Model/uitvoering :Espace 2.0 dCI 175
Bouwjaar : 2006
Brandstof : Diesel
Ik ben toe aan nieuwe remschijven en blokken achter. Volgens de garage moeten er achter schijven op incl lager en ABS sensorring. Op de diverse onderdelen sites kom ik echter ook schijven tegen voor mijn auto zonder lager en ring.
Is het mogelijk de schijven zonder lagers en ring te monteren?
Mijn auto heeft 2 ton gelopen, is het dan wellicht beter de lagers en sensorring ook maar te vervangen?
Espace IV ph 2 Remschijven achter vervangen
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 jul 2013 11:19
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Re: Espace IV ph 2 Remschijven achter vervangen
Schijven zonder lagers monteren is niet mogelijk, er moet namelijk altijd een lager in zitten
De sensorring voor de abs zit er eigenlijk altijd op, omdat de espace 4 niet geleverd is zonder abs. Kies je ervoor een schijf te nemen zonder lager moet je er oude lager uit de oude schijf persen en in de nieuwe persen. Bij een km stand van 2ton is het zeker aan te raden schijven MET lagers te nemen. De sensorring is gewoon een ring met tandjes die achterop de schijf zit waaraan de sensor het toerental meet.
Dus, neem schijven incl lagers en de ring!
Je hebt voor het terugdraaien van de remzuiger wel speciaal gereedschap nodig. Zorg ervoor dat je de centrale naafmoer, dopmaat 36, strak aandraait. Ongeveer 250Nm.

De sensorring voor de abs zit er eigenlijk altijd op, omdat de espace 4 niet geleverd is zonder abs. Kies je ervoor een schijf te nemen zonder lager moet je er oude lager uit de oude schijf persen en in de nieuwe persen. Bij een km stand van 2ton is het zeker aan te raden schijven MET lagers te nemen. De sensorring is gewoon een ring met tandjes die achterop de schijf zit waaraan de sensor het toerental meet.
Dus, neem schijven incl lagers en de ring!
Je hebt voor het terugdraaien van de remzuiger wel speciaal gereedschap nodig. Zorg ervoor dat je de centrale naafmoer, dopmaat 36, strak aandraait. Ongeveer 250Nm.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 jul 2013 11:19
Re: Espace IV ph 2 Remschijven achter vervangen
Mechanic,
Dank voor de duidelijke reactie. We gaan schijven met lagers en sensorringen bestellen.
Ik kan de boel bij een garage zelf monteren, dus het gereedschap om de remcylinders terug te draaien is beschikbaar.
Een momentsleutel tot 250 Nm is hoop ook aanwezig, mijn eigen sleutel gaat maar tot 200 Nm.
mvrgr Michel
Dank voor de duidelijke reactie. We gaan schijven met lagers en sensorringen bestellen.
Ik kan de boel bij een garage zelf monteren, dus het gereedschap om de remcylinders terug te draaien is beschikbaar.
Een momentsleutel tot 250 Nm is hoop ook aanwezig, mijn eigen sleutel gaat maar tot 200 Nm.
mvrgr Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in