbak en die h…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken