afslaan motor 1.5dci op snelweg, update mm


Topic author
rons
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 19:01
Actief als: particulier

afslaan motor 1.5dci op snelweg, update mm

Bericht door rons »

laat ik mijn auto eerst even voorstellen.
Dacia Duster 2 weken in mijn bezit. 129k,4 wd, met het bekende 1.5 cdi blokje. Van 2010. Gekocht bij de Renaault dealer met 6 mnd garantie.
Ik heb de volgende vraag naar aanleiding van een vervelende storing.
2 dagen na de aankoop sloeg de motor in één keer af op de provinciale weg, niet leuk.
Motormanagementlampje ging aan en het esp.
Hij starte daarna wel weer, maar het batterij lampje flikkerde heel flauw. Nog 500 m kunnen rijden en de motor sloeg weer af. Dit keer bij 90km per uur met druk verkeer. Kon nog net het gras in sturen. ANWB is erbij geweest en constateerde een 8 tal storingen. Teveel dus. Ze hadden het over een mogelijke update of contactslot probleem. Daarna starte en liep de motor nog wel heel slecht en stoten (oude diesel geluid) mogelijk een soort noodloop. kon ik wel mee thuis komen. Auto is netjes onder garantie afgevoerd naar de dealer. De Dacia importeur is door hun gebeld.
Deze gaven aan dat er een update nodig was. Nu doet de auto het weer prima. MIJN VRAAG. Is het echt zo simpel dat het "slechts" om een update ging, waarom komt deze nu net naar voren en hoe betrouwbaar is deze oplossing.
En is het normaal dat een auto volledig afslaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht