Carminat V31.1 branden

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Onlangs heb ik een Grand Scenic uit 2009 gekocht. Volgens de dealer zit er een Carminat dvd systeem in. Nu heb V31.1 gedownload en gebrand maar ik krijg elke keer een leesfout. Ik heb hem gebrand met Nero op Verbatim DVD+R DL.
Wat doe ik fout?
Hoe kan je zie welke versie er in je systeem zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Om te zien welke versie je hebt moet je op knop INFO drukken, daaronder staat ergens iets van versie
joystick.png
Heb je zo'n DVD speler in de auto (let niet op de opgeplakte afstandsbediening)?
Dan heb je inderdaad het Carminat DVD systeem

Afbeelding

NB, ik heb ook Verbatim DVD +R DL en Nero en werkt super, daar kan het dus niet aan liggen.
Mijn ervaring is dat het soms een kwestie is van nogmaals proberen met een andere DVD te branden, de DVD speler in de auto is erg gevoelig, er hoeft maar iets mis te gaan met branden en hij weigert hem :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Ik heb geen dvd speler. Het zit geintergreerd in de cd-speler/radio. Ik heb er een foto van gemaakt. Ik weet alleen niet hoe ik die hierin moet zetten.
Hmmm dus misschien heb ik dan de cd versie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Je kan een foto als bijlage aan je bericht toevoegen, zie screenshot
bijlage.jpg
Of je kan de afbeelding op een externe fileserver zetten als de webspace van je provider of een gratis dienst als Imageshack en er dan in je bericht met optie IMG naar linken
IMG.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Hierbij de foto
Afb0095.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door vink46 »

Als je een DVD-speler hebt , zit deze bij een Scenic onder de rechter voorstoel achter een klep(ipv een lade) en je moet inderdaad zo een joystick hebben op de opbergbak tussen de voorstoelen.
Zo niet dan heb je vermoedelijk de CD uitvoering!

grt Rene
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door vink46 »

Dit is de DVD uitvoering die in mijn Scenic zit!
De speler zit dus onder de rechter voorstoel, de speler in het dashbord is een cd wisselaar(6x)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Dan zal ik weld e cd versie hebben. Dan hadden ze het verkeerd bij de dealers. den eikels.
Is er misschien iemand die dit navigatie systeem ook heeft? En is er misschien een update van?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door vink46 »

Daar is ook een update voor:

http://renault.navigation.com/is-bin/IN ... oducts=YES

Of via marktplaats zijn ze ook te krijgen even zoeken op: Carminat CD V31
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Sixpack schreef:Dan zal ik weld e cd versie hebben. Dan hadden ze het verkeerd bij de dealers. den eikels.
Hahaha, je zal niet de eerste zijn, audio/navi is niet het sterkste punt vd gemiddelde dealer :lol:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door DHL »

Ben altijd verkoper geweest bij Renault Inderdaad, wij krijgen wel bijscholingen, maar alles verandert zo snel dat het ook voor ons moeilijk bij te houden is.
Er is als verkoper maar 1 oplossing als je het goed wil doen... ervoor zorgen dat je prive steeds met één van de nieuwste modellen kan rijden. Enkel op die manier blijf je echt op de hoogte. Hetgene men in 1 lesdag geeft bij het uitkomen van een nieuw model is teveel info en dan maakt het gps-systeem bvb slechts een halfuurtje uit van de lesdag.
Ik kocht prive elke 2 jaar een nieuwe wagen uit het topsegment. En hierdoor blijf je mee. Meeste verkopers krijgen één of ander basismodel als bedrijfswagen en staan dan ook beetje ter plaatse te trappelen...
Ik vind dat, als je een goede service wil geven, het loon als verkoper hoog genoeg moet zijn. Maar dat je als tegenprstatie ervoor zorgt dat een deel van je loon gebruikt wordt voor een wagen prive en nette kledij bvb.
Zelf verkocht ik 300 wagens per jaar en een honderdvijftigtal wagens aan handelelaren uit overname. Kreeg dan ook een goed loon, maar ik zorgde ervoor dat het geen eenrichtingsverkeer was. En dat vergeten vele verkopers. Loon en werk is geven en nemen...
Beetje off topic, maar wou dit even meegeven dat wagens verkopen veel meer is dan een handtekeningetje van de klant. Toch als je eerlijk en goed wil werken. Ik was beschaamd in mezelf wanneer ik een vraag niet kon beantwoorden en deed dan al het mogelijke om, de soms heel vergezochte vraag, te beantwoorden.
Ik herinner me nog heel goed een feit toen ik pas verkoper bij Renault was. Kwam een klant daags na levering van z'n nieuwe wagen terug met een defect. Z'n buitentemperatuur knipperde. Wist bij God niet wat er mis was... tot ik het instructieboekje las en zag dat dit gebeurt onder de 3 graden om aan te geven dat er kans op grondvorst is.
De volgende dag heb ik gevuld met het lezen van alle instructieboekjes, tot de bestelwagens toe :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Hema »

Als je ziet wat er de laatste jaren aan technieken is geïntroduceerd en welke eisen er aan auto's gesteld worden, mag je blij zijn dat er nog een aantal mensen in de autobranche up to date zijn voor wat betreft kennis van zaken. Als iemand nog een goede (allround) monteur weet, mag je me een tip geven. Als ik zie wat er bij ons binnenkomt aan sollicitanten, schieten de tranen in je ogen. Nu zie ik ook wel eens wat er zoal gedaan wordt op scholen om goede (allround) monteurs op te leiden. Vaak mag je als docent blij zijn dat 25% van je leerlingen de Nederlandse taal beheerst. Ook hier schieten de tranen in je ogen.
Voor wat betreft de gemiddelde (Renault) bestuurder: Het instructie boekje bevat veel nuttige info over de auto waar je mee rijdt. Ook hier tranen in de ogen.
Dat de gemiddelde dealer niet goed is in de navigatie systemen van Renault is ook niet zo vreemd, want Renault noemt alles een Carminat nav en vaak is door de bomen het bos niet te zien en als de "eikels" dan een verkeerd advies geven waardoor er een verkeerde illegale versie niet werkt, kunnen ze rekenen op onvervalste kritiek op het "gemiddelde" forum
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

@Hema: het is van mijn kant in ieder geval geen kritiek op de dealers, meer een constatering dat men met vragen over MP3/AUX/navi, etc, etc beter op fora zoals dit z'n licht kan opsteken dan bij de dealer :thumb:

Instructieboekjes kijkt men inderdaad nauwelijks in.... :(
Eerste wat ik zelf doe als ik een nieuwe Renault heb is dit boekje van voor tot achter doorploeteren :mrgreen:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Ik wil heus niet met mijn opmerking alle dealers de grond in boren maar het is toch wel jammer dat hij de verkeerde conclusie heeft getrokken. Hij heeft trouwens nog niet eens even gekeken in de auto.
Ach de auto rijd er niet op zal ik maar zeggen en het geen wat er nu op staat werkt ook nog goed, ik was alleen benieuwd wat er in de auto zat. Ik vind het alleen een boel geld om het te updaten.
Jammer genoeg heb ik geen boekje van het navigatie systeem maar ik zal het internet eens afzoeken voor een handleiding.
Weet iemand misschien een site waar deze handleiding staat? In ieder geval bedankt voor de reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door vink46 »

Helaas heb ik alleen een nederlandse digitale(Pdf) handleiding voor CARMINAT BLUETOOTH DVD versie. Mocht iemand daar wel belangstelling voor hebben, dan moet diegene dat maar even doorgeven, dan kan ik 'm mailen.
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door DHL »

Hema, zoals ik uit je commentaar opmaak ben je Renaultdealer. Het doet me plezier een gedreven persoon aan het woord te horen (lezen:)
Wat betreft die instructieboekjes gaf ik de mensen steeds de raad het boekje grondig te lezen en na een maand of twee het boekje nog eens door te nemen. De tweede keer zal men nog veel ontdekken omdat de info gewoon te veel is om alles in 1 keer op te slaan.
Dat de dealer niet in de wagen keek zou kunnen.... De meest betrouwbare info kan hij terugvinden op basis van het chassisnummer van de wagen. Ter controle nog eens in de wagen kijken geeft natuurlijk dubbel zekerheid...
De updates van GPS systemen is inderdaad duur. Maar dat is niet enkel het geval bij Renault, ook bij andere merken en zelfs kleine verplaatsbare systemen is dit het geval.
Er bestaan wel goede maar in feite illegale kopieen die aangeboden worden op sites zoals Ebay en Marktplaats.
Jammer dat originele updates zo duur zijn, hierdoor floreren die nevenhandeltjes....
Wat betreft het zelf branden hoorde ik dat hierbij de nodige voorzichtigheid dient in acht genomen worden. Je systeem zou hierop kunnen blokkeren. Of het waarheid is durf ik niet te stellen, iig zelf zal ik het niet doen... Mijn Carminatsysteem is veel te duur als ik het moet vervangen :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Bij mijn weten werkt Hema als ANWB wegenwachter :think:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Hema »

En als docent bij diezelfde club, die een eigen opleidingscentrum heeft. #ikhebtweebanen.
Daarnaast studeer ik nog aan de TU in Eindhoven #enwordtovertweewekenvijftig.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sixpack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011 08:14
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Sixpack »

Ben weer even naar de dealer geweest en heb er dit keer even naar laten kijken en het is inderdaat de cd versie van de carminat. Nu komt uiteraard de volgende vraag. Weet iemand waar ik de nieuwe cd versie kan downloaden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2667
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Pleiades »

Ik waarschuw maar alvast dat er geen torrents of downloadlinks naar downloads met copyright gelinkt mogen worden op het forum.

@Sixpack: Google :wink:
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

neusbeer
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2011 10:36
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door neusbeer »

hallo,

ik heb een laguna van 2007 met versie europe v25. kan ik direct naar v31.1 of mis ik dan een stukje software?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Je kan gewoon direct over

V31 heeft de later toegevoegde flitspaal optie
V31 bestaat uit een DVD met kaartmateriaal + flitspaal data en een upgrade CD die je eenmalig uitvoert om een menu voor flitspalen aan je systeem toe te voegen

NB deze upgrade is niet verplicht om V31 te kunnen gebruiken.
Je kan ook alleen de DVD gebruiken maar dan werkt de flitspaal optie uiteraard niet
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkachterhoek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:37
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door henkachterhoek »

Sinds twee weken een Laguna 2.0 16v Turbo ,Nu rij ik te hard of hij kent de wegen niet :wink: ik heb geprobeert om de navi van 2006 over te zetten naar de V31.1
maar dit leuk niet omdat hij te gevoelig is :o
alles volgens het boekje gedaan maar helaas, kan iemand mij helpen met een werkende versie?
Groet henk
Nu Laguna 20.16V turbo, brandweer :)BJ 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Wat voor schijfje gebruik je?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkachterhoek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:37
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door henkachterhoek »

Renier schreef:Wat voor schijfje gebruik je?
Hey bedankt voor jou reactie als het goed is heb ik je een PB gestruurd
Nu Laguna 20.16V turbo, brandweer :)BJ 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Je hebt PB terug :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hyjack
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2010 21:22
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Hyjack »

Waar kan ik deze software downloaden en als ik hem gedownload heb hoe moet ik hem dan branden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Met download instructies kunnen we je helaas niet helpen, ik zou Google eens proberen :wink:

Mbt branden: probeer de search functie van het forum eens, er is al aardig wat over geschreven
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Vesper
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 11:13
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Vesper »

Hi,
Ik heb sinds deze week een doorgeschoven lease-auto, zijde een Grand Scenic uit 2007. Full option, dus wel leuk. Voor mij wel heel hard wennen, heb altijd vag gereden... Ondertussen probeer ik alles wat te leren kennen.
Het navi systeem (dvd carminat) had nog oude kaarten dus ik ben hier wat aan het zoeken geweest. De flitslocaties vind ik wel een welcome uitbreiding. Ik heb de v31.1 gedownload. Zowel de update cd als de kaarten dvd. De kaarten dvd werkt goed en zit al in de lezer, maar de update cd krijg ik niet aan de praat. Die geeft altijd een leesfout. Ik heb al geprobeerd te branden met toast titanium en met de ingebouwde brandfunctie van zowel mac als pc maar zonder resultaat. Heb nog geen windows pc gevonden met Nero op, vandaar. Zou dat echt de enige mogelijkheid zijn? Mensen die ervaring hebben ermee?
Dank voor alle hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Is het een .iso (image) bestand wat je vd CD hebt?
Dan kan je hem zo 1 op 1 branden en moet het echt goed gaan.

Nero is niet heilig, je kan meerdere brand programma's gebruiken voor het branden van het image bestand, bijv imgburn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Vesper
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 11:13
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Vesper »

Hi Renier,
Nee, dat is net het probleem. De kaarten DVD was een .iso, maar de update CD is gewoon een .rar waar de map ZZPROG en het MMAIN001.DAT bestandje in zit...
Als ik het goed voorheb moet de update CD ook in de CD-speler en niet in de DVD speler onder de zetel toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Nee! Ook de update CD moet in de DVD speler, CD speler staat los van het navi deel.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Vesper
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 11:13
Actief als: particulier

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Vesper »

Hah,
Inderdaad, daar ben ik 1u geleden zelf achter gekomen. Alles werkt en is in orde. Merci!
Ik had gelezen op het trrnt forum waar de cd/dvd vandaan komen dat de update cd in het dashboard moest, maar dat blijkt dus fout.

Bedankt voor je moeite! Misschien word ik nog een echte Renault rijder :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door Renier »

Bij mij moet ie wel in het dashboard, maar daar zit dan ook de DVD speler (boven de CD-wisselaar), is dus afhankelijk van welke Renault je rijdt :D

En nu wachten tot V32.1 uitkomt (mei) :pray:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3308
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Carminat V31.1 branden

Bericht door RichTrip »

Vesper ging er van uit dat de update CD in de wisselaar moest (in het dashboard), maar hij moet in de DVD lezer achter het klepje (in het dashboard) :mrgreen:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht