Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevraagd.

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevraagd.

Bericht door WoozyFace »

Beste forumleden,

In november 2022 heb ik bij een autohandelaar een Renault Laguna 2.0 gekocht voor een bedrag van € 999,-.

Helaas blijkt dat de auto niet door de APK (verloopt volgende maand) zal komen vanwege enkele gebreken, namelijk het vervangen van de remklauwen, de remtangen, de draagarmrubbers van de achteras, de vierwieluitlijning, de mistlampafstelling en het polijsten van de koplampen.

Het grootste struikelblok is het vervangen van de draagarmrubbers. Het vervangen hiervan zal tot zeven uur in beslag nemen, wat een gemiddelde is van meerdere garagebedrijven waar ik een offerte heb opgevraagd. De kosten om alle gebreken te herstellen zijn € 1672,-, wat in vergelijking met de aanschafprijs enorm hoog is. Alleen het vervangen van de draagarmrubbers kost als het gaat om de arbeidstijd al € 521,-.

Ik heb bij de verkoop expliciet gevraagd of er ernstige gebreken waren en heb vertrouwd op de verkoper.

Graag zou ik uw hulp willen vragen. Ik ben op zoek naar iemand met een garagebedrijf, een gepensioneerde monteur of een hobbyist die me kan helpen om de auto te repareren voor een lager bedrag. De auto is namelijk motorisch perfect en ik zou het zonde vinden om deze weg te moeten doen vanwege deze gebreken.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me kan helpen met het vervangen van de draagarmrubbers of andere gebreken. Als u iemand kent die me kan helpen, of als u zelf kunt helpen, dan hoor ik dat graag van u.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
WoozyFace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

De remklauwen lekken neem ik aan, gezien het lage vloeistoffen?
De uitlijning opzichzelf is nooit een reden tot afkeur, kale banden als gevolg van slechte uitlijning wel.
De achterasrubbers zijn een gekende laguna 2 kwaal, voordat die een afkeur zijn moet het wel heel ernstig zijn en ijzer op ijzer contact zijn. Is dat er niet is het ook geen afkeur.
Het makkelijkst is om de complete as weg te nemen en de rubbers met een hamer eruit te slaan. De nieuwe tik je er dan ook weer in.

Mistlamp afstelling is door garage te doen, en het polijsten van de koplampen evt ook.

Denk wel dat je dit had kunnen verwachten bij een <€1000 auto, maar netjes is het zeker niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Q: De remklauwen lekken neem ik aan, gezien het lage vloeistoffen?
A: Dat klopt.

Q: De uitlijning opzichzelf is nooit een reden tot afkeur, kale banden als gevolg van slechte uitlijning wel.
A: Goed om te weten, de banden zelf zijn nog redelijk. Uitlijning is niet slecht, maar kan wel beter. Hij trekt soms naar links, maar soms ook niet.

Q: De achterasrubbers zijn een gekende laguna 2 kwaal, voordat die een afkeur zijn moet het wel heel ernstig zijn en ijzer op ijzer contact zijn. Is dat er niet is het ook geen afkeur.
A: Hoe kan ik dit gemakkelijk herkennen/controleren?

Q: Het makkelijkst is om de complete as weg te nemen en de rubbers met een hamer eruit te slaan. De nieuwe tik je er dan ook weer in.
A: Je bent monteur toch? Hoe lang zou dit in beslag nemen en hoe complex is dit, wat zijn realistische kosten?

Q: Mistlamp afstelling is door garage te doen, en het polijsten van de koplampen evt ook.
A: Zo technisch ben, ik dan ook nog wel! Het liefst zou ik zo veel mogelijk zelf doen, maar ja, gereedschappen en een werkplaats... Die heb ik niet.

Q: Denk wel dat je dit had kunnen verwachten bij een <€1000 auto, maar netjes is het zeker niet.
A: Nou ik had hiervoor een auto van precies 1000 euro uit 2004, daar heb ik toch nog zeker 5 jaar prima rijplezier van gehad, tot dat de emissie te hoog. Werd, maar die rijdt nu lekker rond in een ander land.

Ik had toch wel de verwachting dat een autohandelaar een bedrijf nota bene te vertrouwen zou zijn. Zeker als ik nadrukkelijk de vraag stel of er veiligheidshalve punten zijn waarop hij zou worden afgekeurd. Deze gebreken ontstaan niet in 4 maanden tijd natuurlijk, en als hij het voertuig zelf gekeurd heeft, moet dat toch wel gezien zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

De laguna 2 is technisch gezien een zwakke auto, veel m reparaties moesten meer dan eens gebeuren.

Bij een slechte uitlijning zou de auto altijd scheef trekken, net als bij een skelter van vroeger kan enkel de storing worden afgesteld.
Eigenlijk alleen nodig bij vervangen stuurkogel.

Die rubbers beginnen binnen een jaar of 2 na vervanging alweer te scheuren vaak, je kunt prima nog poos rijden met matige rubbers.
Met een wrikijzer kun je de achteras bewegen en zien hoever dat kan. En de daadwerkelijke scheuren goed bekijken.
Wanneer alles goed loskomt ben je toch wel een uurtje of 2-3 bezig, het kan ook met gedeeltelijke demontage en persgereedschap. Lees een stuk draadeind met speciaal passende doppen. Zie link:
https://www.google.nl/search?q=rear+axl ... 8HKe0tuPDM

De mistlamp afstelling is eigenlijk alleen goed te doen met een stelapparaat, garage heeft die.

Waar is de auto afgekeurd? Gek namelijk dat er punten genoemd zijn welke mogelijk geen afkeur zijn, en eentje welke dat sowieso niet is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Technisch gezien een zwakke auto, das maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Het is logisch dat bepaalde slijtage onderdelen op den duur op zijn, zeker als het mechanica betreft natuurlijk.

Betreft scheeftrekken, het ene moment kan ik prima lange stukken rechtdoor rijden zonder te het stuur vast te houden en andere momenten trekt hij minimaal naar links pas na een meter of 500 a 700. Als ik hem dan weer vast houd, is het in blijft hij netjes recht rijden.

Maar ik stelde deze vraag wel serieus, ik moet binnenkort in de buurt van Eindhoven zijn als je me er bij zou kunnen helpen/begeleiden tegen een aantrekkelijkere prijs, dan zou ik daar heel graag gebruik van maken. Mocht je zelf hulpbehoevend zijn op IT/ICT-gebied of elektrotechnisch, dan zouden we misschien elkaars expertise inzetten en helpen we elkaar!

Een stel apparaat... Is dat niet gewoon een luxmeter?

De auto heeft nog een geldige APK tot maart dit jaar, ik ben bij een locatie van Vakgarage geweest.

Toegevoegd in 33 minuten 6 secondes:
Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevraagd.
Is deze uitleg een beetje ok?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

Nee hoor, de auto staat gekend om allerlei problemen welke heel vaak terug kwamen na vervanging van defecte delen.
Zeker de phase 1 uitvoering.
Dat classificeren ik als zwak.

Dan is de uitlijning de oorzaak niet van het scheeftrekken.
Het gaat om het lichtbeeld wat binnen bepaalde hoogten moet staan, daarvoor is een koplamphoogte afstel apparaat nodig, anders is het dadelijk bij een herkeuring weer net niet goed.

Ik ben/heb geen garage bedrijf, maar gewoon een 'particulier' , beschik ook niet over een werkruimte. Kleine zaken doe ik nog wel, dit niet.

Stond enkel te kijken van de genoemde afkeurpunten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Ook met originele onderdelen?

Maar het scheeftrekken op zich is ook niet het probleem. Wel dat de achteras rubbers dus volgens de garage vervangen moeten worden. Maar ik herken geen van alle symptomen die ik overal teruglees, voel geen schokken over drempels of hobbelige wegen. Zelfs net even een stoepje geprobeerd met beide kanten, maar helemaal niets geks.

Ah ik ging vanwege je kennis er vanuit dat je een garagehouder was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

Een voormalig monteur wel.
Ja ook met originele onderdelen, dat is het erge nog. En vrijwel alles ging eens stuk.
Motorisch prima wel.

Je krijgt zo'n auto vaak niet meer in fatsoenlijke staat, dat n is economisch niet haalbaar wanneer je niet alles zelf doet.
Het noodzakelijke doen, en fijn rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Hierbij een update over dit onderwerp. Ik ben naar een andere garage gegaan (een ZZP'er) in plaats van naar de oplichtersbende en het blijkt nu dat de Renaulto, op alle gebieden in orde is, terwijl hij bij de andere garage werd afgekeurd. Het enige probleem dat we al wisten uit een eerder topic, is dat er remvloeistof lekt bij de rechter achteras en dat de mistlampen en koplampen opnieuw afgesteld moeten worden.

Dit is een groot verschil met de vorige factuur van €1600,-. Ik heb de betreffende garage gemeld bij de RDW vanwege fraude met de APK. De RDW nam mijn klacht serieus, dus ik hoop dat ze hiervan leren. Ze hebben de verkeerde persoon gepakt om zo'n smerige streek uit te halen.

O en de uitlijning, was gewoon de bandenspanning...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

Goed dat je dit meld, van de week was op het nieuws nog dat sloop auto's voor 250e een verse keuring konden krijgen.
Oplichten is van alle tijden helaas.

Hopelijk veel rijplezier met de auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Bizar toch en geloof me het bedrijf waar ik was is groot, dus hebben al geld genoeg, echt een smerige oplichtersbende.

Mocht iemand anders ooit last hebben van een dergelijke situatie.

Hieronder is de brief die ik aan het RDW heb gestuurd, hoe meer mensen er een melding van maken hoe harder ze gaan controleren. Oh en dit keer heb ik niet de naam van de garage verborgen.

Geachte heer/mevrouw,


Ik wil u graag op de hoogte stellen van mijn ervaring met Vakgarage. Ik heb mijn auto daar recentelijk laten keuren en werd geconfronteerd met een proforma factuur van maar liefst €1672. De garage stelde dat de remklauwen achter vervangen moesten worden, dus 2 maal remtang, en dat de achter as gemonteerd moest worden omdat de draagarm rubbers helemaal versleten waren en er sprake zou zijn van metaal op metaal contact. Ook moesten de wielen opnieuw uitgelijnd worden, wat volgens de garage een klus van 8 uur zou zijn.

Ik had echter mijn twijfels bij deze bevindingen en heb mijn ervaring gedeeld op het Renault-forum post258046.htm, waar ik de feedback kreeg dat de afkeur punten nooit afkeur zouden kunnen zijn. Om zeker te zijn van mijn zaak, heb ik een second opinion gevraagd bij een andere garage. Daar bleek dat mijn auto op alle punten in orde was, ik heb immers zelf ook meegekeken tijdens de keuring en merkte niets op, behalve dat er een kleine lekkage van de remvloeistof was bij de rechter achteras en dat de mistlampen en koplampen opnieuw afgesteld moesten worden. Deze problemen waren me al bekend en ik was van plan om ze te laten repareren.

Ik voel me erg benadeeld door Vakgarage en wil u vragen om actie te ondernemen tegen deze praktijken. Het is onacceptabel dat garages hun klanten proberen op te lichten voor grote bedragen door onnodige reparaties voor te stellen. Ik hoop dat u deze zaak serieus zult nemen en dat er maatregelen zullen worden genomen om te voorkomen dat andere consumenten hetzelfde overkomt. Wat mij betreft, zou een steekproef op door hun recente apk gekeurde auto’s op z’n plek zijn.

Met vriendelijke groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door Kata »

Wat een verhaal, maar zoals Mechanic zegt heb je overal wel oplichters en dat moet je gewoon melden.

Er is wel een klein lichtpuntje in je slechte ervaring en dat is dat je uiteindelijk toch een wagen hebt gekocht die wél in orde was en er maar een minieme reparatie dient te gebeuren. Het kon evengoed zo zijn dat de 'vastgestelde' mankementen reëel waren en dan werd het een heel ander (kostelijk) verhaal.

Ben wel benieuwd hoe eea afloopt en je er ook wat van te horen krijgt. Gelukkig hebt u wel een proforma factuur waarmee u kan bewijzen wat de 1e garage heeft gezegd. Zo wordt het alvast geen woord tegen woord verhaal.

Succes!
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Nou Kata,

Het het is zo dat ik de 20e een afspraak heb met de vervangende garage, de daadwerkelijk nodige reparaties zullen dan worden uitgevoerd.
Daarna is de auto weer APK gekeurd en hoop dat ik er ooit mee in een uitzending van klokje rond kom te zitten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1418
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door Pepone »

https://www.rdw.nl/over-rdw/kwaliteits ... n/klachten
Lees dit eens door. “Klacht over garage bedrijf”.

Als je al antwoord krijgt weet ik het antwoord al wel.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door scarface450 »

Zo zie je maar....
Top dat het opgelost wordt/is 👍
Ik vraag me eigenlijk af of je zulke zaken kan aanvoelen,
In de tijd dat de dieren nog spraken kon je de mensen nogal wat wijs maken, maar nu weet de consument bijna evenveel als de "vakman" (bij wijze van spreken)
Internet, filmpjes, forums, reviews,.... Niet alles is de waarheid maar veel is toch waar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door mechanic »

Aankoopkeuring laten doen is altijd slim, tenzij je zelf kundig bent en de auto naloopt.

Een auto kan nog zo goed aanvoelen en bij wijze van spreken geheel versleten zijn.

Voor €1000 mag je in de handen klappen als de auto veilig is, dat is heel wat tegenwoordig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door scarface450 »

Een 5-tal jaar terug bij de aankoop van onze les-auto, aka auto om de kids te leren rijden was 1300 € relatief goedkoop.... Voor een clio 2 van 2000 met 1.4 benzine motor.... Voor 1000 € heb je in 98 % van de gevallen een aftandse wagen.
Ik vind dus dat TS veel geluk heeft met zijn auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

scarface450 schreef: 31 mar 2023 18:12 Zo zie je maar....
Top dat het opgelost wordt/is 👍
Ik vraag me eigenlijk af of je zulke zaken kan aanvoelen,
In de tijd dat de dieren nog spraken kon je de mensen nogal wat wijs maken, maar nu weet de consument bijna evenveel als de "vakman" (bij wijze van spreken).
Internet, filmpjes, forums, reviews.... Niet alles is de waarheid, maar veel is toch waar.
Dat is een vrij eenvoudig antwoord, niet iedereen heeft de technische knowhow om zaken uit te zoeken, voor sommige blijft het al lastig om de internetbrowser te vinden, als je niet duidelijk, Chrome, Firefox, Edge of Safari benoemt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1418
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door Pepone »

En toch weten ze ons steeds weer te vinden hier. :)

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Hulp gezocht bij reparatie auto - Gebreken bij aankoop niet eerlijk aangegeven door verkoper. Wel nadrukkelijk gevra

Bericht door WoozyFace »

Reactie op de rest:

Als je weet waar je op moet letten bij de aanschaf, kun je voor 1000 euro zeker wel een goede auto kopen. Eerder had ik een Peugeot 307 SW met een panoramisch dak, 2.0 motor en alle opties. Daar heb ik 6 jaar probleemloos mee gereden, maar uiteindelijk begon hij te veel uitstoot te geven, 3 keer de toegestane waarde. Verder had ik nooit pech en alles werkte perfect! Dus die is weggegaan omdat, de wet het nodig vond. Die heb ik dus lekker geëxporteerd naar Polen en hetzelfde bedrag eraan verdient dat ik er zelf voor betaald had.

Nu heb ik de Laguna, de finale op dit topic.

Er was wel één bekend probleempje, een lekkende remleiding. Maar die is netjes vervangen en de koplampen zijn opnieuw afgesteld en schoongemaakt. Raad eens wat ik voor deze auto heb betaald, toen ik hem kocht? Misschien kun je het al raden, nog minder zelfs, slechts 999 euro, Het is niet de full-option variant, maar heeft wel de meeste functies en vooral het feit dat de auto veilig is en nooit echt problemen heeft gehad. Het aantal kilometers afgelegd, heeft bijna de waarde bereikt om opgegeven te worden voor "klokje rond". Als hij deze kleine probleempjes blijft houden en nog steeds goed rijdt met 500.000 km op de teller, dan overweeg ik om de deukjes en krasjes eruit te laten halen, want dan wordt het toch echt een (jonge) oldtimer.

[mention]ron[/mention] ik kan zelf ook googelen, maar toch bedankt.

[mention]mechanic[/mention] er was geen speling tussen de draagarm rubbers, de auto is nog steeds in zeer goede staat. Oké, je merkt wel dat de 16 V 2.0 motor iets minder vermogen heeft bij het optrekken op de snelweg. Maar ik heb eens een melding gezien op het dashboard tijdens een proefrit, omdat de auto een jaar stil had gestaan. Toen heb ik even flink gas gegeven en daarna was het weer goed.

[mention]scarface450[/mention], is de auto die je noemt niet van zichzelf al een eenvoudige auto? Geen luxe afwerking, maar gewoon stalen deuren aan de binnenkant das toch geen vergelijking waardig voertuig...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht