Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Heeft of weet iemand een schema van de printplaten in de zekeringkast van de scenic uit 97.
Deze heeft een uitgebrand onderdeeltje, kan niet meer zien wat voor type dit betrfet.
(Of een vervangde unit)
Weet niet of het aan mijn pc ligt, maar ik zie geen afbeeldingen... Beter gebruik je de bijlage instelling van het forum, onder invoerveld 'bijlage toevoegen' klikken, en dan de afbeelding slepen naar het invoerveld voor bestandsnaam of via de knop bestand kiezen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
1 van de vorigen eigenaren heeft gerommeld met het voorste interieurlicht, kapje was dichtgekit, metalen lipjes van de schakelaar omgebogen, mooie blauwe ledlampjes gemonteerd. in eerste istantie bleek een 15a zekering defect. Dus de zekering vervangen maar deze klapte er gelijk uit. Om te kijken waar de sluiting zat heb ik alle interieurlampjes gedemonteerd en de deurschakelaars nagekeken. Naderhand bleek dus het schakelaartje van het interieurlampje bij het voorraam de boosdoener. Na reparatie van de schakelaar een nieuwe zekering deze bleef heel.....alleen de thyristor niet.
Ik denk dat deze thyristor samen met een condensator ervoor zorgt dat het interieurlampje aan gaat na ontgrendelen van de sloten en iets van 10 sec. later weer uitgaat.
Op het middelste contactje in de schakelaar van het lampje meet ik 0.8V, das m.i. ietwat weinig.
Op de thyristor staan natuurlijk gegevens, die kunnen niet meer gelezen worden. Een nieuwe thyristor kost nog geen euro.
Thyristoren zijn inderdaad niet zo duur, en ook leuk om te gebruiken in de bedrading van je autoradio, zodat de radio pas stroom krijgt wanneer contact aan, en wanneer contact uit nog steeds stroom, maar zodra de deur opengaat gaat de radio wel netjes uit.
Ooit wel eens een schakeling van getekend om dat naderhand zonder te veel gedoe met een tussen stekker op iedere radio toe te kunnen passen.
Denk dat deze er inderdaad gezeten heeft om de interieurverlichting min of meer te managen. In principe, als je weet hoeveel vermogen je interieurverlichting afneemt, kun ja daarop een vervangende thyristor kiezen, afaik.
Voor de anderen:
Een thyristor is als een diode, die in beide richtingen sperrend is. Zodra die (eenmalig) even een plus-signaal krijgt, wordt die gelijk een diode geleidend in één richting, en blijft geleidend, zelfs als het plus signaal weg is, totdat de hele stroom uit valt.
Een diode is een component die de stroom (bijvoorbeeld) wel van links naar rechts laat lopen, maar niet in omgekeerde richting.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Je kan inderdaad leuke dingen maken mbv elektronica, maar geef mij maar een motorblok + carb. e.d. zonder al die toestanden , ben zelf geen expert op elektronicagebied.
Lampje is 5W (nog even uitzoeken wat er eventueel nog meer aangestuurd wordt)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Nou.........nieuwe thyristor gemonteerd, geen sluiting meer, de zekering blijft heel.
Werkt het dan allemaal weer? Nou nee (haha)
Als ik als passagier achter instap de deur sluit en besluit een boekje te lezen en daarvoor t lampje nodig heb dan doe ik deze aan. In de ene stand gaat deze gewoon aan, de andere stand geeft een zwak brandend lampje en de hemelverlichting voorzijde gaat aan. ( geld voor zowel links als rechts achter )
Verlichting reageert NIET op deurcontacten ( alleen die in de kofferbak )
Verlichting reageert niet op ontgrendelen met de AB.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag,
Mijn schoonmoeder heeft een Renault Scenic 2 die nu ineens vaak met een dode accu staat, lampen gaan het spontaan doen, en als ik de auto start (hulpkabels) komen de gekste meldingen op het display, parkeerrem controleren, emissie...
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Ik heb een Renault Grande Scenic 2 van 2008 (1,6 motor)
Na altijd al slecht werken (reageren) deed de ventilator opeens helemaal niks meer Via dit forum een testje gevonden om de weerstand en de ventilator te testen....met de conclusie dat de...
Als je de voorstoelen wil wisselen van een megane senic met andere kan dat wel zelfde stoelen en bouwjaar en model auto.
Of moet ik nog ergens opletten met de stekkers onder de stoel..
En hoe krijg ik de a en b en c stijlen los aan de binnenkant wil...
Goede dag
Ik heb een renault 2.0 benzine automaat
Met de foutcode 0229
P0229 - OBD2 Trouble Code
P0229 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch 'C' Circuit Intermittent
Als ik rijd dan af en toe bij het optrekken dan komt in het display te staan zet...