Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevraagd.

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Actief als: particulier

Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevraagd.

Bericht door WoozyFace »

Beste forumleden,

In november 2022 heb ik bij een autohandelaar een Renault Laguna 2.0 gekocht voor een bedrag van € 999,-.

Helaas blijkt dat de auto niet door de APK (verloopt volgende maand) zal komen vanwege enkele gebreken, namelijk het vervangen van de remklauwen, de remtangen, de draagarmrubbers van de achteras, de vierwieluitlijning, de mistlampafstelling en het polijsten van de koplampen.

Het grootste struikelblok is het vervangen van de draagarmrubbers. Het vervangen hiervan zal tot zeven uur in beslag nemen, wat een gemiddelde is van meerdere garagebedrijven waar ik een offerte heb opgevraagd. De kosten om alle gebreken te herstellen zijn € 1672,-, wat in vergelijking met de aanschafprijs enorm hoog is. Alleen het vervangen van de draagarmrubbers kost als het gaat om de arbeidstijd al € 521,-.

Ik heb bij de verkoop expliciet gevraagd of er ernstige gebreken waren en heb vertrouwd op de verkoper.

Graag zou ik uw hulp willen vragen. Ik ben op zoek naar iemand met een garagebedrijf, een gepensioneerde monteur of een hobbyist die me kan helpen om de auto te repareren voor een lager bedrag. De auto is namelijk motorisch perfect en ik zou het zonde vinden om deze weg te moeten doen vanwege deze gebreken.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me kan helpen met het vervangen van de draagarmrubbers of andere gebreken. Als u iemand kent die me kan helpen, of als u zelf kunt helpen, dan hoor ik dat graag van u.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
WoozyFace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

De remklauwen lekken neem ik aan, gezien het lage vloeistoffen?
De uitlijning opzichzelf is nooit een reden tot afkeur, kale banden als gevolg van slechte uitlijning wel.
De achterasrubbers zijn een gekende laguna 2 kwaal, voordat die een afkeur zijn moet het wel heel ernstig zijn en ijzer op ijzer contact zijn. Is dat er niet is het ook geen afkeur.
Het makkelijkst is om de complete as weg te nemen en de rubbers met een hamer eruit te slaan. De nieuwe tik je er dan ook weer in.

Mistlamp afstelling is door garage te doen, en het polijsten van de koplampen evt ook.

Denk wel dat je dit had kunnen verwachten bij een <€1000 auto, maar netjes is het zeker niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Q: De remklauwen lekken neem ik aan, gezien het lage vloeistoffen?
A: Dat klopt.

Q: De uitlijning opzichzelf is nooit een reden tot afkeur, kale band…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken