backe fire renault espace 98
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
backe fire renault espace 98
Goede middag, wie kan mij helpen .
ik heb een renault espace op lpg maar zodra ik overschakel gas krijgt hij vrijwel meteen een backe fire kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen. der is mij geadviseerd om er nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies in te doen, ook is mij verteld om er een grote open luchtfilter op te zetten voor meer lucht. heeft iemand ervaring met dit probleem. gr wout
ik heb een renault espace op lpg maar zodra ik overschakel gas krijgt hij vrijwel meteen een backe fire kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen. der is mij geadviseerd om er nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies in te doen, ook is mij verteld om er een grote open luchtfilter op te zetten voor meer lucht. heeft iemand ervaring met dit probleem. gr wout
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
- Actief als: particulier
De meeste problemen met backfire ontstaan door achterstallig onderhoud aan de LPG installatie en/of motor. Het is dus zaak om het onderhoud in ieder geval goed uit te (laten) voeren.
Een backfire kan velen oorzaken hebben.. Het is daarom raadzaam om dit te laten nakijken / maken door een LPG erkende garage om verdere schade aan de motor of het systeem te voorkomen
Een backfire kan velen oorzaken hebben.. Het is daarom raadzaam om dit te laten nakijken / maken door een LPG erkende garage om verdere schade aan de motor of het systeem te voorkomen
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ben het voor het grootste deel eens met Demi. Echter een luchtlekkage in het inlaattrajekt is vaker de oorzaak.(pakking, vacuumslangetje, ed.)
Overigens voordat je aan het gas-gedeelte laat sleutelen dient de wagen op benzine "goed"te lopen.
SUC6
Overigens voordat je aan het gas-gedeelte laat sleutelen dient de wagen op benzine "goed"te lopen.
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
In het ergste geval is er lekkage op de inlaatkleppen (verbrandt of versleten zittingen).
Maar dat gebeurt over het algemeen pas boven de 200000 km, tenzij er doorgereden is met een oververhitte motor.
Je gasmengsel ontsteekt wat makkelijker als een benzine mengsel( backfire ), dus daaraan herken je de eerste verschijnselen van bovengenoemd probleem.
Om dit uit te sluiten laat je de compressie meten, dan heb je een redelijke zekerheid dat de kleppen of goed zijn, of juist de boosdoener.
Gr.
Peter.

Maar dat gebeurt over het algemeen pas boven de 200000 km, tenzij er doorgereden is met een oververhitte motor.
Je gasmengsel ontsteekt wat makkelijker als een benzine mengsel( backfire ), dus daaraan herken je de eerste verschijnselen van bovengenoemd probleem.
Om dit uit te sluiten laat je de compressie meten, dan heb je een redelijke zekerheid dat de kleppen of goed zijn, of juist de boosdoener.
Gr.
Peter.
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
Geen reactie
Ik denk dat Wout na oud en nieuw wat problemen met typen heeft of is vergeten dat hij hier een vraag heeft gesteld. 

:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Ik denk dat WOUT er een vuurpijl
op af heeft gevuurd en dat hij nu van zijn BackFire verlost is