afslaan / raar stationair toerental

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
andreprins96
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2015 16:31
Actief als: particulier

afslaan / raar stationair toerental

Bericht door andreprins96 »

Model/uitvoering :megane coupé 2.0 _
Bouwjaar :2002 _
Brandstof : benzine_
Beste forumleden,

Ik ben sindskort in het bezit van een Renault megane coupe 2.0 deze heb ik voor niet al te veel geld gekocht bij een autohandelaar. nou heb ik er een maand normaal mee kunnen rijden, maar gisteren tijdens het rijden toen ik op een rotonde afreed en de koppeling intrapte, kapte de motor er opeens mee. 100 meter verderop gebeurt me hetzelfde weer. thuis geparkeerd en zoals normaal draait hij stationair op 750 toeren, alleen viel me nu op (na het lezen van andere fora) dat de toerenteller iets om de 750 heen schommelt. het is niet veel maar een klein beetje.

Zoals ik al zei op forums opgezocht wat het kon zijn (vanalles dus blijkbaar) en daar las ik dat het waarschijnlijkst was dat het gasklephuis vies was. Ik ben vandaag een paar uur bezig geweest met het opzoeken en openhalen van dat ding, dit is de eerste keer dat ik aan een auto sleutel dus het schoot niet echt op.

Uiteindelijk heb ik het gasklephuis wel schoongekregen door middel van remreiniger en een doekje (zie fotos),
Afbeelding

Afbeelding

en daarna wilde ik eens even gaan testen.

Ik startte de motor, maar na het starten bleef hij op 2000 toeren stationair hangen. tijdje warm laten draaien en daarna een stukje rijden. het rijden ging prima, maar telkens als ik nu de koppeling in trap om te gaan remmen, gaat het toerental naar de 1100 en gaat hij van 1100 tot 1300 op en neer. soort van revven. bij langer stilstaan gaat soms het toerental naar de 900, maar soms ook naar de 2000.

Ik heb geen flauw idee hoe dit komt, heeft iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan537
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:21
Actief als: particulier

Re: afslaan / raar stationair toerental

Bericht door stefan537 »

storing in het systeem? laat hem eens uitlezen.

mvg stefan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: afslaan / raar stationair toerental

Bericht door WillemS »

Je hebt nu een vacuumlek. Er komt valse lucht en dat geeft een verhoging van het toerental.
Zo te zien hebt je het gasklephuis losgehaald van het inlaatspruitstuk en ook evt. slangetjes losgehaald.
Heb je een nieuwe pakking gebruikt?
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: afslaan / raar stationair toerental

Bericht door EagleForce »

Dit is idd een bekend euvel van de Megane, Coupé met name...........heb er 2 gehad, allebei de keren gasklephuis goed gereinigd met remmenreiniger en let erop dat je alles weer goed vastzet. Een enkele keer kan het voorkomen dat na reiniging opnieuw moet worden uitgelezen/geprogrammeerd is mij verteld maar bij mij was beide keren succesvol na reiniging.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: afslaan / raar stationair toerental

Bericht door A110 »

Wat ook wel eens wil helpen is bij warme motor allebei de accupolen loshalen en die tegen elkaar zetten voor een paar seconde. Daarna de accupolen weer op de accu monteren en contact even een paar seconde aanzetten en dan starten en hopelijk zijn de adaptiewaarde gereset en zal het toerental weer normaal zijn. En zoals al is aangegeven is er niet ergens een slangetje vergeten of een scheur ingekomen. Vooral die van de MAP-sensor gaan nog wel eens kapot.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht