lamp automaat gaat branden met caravan
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 sep 2013 21:49
- Actief als: particulier
lamp automaat gaat branden met caravan
mijn scenic 2.0 automaat uit 2003 met km stand 155000 heeft problemen als we met de caravan in de bergen rijden dan gaat hij vreselijk stinken naar verbrande olie en gaat het gele lampje branden van de automaat. diverse garages en anwb hebben hem nagekeken maar kunnen niets vinden. Als het lampje gaat branden kan ik gewoon doorrijden hij houdt niet in of iets dergelijks.heeft iemand anders hetzelfde probleem. zonder caravan ( 1300 KG ) geen problemen met rijden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: lamp automaat gaat branden met caravan
Het lampje geeft aan dat de olie in de automaatbak TE HEET wordt.(geel= waarschuwing, rood=stoppen)
Dit betekend dat de eigenschappen van de olie verdwijnen, door deze overbelasting.De olie is verbrand)
Mijn advies is zo snel mogelijk de bak olie te laten verversen door exact de voorgeschreven olie(je zult zien dat de olie zwart ziet en verbrand ruikt). Er zit een behoorlijke hoeveelheid olie in, maar er komt maar een klein gedeelte uit bij een normale verversing, dus na 1.000 km nogmaals verversen en daarna nog een keer na weer 1000 km. Tenzij de garage een spoelmachine heeft, dan komt alle olie eruit. Ik hoop dat je nog op tijd bent en de bak niet aan een revisie toe is.
Als je het instruktie boekje erop na leest zal je zien dat 1.300 kg. trekgewicht op een vlakke weg met alleen de bestuurder in de wagen is. Realiseer je verder dat de bak koppelt door oliedruk, en de maximale druk wordt geleverd door de oliepomp in de bak bij tenminste 3.000 tpm van de motor, ergo terugschakelen is noodzaak, bij een helling. Ik rij al decennia met een automaatbak en houdt het toerental altijd rond de 3.000 tpm. en ververs de bakolie iedere 60/80.000 km.
mvg WillemS
Dit betekend dat de eigenschappen van de olie verdwijnen, door deze overbelasting.De olie is verbrand)
Mijn advies is zo snel mogelijk de bak olie te laten verversen door exact de voorgeschreven olie(je zult zien dat de olie zwart ziet en verbrand ruikt). Er zit een behoorlijke hoeveelheid olie in, maar er komt maar een klein gedeelte uit bij een normale verversing, dus na 1.000 km nogmaals verversen en daarna nog een keer na weer 1000 km. Tenzij de garage een spoelmachine heeft, dan komt alle olie eruit. Ik hoop dat je nog op tijd bent en de bak niet aan een revisie toe is.
Als je het instruktie boekje erop na leest zal je zien dat 1.300 kg. trekgewicht op een vlakke weg met alleen de bestuurder in de wagen is. Realiseer je verder dat de bak koppelt door oliedruk, en de maximale druk wordt geleverd door de oliepomp in de bak bij tenminste 3.000 tpm van de motor, ergo terugschakelen is noodzaak, bij een helling. Ik rij al decennia met een automaatbak en houdt het toerental altijd rond de 3.000 tpm. en ververs de bakolie iedere 60/80.000 km.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 947 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 3 Reacties
- 516 Weergaves
-
Laatste bericht door MaBo
-
- 3 Reacties
- 354 Weergaves